Toon posts:

[ME/98] Windows ME verwijderen, 98 installeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een computer met windows ME erop. Maar de computer is eigenlijk te traag daarvoor, dus ik wil er nu windows 98 opzetten.

Normaal zou ik dan een opstartdiskette win98 erin doen, en dan opnieuw opstarten, zodat ik in DOS de C-schijf kan formateren. Maar schijnbaar zit er geen dos meer op wanneer je windowsME hebt geinstalleerd. In de bios staat dat ie eerst vanaf de A moet opstarten.. maar hij pakt de diskette niet. Ik weet zeker dat ie goed is.

Weet iemand hoe ik er windows 98 toch op kan zetten... en windows ME dus verwijderen?

Alvast bedankt!

• SanSnoopy
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Probeer eens direct van de windows 98 cd te booten i.p.v. een diskette,
dus bootvolgorde aanpassen in de bios.

(Of gaat dit nog niet met 98?)

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:25

japaveh

Jield BV

Het feit dat er geen DOS meer zit in ME heeft niets te maken met die disktette. Er staat dan immers een DOS versie op die diskette, die je helpt om de install te doen.

Maar kun je idd (zie boven) niet vanaf de 98 cd booten?
Weet je echt zeker dat die floppy goed is?

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon even naar configuratiescherm - software - opstartdisketten en hoppa, zo maak je een opstartdiskette met format erop.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuwe opstartdiskette maak.. moet ik die dan in windows98 maken? of maakt dat niet uit? Kan dat ook op een xp machine of op die windowsME machine?

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon win98 naast ME installen en als je dan geboot bent in 98 gewoon de hele winME map deleten. Dan is het alleen nog een kwestie van 1 regeltje deleten in je boot.ini file :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt.. het lag toch aan de diskette.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:23:
Je kunt natuurlijk ook gewoon win98 naast ME installen en als je dan geboot bent in 98 gewoon de hele winME map deleten. Dan is het alleen nog een kwestie van 1 regeltje deleten in je boot.ini file :)
daar heb je zeker ervaring mee :? want 98 nog ME gebruikt een boot.ini namelijk :z

dat doen alleen de nt4/2000/xp/2003 os'sen, en dual boot win98 op dezelfde partitie kan niet, het kan alleen met een bootmanager en dan op een aparte partitie

98 en nt4/2000/xp kan wel weer op 1 partitie maar dan wel met de bootman van nt/2000/xp

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 04-12-2004 10:46 ]

A wise man's life is based around fuck you

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:23:
Prrrrffff..... boot.ini bestaat niet bij ME en 98....
En als zou je een NT/2000/XP hebben gaat dat alleen op als je geen NTFS hebt en eerst 98 installeerd en dan pas NT/2000/XP.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit nog :)

Verder - voortaan kan je denk ik wel zelf erachter komen dat je diskette niet goed is, daar is een topic vaak niet voor nodig :)
Pagina: 1