Toon posts:

Verkeerde HDD grootte aanduiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gotters,

Ik zit met een vervelend probleem en wellicht kunnen jullie me helpen.

Ik heb twee 80GB HDD`s in RAID0 zodat het wordt gezien als één schijf van 160GB.
Deze heb ik vervolgens opgedeeld in twee partities, een van 5GB (Windows) en de andere partitie (Data) heeft de rest.

Wanneer ik alle mappen van de C: (Windows) schijf selecteer komt daar te staan:
Afbeelding

Maar wanneer ik naar DezeComputer ga staat er:
Afbeelding

Eerst staat er dus 1.79GB in gebruik maar onder DezeComputer staat er 4.8GB in gebruik. Een heel verschil dus!!

Nu heb ik nog maar 80MB vrij op de Windows partitie en dat is erg krapjes.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt? Wordt er ongevraagd gelinkt naar de andere (Windows) partitie door bepaalde software? En hoe is dit op te lossen?
Het is dus de bedoeling dat alle Data naar de Data-Partitie gaat en de Windows-Partitie énkel voor Windows (en SP2).

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

scandisk? Wil vaak helpen om allocatie problemen op te lossen!

Zo nu en dan, heel weinig hoor, raakt windows ruimte "kwijt" ... maar scandisk repareert dat zo!

[ Voor 45% gewijzigd door swampy op 03-12-2004 21:51 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb net een hele format van mijn HDD gedaan incl. nieuwe Partities.

Nu ben ik dus met Microsoft Office(2003) bezig en dan krijg ik de hele tijd de melding dat er bijna geen ruimte meer is op C: (Windows) terwijl ik heb gekozen om op de Data-Partitie te installeren!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 22:02 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:59:
Nou, ik heb net een hele format van mijn HDD gedaan incl. nieuwe Partities.

Nu ben ik dus met Microsoft Office(2003) bezig en dan krijg ik de hele tijd de melding dat er bijna geen ruimte meer is op C: (Windows) terwijl ik heb gekozen om op de Data-Partitie te installeren!
Ah daar komt de aap uit de mouw, well helaas installeren sommige programma's ..inclusief office...ook dingen op C, dus zul je altijd ruimte op C daarvoor moeten hebben!

Ik denk dat als je je pagefile op D zet je al aardig wat ruimte wint!

Verwijderd

De swapfile en andere ontzichtbare files in de root van de schijf worden niet meegeteld.
Daar zit waarschijnlijk je space.

Verwijderd

Topicstarter
Waar is die pagefile te vinden?

Onder ProgramFiles is in ieder geval niets van Microsoft Office te vinden.

Ik heb net overigens Scandisk gedaan en heb nu 551MB vrij op C: (Windows).
Dat is dus 480MB erbij!
Maar nog steeds te weinig eigenlijk... :)

Verwijderd

Swapfile, system information folder, er zijn zó veel hidden dingen, en system dingen. Hibernate aan? Hoppa, weer 1GB d'r bij. Ik heb heel het partitioneren maar opgegeven, d'r is ook zoiets wat "directories" heet voor de goede orde, en een windows-reinstall (mocht dat ooit nodig zijn, en dat is het niet) heeft geen format nodig.

Office 2003 installed ook z'n hele install CD op de hardeschijf (kun je verwijderen aan het einde van de SETUP), en installed een hele hoop in common files, in je system directory, en ga zo maar door.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mijn windows heeft 10GB ... en dan heb ik hibernate uitstaan..en mijn pagefile geplaatst op andere partities...

Binnenkort een Raptor 36Gb erbij...

Ik moet zeggen mijn windows heb ik aardig optimaal ingesteld, pure gamers zouden de achtergrond programma's zonde vinden maar... ik gebruik die programmas nou eenmaal!

Als je windows Xp draait, dan heb je trouwens ook alle installatie files op je pc staan voor wanneer je iets nodig hebt dat standaard niet geinstalleerd hebt..alweer 400Mb ofzo!

[ Voor 60% gewijzigd door swampy op 03-12-2004 22:15 ]

Pagina: 1