usb van kt7 stopt na tijdje??

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb pas een usb stuur gekocht en wil ook morgen een usb muis gaan kopen, maar nu heb ik met m'n stuur en m'n geleende muis dat hij na een tijdje de usb gewoon stop zet.
ik heb net een potje q3 gedaan en daarna ffe geinternet en toen stopte hij opeens. ook doet m'n stuur het dan niet meer....

iemand een idee wat dit kan zijn? ik heb al de netwerk kaart eruit gehaald waarmee de usb irq geshared was, maar dat had geen effect...

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dit heb ik ook gehad met mijn Abit Ka7-100 , de oplossing was de FSB terugschroeven.

Mijn USB muis bleef ook vaker hangen dan me lief was. Ik d8, dat gaat wel weer over ...
Een week daarna wilde ik m'n computer ietsje meer overclocken (FSB naar 110 ipv 105) en toen deed de muis het helemaal niet meer.
Het bleek dat een USB muis (en waarschijnlijk ook stuur) het bij mij niet goed doed als de pc overgeclockt is.

Veel succes

• sharkzor
mijn pc is niet overclocked

• sharkzor
ik heb net informatique aan de lijn gehad en die zijden eerst dat ik een jumpertje moest omzetten dat dan de usb een andere irq zou krijgen (jp1) heb ik dus gedaan, en dat deed dus niks. daarna weer gebelt, en kreeg toen een andere knuppel die zij dat dat inderdaad niks mee te maken had, en nu zegt ie dat ik maar het mobo moet komen omruilen. heel fijn allemaal, maar informatique is niet om de hoek en dit is al het 3e (!) mobo van hun. vorige 2 (a7v en kt7) waren ook gaar....

zal ik omruilen, of kan ik beter gelijk een pci usb kaartje kopen ala 60 ballen?

Verwijderd

Hi!

Probeer eens een geaard stopcontact. Tsjek dat het stopcontact ook echt geaard is; niet van die loze aardepootjes die niet aangesloten zijn.

• sharkzor
ehhh.......
wij hebben geen geaarde stopcontacten....
probleem?

mijn mobo word trouwens nu omgeruild, dus misschien was dat het wel...

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Ik heb dat ook gehad met mijn muis.
Bleek dat er een draadje niet goed zat, als die losschoot deed usb het niet meer totdat ik opnieuw reboote.
Een ander usb apperaat aansluiten werkte dan ook niet, heel wazig was dat.
Muis opnieuw gesoldeert en het is opgelost :)
Wat trouwens een naamloos optisch geval, 55 gulden op een of andere computerbeurs.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Mijn Abit KT7-raid doet ook raar met USB, maar alleen met een Fritz!USB. Zodra deze aangesloten werd ging ook de USB op zwart, de rest werkt dan gewoon door? :?

Foutje in de VIA USB chipset? Dus ik denk dat omruilen niet veel zin heeft. Trouwens net zo'n makkelijke oplossing als: Zet je pc maar uit en dan weer aan, dan doet hij het wel weer...

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 23:03
Ik heb dit ook ff gehad, bleek gewoon een BIOS instelling te zijn.
Als ik het me nog kan herinneren was het P2C/C2P peer concurrency ofzo...
Uitgezet; probleem weg.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:26
Via het alom bekende http://go.to/kt7faq kwam ik op de usb patch van microsoft.
Dit maakte bij mij een wereld van verschil.

hiero staat ie.

• sharkzor
Op vrijdag 05 januari 2001 01:03 schreef 4tune het volgende:
Via het alom bekende http://go.to/kt7faq kwam ik op de usb patch van microsoft.
Dit maakte bij mij een wereld van verschil.

hiero staat ie.
ik heb hem ook gesien+ geinstalled en dat haalde dus niks uit. leek alleen maar erger te worden.

maar ik heb nu m'n niewe plankje binnen (de 4e al) en ik gaat het zo eens ffe testen...

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:29
Ik heb ook een Abit KT7 Raid en USB stopt inderdaad na enige tijd met werken. Ik kon dit altijd laten zien door de pc op te starten, vervolgens mijn Sidewinder Precision Pro aan te sluiten en te calibreren. Tot zover werkt alles perfect maar als ik dan even 3DMark2000 of een ander programma laat lopen kan je daarna geen beweging meer in de joystick krijgen als je 'm wil testen of calibreren.
Ik ben benieuwd hoe de garantie bij Informatique is... Mijn bord komt van Chicon en dat is voor mij aan de andere kant van het land. Ik heb al een keer geruild voor een gare floppycontroller dus dat doe ik niet graag nog eens.
Mijn lokale computerboer, Paradigit, waarmee ik via m'n werk veel zaken doe geeft klanten met een VIA chipset en problemen met USB een gratis PCI USB kaart. Die heb ik nu ook en zonder VIA USB dus geen enkel probleem.
Het moet uiteindelijk wel aan de praat te krijgen zijn (het lukte me onder Windows ME!) maar het blijft een raar geval.
Een biosupgrade met ACPI disabled zorgt al voor een hele verbetering in de stabiliteit van je systeem.
Mijn Soundblaster Live! heb ik al naar de tweede pc geschoven want daarmee kreeg ik de Abit KT7 al helemaal niet aan de praat. Nu loopt ie redelijk al heeft ie af en toe wel wat nukken. Het is een cool bordje maar ik mis wel de kwaliteit en stabiliteit die ik van Asus gewend was. Hopelijk met een biosupgrade wat verbetering.
Kijk vooral op de forums van bovengenoemde KT7 faq.

• sharkzor
ik heb m'n niewe plank net getest, en het haald dus geen @#$@#% uit. ga zo ffe die bios instelling met dat p2c/c2p proberen, maar anders weet ik het ook echt niet meer...
Pagina: 1