[TeamSpeak]Wil niet connecten

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Omdat ik een nieuwe serverbak heb, leek het mij wel een goed idee om daar een teamspeak server op te laten draaien. Dus ik de server client gedownload en geinstalleerd. Channel name e.d. gemaakt. Maar het probleem is dus dat er niemand buiten mijn netwerk kan connecten. Ik heb poort 8767 geopent op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46513/full.jpg
Alleen dan wel UDP :)

Wat opzich goed zou moeten zijn, want een vriend van mij heeft het ook op deze manier gedaan en daar werkte het gek genoeg wel meteen 8)7

Hij geeft trouwens de error:
code:
1
2
[18:44:32] No reply from server Maybe the server is offline
or maybe teamspeak is not running on it.

Als ik zelf connect zie ik mijn interne ip ipv externe ip, volgens mij hoort dat ook niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46514/thumb.jpg

Ik had het daarna op mijn gewone computer geprobeerd en ook daar werkte het niet (was precies hetzelfde). Ook met de firewalls uit.

Wie weet wat hier mis is en wat ik hier aan kan doen?

op de server draait Windows 2003 server en op mijn computer Windows XP Proffessional sp2.

[ Voor 1% gewijzigd door LifeTecH op 03-12-2004 22:28 . Reden: UDP iets duidelijker aangegeven :) ]

• struul
  • Laatst online: 04-12-2024
LifeTecH schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:30:
Als ik zelf connect zie ik mijn interne ip ipv externe ip, volgens mij hoort dat ook niet.
[afbeelding]
als je intern wil connecten, moet je dus ook je interne IP gebruiken. dat klopt dus wel ;)

van je server staat de windows firewall uit die in SP2 zit?

• LifeTecH
  • Niet online
struul schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:52:
[...]

als je intern wil connecten, moet je dus ook je interne IP gebruiken. dat klopt dus wel ;)

van je server staat de windows firewall uit die in SP2 zit?
op mijn server staat windows 2003 ;) maar daar heb ik de firewall ook uitgezet. Ook op mijn eigen computer, maar dat hielp niet.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

teamspeak werkt via UDP ;)

• LifeTecH
  • Niet online
Heb ik ook gedaan, ik dacht alleen dat het UTP heette. Staat trouwens ook onder de screen :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LifeTecH schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:28:
[...]

Heb ik ook gedaan, ik dacht alleen dat het UTP heette. Staat trouwens ook onder de screen :)
* Erkens zag alleen die screenshot :X :+

Maar waarom denk je dat je niet je interne IP moet zien? Je zit in dat netwerk met de server en dus heb je alleen te maken met dat interne IP niet je externe ;)

• LifeTecH
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:33:
[...]

* Erkens zag alleen die screenshot :X :+

Maar waarom denk je dat je niet je interne IP moet zien? Je zit in dat netwerk met de server en dus heb je alleen te maken met dat interne IP niet je externe ;)
Maar ik wil juist het externe hebben, maar ik kan dat ook nergens instellen. Als ik deze server voor mijn netwerk zou willen, had ik ook niks te klagen :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm wacht even, jij kan toch connecten met het interne ip en van buiten af kan je connecten met het externe ip?
wat is het probleem dan :?

• LifeTecH
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:03:
ehm wacht even, jij kan toch connecten met het interne ip en van buiten af kan je connecten met het externe ip?
wat is het probleem dan :?
Er kan juist NIET extern geconnect worden, staat ook niet echt goed in de TS vermeld. Ik zal het wel even aanpassen.

• Bullit
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:28
Ik heb hetzelfde probleem gehad met teamspeak.

Na het uit- en inschakelen van mijn router (een alcatel speedtouch die jij ook hebt aan het screenshot te zien) waren de problemen verdwenen.

• struul
  • Laatst online: 04-12-2024
LifeTecH schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:55:
[...]

op mijn server staat windows 2003 ;) maar daar heb ik de firewall ook uitgezet. Ook op mijn eigen computer, maar dat hielp niet.
oh ja, te snel gelezen |:(

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-04 12:17
Er kan juist NIET extern geconnect worden.
Om even de draad op te pakken: precies, dat probleem heb ik dus ook, en ik krijg het zo 1-2-3 niet opgelost.

Ik heb 1 PC waarop de TS server draait en daar zitten 2 netwerkkaarten in:
192.168.100.x range voor intern
10.0.0.x voor extern (speedtouch)

Intern kan ik wel connecten, maar extern niet, ook niet als ik de PC instel als DMZ op de router (om fouten mbt poorten forwarden maar even te omzeilen)

Als ik bij TeamSpeak Server bij "Your IP's" kijk, dan zie ik inderdaad die 2 ranges:
192.168.100.1
10.0.0.1

Hoe kan ik TeamSpeak zodanig instellen dat er zowel intern als extern verbinding gemaakt kan worden?
Pagina: 1