Is dit dat er geen poorten worden vrijgegeven?

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 19:59
Ik kan sinds kort niet meer (dus heeft wel goed gewerkt!!) netmeeting (bureaublad delen) en mijn FTP servertje (Bulletproof FTP server) draaien.
Met netmeeting kan ik wel bellen naar mij desgewenste persoon maar niet bureaublad delen. En hij kan mij dan niet bellen.
Met Bulletproof krijg ik de error na een poosje Access violation at address #FF991001.
Ik ben in het bezit van:
XP pc met een router tussen mijn internet en pc. Gebruik UPC.
Firewall (gewoon standaard bij XP uit gezet) en ik heb het idee nadat ik Norton antivirus heb geinstalleerd dat hij het niet meer doet maar deze Norton heb ik al gedeinstalleerd.
Ook heb in natuurlijk de goede poorten (21) voor ftp en de poorten uit poortenmap topic vrijgegeven naar mijn ipadres in mijn router

Verwijderd

1. Weet je zeker dat je de XP firewall uitgeschakeld hebt?

Met wie test je de verbinding? Met een vriend/kennis/whatever die ook Chello heeft en bij jou in de buurt woont?

in dat geval: Chello blokkert direct verkeer binnen je subnet. Mbv "route add" kun je dit probleem oplossen.

Ik weet niet of je nog een 2e pc hebt, maar dan zou je even die ftp server op de andere pc kunnen installeren. (poorten wel even juist forwarden). Op deze manier kun je in ieder geval Norton uitsluiten in het verhaal.

Verwijderd

Waarom bulletproof niet werkt durf ik niet te zeggen. Het feit dat hij met een AV aan komt zetten, suggereert dat het niet aan de poorten ligt maar aan een fout in je windows of bullet FTP.

Het route add verhaal is hier niet van toepassing, aangezien je wel een normale netmeeting verbinding kunt krijgen.

Voor het delen van het bureaublad via netmeeting zul je ongetwijfeld nog poorten moeten doorverbinden. Ik heb even gezocht op 'netmeeting dekstop firewall port' op google, en daar kwam uit dat je de poorten 1720 en 1503 moet mappen naar je PC.

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 19:59
Om hier even op terug te komen. Ik heb het nogsteeds niet aan de praat.. En ik met Bittorant krijg ik elke keer Couldn;t forward port UpNp
en ik kan mijn Bulletproof Server niet meer draaien
En niet meer netmeten terwijl ik wel alles forward!