Toon posts:

Voeding piept en crasht regelmatig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Nexus NX-3000 voeding van 300W. Deze heb ik al een jaar ongeveer en ik heb 'em een maand of twee geleden gemeshed en wat overbodige draden eraf gehaald. Ik heb ze wel goed afgeplakt en weggestopt :)

Nu heb ik ongeveer twee weken het probleem dat mijn voeding crasht. Hij slaat ineens af en start dan de pc opnieuw op. Het vreemde is dat het tijdens zware applicaties zoals Half-Life 2 niet gebeurd is (en ik heb toch redelijk wat uurtjes gespeeld) en tijdens het gebruik van Quickpar gebeurt het weer wel. Soms heb ik het zelfs als ik gewoon in windows zit. Nu merkte ik gisteravond dat mijn voeding ook piept. Dit heeft hij nooit gedaan en hoort niet zo. Ik heb de voeding open gehaald en de fan stilgezet, maar het gepiep komt ergens van binnenuit.

Kan iemand me vertellen wat het probleem zou kunnen zijn? Heb ik gewoon een brakke voeding? Helaas heb ik geen garantie meer, vrees ik, omdat ik eraan heb zitten knippen en alles gemeshed heb. Wie-o-wie weet de oplossing 8)

JanWillem

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:00

_Ernst_

Mark It Zero!

Zijn de draden die afgeplakt zijn nog wel goed afgeschermt? niet dat ze tegen elkaar of tegen iets anders aan kunnen komen.

Piepen in voedingen word meestal veroorzaakt door spoelen die meetrillen. Dit word tegen gegaan door ze vast te lijmen zodat ze niet meer zo goed kunnen trillen, misschien is er ergens een spoel los gaan zitten en trilt nou en vooroorzaakt een piepend geluid?

Dus controleer of er nergens onderdelen los zitten en of er nergens kortsluiting word gemaakt.

Last.fm

Verwijderd

en kijk uit voor spanningen

Verwijderd

Topicstarter
Alle draden zijn goed afgeplakt. Elk draadje heb apart ik met tape dichtgemaakt. Wat bedoel je precies met spanningen?

Verwijderd

Topicstarter
*schop O-)

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hoe precies heb je de draden weggewerkt ?
Misschien een fototje makkelijk ?

Blij Met Wilco

Verwijderd

Klinkt als een defecte / lekke elco. Dat kun je krijgen als je voeding te warm of overblast wordt. Ik vraag me sowieso af of je wel maarzo draden los mag knippen. Volgens mij veroorzaakt dat problemen voor de overige stroomdraden met molexen en de voeding zelf.

Verwijderd

Topicstarter
-ThUnDeR- schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:52:
Hoe precies heb je de draden weggewerkt ?
Misschien een fototje makkelijk ?
Gewoon dichtgetaped en tussen de andere kabels gedraaid. Kan weinig aan mis zijn lijkt me. Hij kan inderdaad wel te warm geworden zijn.. hoe kan ik zo`n lekkend ding fixen? Misschien even naar de lokale electronicazaak gaan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:02:
[...]

Gewoon dichtgetaped en tussen de andere kabels gedraaid. Kan weinig aan mis zijn lijkt me. Hij kan inderdaad wel te warm geworden zijn.. hoe kan ik zo`n lekkend ding fixen? Misschien even naar de lokale electronicazaak gaan?
Iemand? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ook zo raar. Heb net ontdekt dat als ik bijvoorbeeld de scrollbalk beweeg of een venster minimaliseer mijn voeding een ander piepend geluid maakt :s Snap er echt helemaal niets van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:01:
Ook zo raar. Heb net ontdekt dat als ik bijvoorbeeld de scrollbalk beweeg of een venster minimaliseer mijn voeding een ander piepend geluid maakt :s Snap er echt helemaal niets van.
Dat heb ik ook, rete wazig. Zalman 400w, asus p4c800-e. Nouw ja stoor me er niet zo aan. Toch altijd muziek opstaan

Moet je kijk wat er op die eclo staat, die kun je meestal wel bij locale electro shop kopen. De kapotte vervangen, (1 of meer) en hopelijk werkt dan alles weer. Moet je wel beetje voor kunnen solderen

btw, er is ook een edit knopje.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kom ik er achter welk dingetje in mijn voeding precies stuk is? Want dat is niet goed te horen en ik heb totaal geen verstand van die dingen (8>

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:12:
En hoe kom ik er achter welk dingetje in mijn voeding precies stuk is? Want dat is niet goed te horen en ik heb totaal geen verstand van die dingen (8>
Als het elco's zijn moet je even kijken of er zijn die bol staan of open gebarsten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1044702256.jpg
ofsow :P
Pagina: 1