Ik heb mijn modem/router en men telefoon allebei op een verschillende plaats in het huis staan. Dus niet aan dezelfde stekker. Als ik met mijn telefoon bel naar iemand, valt het internet plots uit. Als ik de telefoon afleg, een minuutje later gaat het internet dan weer wel. Weet iemand hoe dat ik miss zou kunnen verhelpen dat als ik telefoneer mijn internet niet uitvalt?
De eenvoudigste oplossing bestaat uit het gebruik van twee splitters, één voor de telefoon en één voor modem/router.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
als ik het zo lees heb je het als volgt aan gesloten
dit is idd fout
beter is (ook aangeraden door kpn)
en wat Mr. Liu zegt kan ook
code:
1
2
3
| buitenlijn----+ -----------------------------spliter --- modem
|
telefoon |
dit is idd fout
beter is (ook aangeraden door kpn)
code:
1
2
3
| buitenlijn--splitter-- -------------------------------- modem
|
telefoon |
en wat Mr. Liu zegt kan ook
code:
1
2
3
4
5
| buitenlijn----+ -----------------------------spliter --- modem
|
splitter
|
telefoon |
Grutte Pier fansels
Vermoedelijk heb je de handleiding voor het aansluiten van ADSL niet goed gevolgd, want er staat duidelijk in waar de splitter zich moet bevinden.
Heb je tóch de splitter vóór alle aftakkingen geplaatst (zoals hierboven is aangegeven) dan is je splitter waarschijnlijk stuk en moet je 'm omruilen.
Nog even een opmerking met betrekking tot je topictitel: [help] erin plaatsen is niet de bedoeling (hulp willen we hier allemaal wel). Zoek een dekkende topictitel voor je probleem, zoals "Internet valt uit wanneer ik gebeld word" ofzo.
Heb je tóch de splitter vóór alle aftakkingen geplaatst (zoals hierboven is aangegeven) dan is je splitter waarschijnlijk stuk en moet je 'm omruilen.
Nog even een opmerking met betrekking tot je topictitel: [help] erin plaatsen is niet de bedoeling (hulp willen we hier allemaal wel). Zoek een dekkende topictitel voor je probleem, zoals "Internet valt uit wanneer ik gebeld word" ofzo.
Dit topic is gesloten.
![]()