Toon posts:

400 Mhz upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers, ik heb ff een vraagje. Ik heb een redelijk oude pc die ik wat sneller wil maken. Namelijk een 400 Mhz celeron op een A-Open LX6, dit is een 66 mhz moederbord. Nou ondersteund deze offcieel tot 333 mhz maar 400 gaat zonder moeite. Is het nou ook mogelijk een snellere dan 400 celeron te plaatsen. Ik kan me vaag iets herinneren uit de Computer Totaal dat iemand dit ook vroeg en dat het antwoord iets was dat dit tot 600 mhz kon... Iemand?

Grtz Mikkel

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
kun je hem niet gewoon overclocken in je bios ?? nog goedkoper ook !! en als je mobo officieel maar 333 kan draaien weet ik ook niet of je er een snellere celeron in kan zetten !!! aangezien je nog maar minimaal een 700 kunt kopen ofzo !

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik de multiplier omhoog zet, gaat het zaakje niet echt sneller. (hoewel de multiplier heel hoog kan...) En de snelheid van het moederbord verhogen word het systeem erg instabiel van...

Grtz Mikkel

Verwijderd

Celeron kan de multiplier niet veranderen toch?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 07:06
Helaas de multiplier is gelocked ... FSB kan wel maar is zo te horen maar beperkt tot enkele waardes (Waarschijnlijk 66 en 100). 100 is waarschijnlijk een beetje teveel van het goede. :'(

-

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het was toen ik hem kocht een leuk bordje, hij kan 66 mhz, 68 mhz, 75 mhz en iets van 80. Natuurlijk nix officieel maar wel leuk. Geheugen trek het alleen vrij slecht...
Bedankt voor de info so far, maar niemand ervaring?

Mikkel
Pagina: 1