Toon posts:

[XP] Herstel/installatie op gebruikte partitie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Mij is de afgelope 2 dagen het ondenkbare overkomen. Door eigen stommiteit een gedownload .exe filetje geopend: klein dos schermpje dat na 1 sec weer weg ging; steeds een map die terug blijft komen op het bureaublad ( iets als %systemroot%user/profile% ), en de eerstvolgende keer de pc opstarten na dit ongelukje komt xp niet meer in zicht. Het enige wat de pc doet: Bios post, laadt alles, ik zie 2 keer het blauwe 'xp-balkje' van links-naar-rechts gaan, vervolgens zwart scherm, en geen hdd-activiteit meer. Heb al vele dingen geprobeert: F8-alle opties, herstelconsole, bootfix e.d., niets helpt. Waar ik als laatste mogelijkheid mee bezig ben is, Knoppix 3.6 op cd en dat draaien en hopelijk zo de belangrijkste files te copieren naar een usb stickje o.i.d. Het enige wat ik moet hebben zijn wat files, documenten en de emails van de hdd. Ik heb wel alles uitgebreid gepartitioneert: C:\ enkel windows (dus 2 mappen C:\windows en C:\program files) D:\ redirected program files, E:\ redirected mijn documenten. Nu kan ik natuurlijk xp re-installen op C:\, dan behoud ik mijn program files en documenten, maar behoud ik dan ook de mappen die op mijn bureaublad stonden? Of wordt dit allemaal overschreven door de xp-installatie?

Bedankt voor de informatie,

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

je desktop staat in documents and settings op je C:

die kan je voor zover ik weet niet redirecten. Maar je kan wel met je knoppix cd + usb stickie je bestanden eraf halen :+

als je nu zo gaat installeren ben je die bestanden kwijt.
Suc6

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:33:

die kan je voor zover ik weet niet redirecten. Maar je kan wel met je knoppix cd + usb stickie je bestanden eraf halen :+

Suc6
Dat klinkt hoopvol...Even voor de goede orde hoe ik het nu ga aanpakken:

- pc met mijn (C:\) hdd op ide0-master, dvd-rw op ide1-master
- bios op cd-boot zetten
- cd met Knoppix erin...

En dan moet ik dus gewoon in dat programma komen, en kan ik de nodige bestanden ff op cd/dvd branden en/of even op usb-stik zetten...

(vervolgens dan xp opnieuw installen op C:\, met behoud van D:, E:,F:, enz...)

Zie ik dit zo helemaal juist?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
J2pc schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:33:

Suc6
Met TweakUi kan je prima de default dir aanpassen. voor Program Files zoek je even in het regiuster naar ProgramFiles, ergens in Currentversion\Explorer als ik me niet vergis :) Maar een backup blijft uiteraard wel nuttig :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Maar doe ik het nu goed met dat knoppix gebeuren?...want daar spant het nu even om... :/

thx

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:43:
[...]

Dat klinkt hoopvol...Even voor de goede orde hoe ik het nu ga aanpakken:

- pc met mijn (C:\) hdd op ide0-master, dvd-rw op ide1-master
- bios op cd-boot zetten
- cd met Knoppix erin...

En dan moet ik dus gewoon in dat programma komen, en kan ik de nodige bestanden ff op cd/dvd branden en/of even op usb-stik zetten...

(vervolgens dan xp opnieuw installen op C:\, met behoud van D:, E:,F:, enz...)

Zie ik dit zo helemaal juist?
Dat gaat niet werken. De Knoppix CD moet er tijdens het draaien van het OS er in blijven zitten, de CD drive zit bijvoorbeeld ook gelockt. Je zal dus nog een andere speler nodig hebben waar je van uit boot, zodat je DVD-RW vrij is.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz....maar als ik het goed begrijp kan ik dat snel oplossen...

ide0-master-hdd
ide0-slave-nix
ide1-master-dvd (met Knoppix cd)
ide1-slave-dvd-rw (voor de bestanden te branden)

Dit kan neem ik aan?

• marquis
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik gebruik daarvoor PE-Builder.
Miscchien is dat een idee als je nog de CD moet maken.
Ja, ik ken helaas Knoppix niet :|
Je CD moet dan ook wel in de cd-rom blijven maar je kunt ( en dat zal absoluut ook kunnen met Knoppix ) je bestanden overzetten naar een andere partitie.
Dan heb je dus helemaal geen stick nodig. :)

[ Voor 13% gewijzigd door marquis op 04-12-2004 12:20 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Bij het niet meer opstarten van Xp heb ik deze guide gevolgd:

Resultaat: Na de eerste stap kon ik weer opstarten, na de volgende stappen (Restore point terugzetten) startte XP weer op met mijn oorspronkelijke desktop...

Volgens mij moet je niet stoeien met Knoppix en al helemaal niet alles herinstalleren.

Dit kost je 10 minuutjes geconcentreerd werk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 12:29 ]

• marquis
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:27:

Volgens mij moet je niet stoeien met Knoppix en al helemaal niet alles herinstalleren.
Waarom niet?
Gaat dat niet goed dan?

johnny mcclane, doe wat je goed lijkt.
maar de optie van Mounoi62 is zeker het proberen waard.

[ Voor 20% gewijzigd door marquis op 04-12-2004 12:34 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanx voor de tips..

Ik heb net Knoppix 3.6 op cdrw staan, en ready to go...

Maar eerst zal ik de veelbelovende stappen in die guide volgen...

Ik laat weer snel wat horen...

ltrs

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is gelukt het bureaublad weer te voorschijn te halen...alleen...

Ik krijg het niet terug zoals beschreven staat: naar een vorig herstel-punt...

Ik voer alles juist uit, maar ik kan geen vorige herstel-punten kiezen uit het "kalendertje",
ik heb ook maar in de map System Volume Information; maar 1 map waar de bestanden in staan die je moet kopiëren...Er staat dus dat je niet de "meest recente map"moet gebruiken, maar ik heb dus geen keuze...(heb echter de laatste paar dagen tal van herstel-punten gamaakt)

Iemand een id hoe ik ze zaak terug kan zetten?

ps: hij logt nu steeds in met Administrator...kan ik niet de inhoud van C:\documents en settings\'mijn eigen account' kopiëren/verplaatsen naar C:\documents en settings\administrator ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe account aangemaakt, en de inhoud van mijn originele account hierin gekopiëerd. ik heb ook alle icoontjes weer terug op het bureaublad, maar er zijn nog helemaal geen programma's geinstalleerd, en de beeldinstellingen zijn ook nog niet ingesteld zoals het was...

:'(

Hoe kan ik dit fixen?

Verwijderd

Je hebt dus de eerste stap correct uitgevoerd...

Ik had ook even last met dat Restore Point
8. Open a folder that was not created at the current time. You may have to click Details on the View menu to see when these folders were created. There may be one or more folders starting with "RP x under this folder. These are restore points.
9. Open one of these folders to locate a Snapshot subfolder; the following path is an example of a folder path to the Snapshot folder:

C:\System Volume Information\_restore{D86480E3-73EF-47BC-A0EB-A81BE6EE3ED8}RP1Snapshot

From the Snapshot folder, copy the following files to the C:\Windows\Tmp folder (you can use your mouse, you're in Windows now, remember?):
_registry_user_.default
_registry_machine_security
_registry_machine_software
_registry_machine_system
_registry_machine_sam

This is how Microsoft explains this: "These files are the backed up registry files from System Restore. Because you used the registry file created by Setup, this registry does not know that these restore points exist and are available. A new folder is created with a new GUID under System Volume Information and a restore point is created that includes a copy of the registry files that were copied during part one. This is why it is important not to use the most current folder, especially if the time stamp on the folder is the same as the current time."
Op de goeie weg dus en bijna veilig geland....

Als je alles hebt gedaan en je kan nog steeds niet aan je eigen Restore Points heb je in het begin van de tweede stap een verkeerde Restore Point gekozen. (Been there, done that) B)

Ik zie net dat die guide van mij van de microsoft site is gehaald:
http://support.microsoft.com/?kbid=307545
Thanks to Elevator...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, vandaag xp opnieuw geinstalled enzo....maaruuh...

voor een volgende keer: dat leuke restore heb ik dus niet zoon leuke ervaring mee gehad...

In die map kun ik maar 1 restore punt kiezen, en dat was waar ik op dat moment in zat, de standaard windows-"versie" restorepoint dus..

Wel raar, ik had zo veel restorepoints gemaakt van te voren...maar hier was dus niets meer van terug te vinden...

jammer....

mzl
Pagina: 1