Dit is het nieuwe project om de xbox in een nette kast tussen mijn stereo spullen te zetten.
De Silverstone LC03V kast is een degelijke HTPC kast met een NEC VFD 2x16 display.
De 7 KG kast is degelijk uitgevoerd en heeft de afmetingen van een behoorlijke Reciever ( gelijk aan mijn Onkyo TX-DS676 )
Alleen de powerswitch is slecht uitgevoerd. deze blijft vaak hangen, maar een beetje kaarsvet in de slacht waar de knop in zit doet wonderen
Gebruikte materialen :
Xbox versie 1.6 met Xecuter 3
200GB WD Hard disk.
Lange Ultra-ATA ronded IDE kabel.
Frag Joy, keyboard en muis converter.
Asus SPDIF coaxiaal en optische Dolby digital bordje.
Siverstone LC03V HTPC kast ( 7KG
)
Akasa geluid / vibratie dempings matten.
80mm fan.
Koelblokjes (voor videokaart memory chips )
Goal:
Een mooie kast waar de xbox in komt, zonder al te veel aan de kast te steutelen.
Deze moet etv. terug te bouwen zijn naar orginele staat.(voor HTPC gebruik)
Het Werk:
De kast kwam binnen en hij is mooi...heel mooi.
Maar nu, snel aan het werk.
De koelblokjes op de Video chip en memory chips geplakt.
Nu kan het werk aan de kast beginnen.
Als eerste heb ik het moederbord van de xbox uitgelijnt.
Ik heb hem zo geplaatst zodat ik zo weinig mogelijk van de kast hoefde te slopen.
Met de dremmel heb ik het brugje tussen slot 1 (AGP kaart slot) en slot 2 weg gehaald. Dit is het enige wat ik aan de achterkant heb veranderd.
Daarna ging het snel, Van aluminium een afdek plaatje voor het powersupply gat gemaakt. Daarin zit ook mijn 220V aansluiting.
Een afdek plaat gesneden voor de kaart slots ( AGP/PCI slots ) en dat venster waar je onboard connecties normaal zitten.
daar ook de uitsparingen gesneden ( dat Alu spul is gewoon te snijden met een stanley mes ) voor de video out en netwerk pluggen van de xbox.
Ook het asus digital out bordje krijgt daar zijn plaats.
De Joystick poorten 1&2 zitten ook op de achterkant, ze passen net in zo'n opening van een insteek kaart. de draden moeten wel verlengd worden.
Foto van de voorkant ( zal ook zo blijven
)

Binnenkant orgineel:

Het af product :
Dit is de kast met de xbox HW erin

Binnen aanzicht

De achterkant met alle outputs

De xbox dvd speler met een 'self made' eject button

Hij nu zo goed als klaar, alleen nog het display aansluiten.
Top view met de kast dicht.

Achter aanzicht, ook de digiale uitgangen zijn zichtbaar.

front aanzicht met de dvd bay open.

VFD display.

De kast tussen de stereo toei

zonder flitser
De Silverstone LC03V kast is een degelijke HTPC kast met een NEC VFD 2x16 display.
De 7 KG kast is degelijk uitgevoerd en heeft de afmetingen van een behoorlijke Reciever ( gelijk aan mijn Onkyo TX-DS676 )
Alleen de powerswitch is slecht uitgevoerd. deze blijft vaak hangen, maar een beetje kaarsvet in de slacht waar de knop in zit doet wonderen
Gebruikte materialen :
Xbox versie 1.6 met Xecuter 3
200GB WD Hard disk.
Lange Ultra-ATA ronded IDE kabel.
Frag Joy, keyboard en muis converter.
Asus SPDIF coaxiaal en optische Dolby digital bordje.
Siverstone LC03V HTPC kast ( 7KG
Akasa geluid / vibratie dempings matten.
80mm fan.
Koelblokjes (voor videokaart memory chips )
Goal:
Een mooie kast waar de xbox in komt, zonder al te veel aan de kast te steutelen.
Deze moet etv. terug te bouwen zijn naar orginele staat.(voor HTPC gebruik)
Het Werk:
De kast kwam binnen en hij is mooi...heel mooi.
Maar nu, snel aan het werk.
De koelblokjes op de Video chip en memory chips geplakt.
Nu kan het werk aan de kast beginnen.
Als eerste heb ik het moederbord van de xbox uitgelijnt.
Ik heb hem zo geplaatst zodat ik zo weinig mogelijk van de kast hoefde te slopen.
Met de dremmel heb ik het brugje tussen slot 1 (AGP kaart slot) en slot 2 weg gehaald. Dit is het enige wat ik aan de achterkant heb veranderd.
Daarna ging het snel, Van aluminium een afdek plaatje voor het powersupply gat gemaakt. Daarin zit ook mijn 220V aansluiting.
Een afdek plaat gesneden voor de kaart slots ( AGP/PCI slots ) en dat venster waar je onboard connecties normaal zitten.
daar ook de uitsparingen gesneden ( dat Alu spul is gewoon te snijden met een stanley mes ) voor de video out en netwerk pluggen van de xbox.
Ook het asus digital out bordje krijgt daar zijn plaats.
De Joystick poorten 1&2 zitten ook op de achterkant, ze passen net in zo'n opening van een insteek kaart. de draden moeten wel verlengd worden.
Foto van de voorkant ( zal ook zo blijven

Binnenkant orgineel:

Het af product :
Dit is de kast met de xbox HW erin

Binnen aanzicht

De achterkant met alle outputs

De xbox dvd speler met een 'self made' eject button

Hij nu zo goed als klaar, alleen nog het display aansluiten.
Top view met de kast dicht.

Achter aanzicht, ook de digiale uitgangen zijn zichtbaar.

front aanzicht met de dvd bay open.

VFD display.

De kast tussen de stereo toei

zonder flitser