Toon posts:

[2003] Welk type SMTP server is de beste oplossing?*

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben nu al dagen op jacht naar een goede mail server voor windows, freeware. Gek genoeg kom ik geen goede mailservers tegen. Misschien eerst het probleem; Een smtp relay dingetje die mail accepteerd en forward naar andere adressen.

Helaas, in Linux is er sendmail die precies doet wat ik zocht. Echter nu nog voor windows. Ik heb op een windows2003 webmachine apache draaien die samen met php wel leuk een mailtje de deur uit doet, echter ontvangen is ook wel prettig.......

Ik vraag me trouwens ook af, waar zou je voor kiezen met een eigen server? Mail opslaan op deze (dus opzoek naar een goede smtp server) of forwarden (wat ik dus zoek, een smtp relayer)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Door even te [search=eigen mailserver opzetten] of googled op eenzelfde zin kan je best al erg veel vinden. Deze vraag is al ontzettend vaak voorgekomen. Kun je verder zelf iets meer vooronderzoek doen voordat je een dergelijke vraag hier stelt?

Onze Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy bevatten namelijk wat richtlijnen voor een topicstart.

Tevens is een mailserver Software, en niet een MS OS. Ik verplaats nu je topic, van Windows Operating Systems naar Software Algemeen Zou je bij je eerstvolgende topic in WOS ook op de titel willen letten? We verwachten namelijk dat je OS er tussen blokhaken in staat. Ik heb nu [2003] vooraan gezet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Vooronderzoek? Heb me suf gezocht...... Maar dat was niet op got, mijn fout.

Effin, ik kwam zojuist dit antwoord tegen waarin Argosoft Mail Server werd aangeprezen. Ik zal mijn geluk hiermee eens gaan zoeken en nog wat in de forum search duiken.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gebruik hem zelf ook, ben er tevreden over, doet gewoon wat ie meot doen, ontvangen en versturen, en webmail, ook handig

mis alleen een functie om hem naar systray te sturen :P :)

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
Probeer anders mercury eens, samen met SquirrelMail kun je het nog webbased maken ook.
D'r zit ook een spamfilter in en als je die eenmaal doorhebt werkt het prima
En het is nog gratis ook :)
zie www.pmail.com

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.