Toon posts:

BackUp Exec e-mailtje als tape niet is gewisseld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een huidig backup schema wordt door Veritas Backup exec 9.1 na de backup (23hr) de tape uitgeworpen om een uur of 4 's morgens.
Om een uur of negen wordt de tape door iemand gewisseld.
Alleen vergeet ie dat wel eens.
Is er een mogelijkheid om backupexec zeg om 4 uur 's middags een e-mailtje te laten sturen dat er geen tape aanwezig, en dat ie dat niet doet als er om die tijd wel een tape in zit.

De tape die er om 4 hr in mag gewoon overschreven worden, dus ik zit te denken aan te een backup job om 4 hr die bij succesfull niets meldt en bij unsuccesfull een mailtje stuurt.

Dit zou toch eigenlijk een standaardfunctie moet zijn.
Vergeten is de meest voorkomende fout bij backuppen!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 23:34 ]

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik lees dit:

Automated Alert Notification and SNMP Support Framework console notification via Microsoft Exchange, Lotus Notes or SMTP e-mail,
pager, printer, net send broadcast, and network monitoring applications.

In dit document: http://eval.veritas.com/m...ews_91_core_datasheet.pdf

Heb geen ervaring met Veritas, gebruik zelf op dit moment ArcServe, deze heeft een alertmanager waar je dat in kunt stellen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:15
Volgens mij is "vergeten" bij jullie een fout in de bedrijfspolicy! Hier komt het echt nooit voor dat iemand de tape's vergeet, laat staan dat er geen controle is op deze werkzaamheden. Ik denk dat dit bij meerdere grote bedrijven zo is.

In 8.6 zat deze optie niet, maar mischien in 9 wel dit weet ik niet zeker maar ik wil het wel eens nakijken voor je. Als deze optie standaard niet aanwezig is, zou je hem altijd nog zelf kunnen bouwen met de Veritas Cli en daar een mooi batch bestand bij.

Verwijderd

leon1e schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:43:
Volgens mij is "vergeten" bij jullie een fout in de bedrijfspolicy! Hier komt het echt nooit voor dat iemand de tape's vergeet, laat staan dat er geen controle is op deze werkzaamheden. Ik denk dat dit bij meerdere grote bedrijven zo is.
Niet iedereen werkt bij een bedrijf waar ze twee mensen kunnen aannemen puur om de tapejes te wisselen en het wisselen te controleren.
Bij een hoop MKB bedrijven en bedrijven met nevenvestigingen is het zo dat iemand het wisselen van de tapes erbij doet. Die persoon heeft andere taken die meer met zijn/haar functie te maken hebben en ook de nodige aandacht vragen. Dan wordt het tapeje wel eens vergeten. Ook kan zo'n persoon gewoon een dag ziek zijn. Fout in de bedrijfspolicy? Natuurlijk, maar misschien is het probleem van een gemiste backup minder dan de kosten van een goed werkende policy of (heel raar) is de automatisering niet prioriteit nummer 1 bij het managment.

Verwijderd

Move PNS > SA

Verwijderd

Topicstarter
Met Backup Exec kun je een scheduled Inventory draaien, incl. e-mail notification met job-log.
Helaas is de enige mogelijkheid notificatieon aan of uit, je kunt er geen condities aan toekennen zoals Arcserve die kent... of zitten die ergens verstopt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ik laat eigenlijk gewoon altijd de de tape erin zitten, (gebruiker moet dus zelf op het knopje drukken) zo voorkom je dat er helemaal geen backup wordt gedraaid

niet helemaal een oplossing maar het werkt iig wel, je hebt een backup.

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1