Toon posts:

[MAC OSX] "Sent mail on server" waar zijn ze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus sinds kort overgeschakeld naar Mac (een mooie 12" iBook).
Om het niet te moeilijk te maken gebruik ik de standaard e-mailclient, maar nu zit ik toch met een vervelende issue. Ik gebruik IMAP voor mijn mailboxen omdat ik ze dan altijd en overal kan raadplegen via mijn webmail. Om alle mails te kunnen raadplegen moeten de verzonden mails dus ook op de server worden opgeslagen.
Met Evolution was dit allemaal geen probleem, maar met "Mail" dus wel. Het vinkje "Store sent messages on server" staat aan, maar het gebeurt dus niet. Ik vond het al raar dat het programma mij nooit gevraagd heeft in welke map die mails moeten staan, maar nu blijkt dat ze helemaal niet bewaard worden.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Het kan wel, je moet even naar een andere optie kijken. Selecteer de mailbox die je wilt gebruiken voor je verzonden spullen en ga naar het menu "Postbus" (ik heb de Nederlandse versie, dus het zal bij jou wel Mailbox heten). Daar ga je naar het op één na onderste item ("Gebruik deze postbus voor") en dan kies je voor "Verstuurd". Als het goed is worden je verzonden items dan in die map opgeslagen. Wat ik alleen níet weet, is of het dan ook keurig netjes per account wordt gescheiden, maar ik denk dat je daar snel genoeg achterkomt :).

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In het Engels is het Mailbox -> Use this mailbox for.

Je moet dit doen voor elke IMAP server die je hebt. Dit is erg handig, dat je zelf de map kan kiezen omdat verschillende applicaties verschillende mappen gebruiken ("Sent", "sent", "sent-mail", "sent-messages" zijn wat voorbeelden die ik ben tegengekomen). Nu kun je Mail aanpassen op andere clients.

Dit betekent dus ook dat je mail netjes gescheiden wordt per account. Hetzelfde valt trouwens te doen voor Trash, SPAM en Drafts.

Verwijderd

Topicstarter
Yup, dat ziet er goed uit.
Thx :)