[XP] Joystick Trust werkt niet op Creative Gameport*

Pagina: 1
Acties:

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
Ik heb een probleempje met m'n joystick. Als ik de joystick instel zoals aangegeven in de handleiding, krijg ik een melding van windows dat hij 'not connected' is.

(het is een predator pro 3d van trust op de gameport van m'n creative live 5.1)

Dus ik even gegoogled, nieuwste creative drivers. Op de site van creative stond ook dat ik de io settings van de gameport op (0200-0207) moest zetten. Dus ik naar apparaat beheer, en jawel. Ze staan op (FFA8-FFAF). Ik kan deze settings alleen niet veranderen. |:(

Er staat geen pulldown-box met automatische/handmatige configuratie. Ik kan er alleen maar naar kijken. Op google heb ik niks kunnen vinden, en ook hier op de got-search heb ik niks kunnen vinden op io driver settings winxp.

Hebben jullie enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel even aangepast zodat deze iets duidelijker is :)
[xp sp2] io settings bij creative drivers > [XP] Joystick Trust werkt niet op Creative Gameport*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
even een klein schopje na het sinterklaas weekend

ook met de administrator account kon ik trouwens de bron-toewijzingen van m'n gameport niet wijzigen.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig een on-board gameport (weliswaar niet aangesloten) die roet in het eten gooit :? Check je BIOS even :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
nope, is een kaal moederbord (asus A7V266)

niks onboard (nou ja, usb, ps2 parallel & serieel ;) )

/edit
ik zie al wat je bedoelt, dat ie misschien wel in de bios staat, maar niet op 't bord zit. Zal ff kijken als ik thuis kom, maar volgens mij niet.
het gaat mij er meer om hoe ik de io adressen kan wijzigen in windows eigenlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door J2pc op 06-12-2004 09:59 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

vaak kan je de adressen van een onboard kaart weizigen in de bios...
Nou zal dat wel niet werken bij jou omdat je hm op je Creative heb zitten.

Wat je es kunt proberen misschien is een USB naar GamePort verloopje ergens op te scharrelen en kijken wat ie doet.

Deze advertentieplaats is te huur!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
*Schop*

Bios gechecked. ac97 geluidskaart & modem staan (en stonden) allebij gedisabled.
Bij hardware-beheer gekeken. Het adres is wel vrij (0200-0207)
Nieuwste via 4-in-1 drivers erop, maakt niets uit...
Ook het verwijderen en herinstalleren van de gameport met verschillende drivers (creative gameport | Live! gameport) geeft geen verschil...

Wie kan mij vertellen hoe de io-settings van mijn gameport te wijzigen :'(

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
Hey!!
Ik heb wat gevonden.
Van de microsoft site of all places
linkje

Het schijnt dat je in safe-mode wel de bronnen aan kunt passen. Ik laat 't vanavond even weten als ik thuis ben.

edit:

achteraf wel logisch ook, dat er op de miscrosoft site aanwijzingen staan over het wijzigen van je systeembronnen |:(

[ Voor 24% gewijzigd door J2pc op 07-12-2004 14:07 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
no-go
in safe-modus wordt de soundcard (en dus ook de gameport) niet geladen, en ik kan daarom ook niet de bronnen aanpassen.
Ergens anders op de ms site vond ik nog een stukje dat als de kaart niet plug 'n play is, dat je de bronnen niet in windows kan veranderen?

Dat vind ik raar, want ik weet zekere dat ik 't in 't verleden wel gedaan heb.
Iemand een idee hoe ik Windows ervan kan overtuigen dat 't toch een plug 'n play kaart is?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Misschien een beetje vreemde vraag, maar, wat is er zo speciaal aan die joystick van je dat je persé die wil gaan gebruiken. Misschien heb je voor niet veel al wel een USB joystick.. Die gaan waarschijnlijk zonder enig probleem werken.

edit:

Er is er tegenwoordig zelfs een met USB aansluiting!!
http://www.trust.com/home...oduct.htm%3Fartnr%3D11394

[ Voor 27% gewijzigd door Bart© op 08-12-2004 09:40 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
ehm,
misschien vreemd, maar ik heb ervoor betaald, en het heeft vroeger wel gewerkt?
Het is een stevige en robuste joystick, en daarnaast heb ik ook nog een dure Gamepad voor op m'n gameport... En ik weet dat er een usb-versie is, maar die heb ik niet...

Maar ik zal idd wel 's kijken naar een usb->gameport verloop (zoals al eerder is aangegeven) Zou alleen niet weten waar ik die moet halen, en ik vind 't puur onzinnig.

/edit
na lang zoeken hier nog 't een en ander gevonden.
vanavond proberen om acpi te deinstalleren en een standaard-pc te maken. Schijnt dat je dan de controle over je resources terugkrijgt
Ik laat 't vanavond/morgen even weten

[ Voor 24% gewijzigd door J2pc op 08-12-2004 13:22 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
huu ook niet :(

Ik begin 't een beetje zat te worden. Het lijkt wel of Windows echt niet wil geloven dat m'n soundblaster een Plug 'n Play kaartje is :(

acpi -> standaard pc had geen resultaat (behalve dat ik de pc handmatig moest uitzetten, en alle drivers opgnieuw geinstalleerd werden) Ook nog met PnP in de bios gespeeld, haalde allemaal niets uit.

Iemand nog een geniaal idee?
/edit
volgens dit draadje moet ik m'n hele windows opnieuw installeren met standaard pc, en heeft zomaar wijzigen in computerbeheer dus geen effect. Dan pas kan ik de resources zelf instellen :(

zoals hier bescreven dus. Ga ik dat maar 's een keer proberen, weet alleen nog niet wanneer ik daar tijd voor heb. Hoop wel dat ik 'm er gewoon overheen kan draaien. Heb 'm net ene paar weken geleden geformatteerd :(

om de overvloed aan negatieve smilies te compensere :) ;) :P :*) :D
Ik ben niet wanhopig of zo, vind 't gewoon klote dat ik 't niet meer gewoon kan wijzigen. 'omdat de kans op conflicten zo groot is'. So what, ze hadden de optie er tenminste toch wel in kunnen laten zitten? Naja, weer wat geleerd.

/edit
hmm, diep in 't archief van creative gedoken, misschien nog een optie om de gameport weg te flikkeren, en handmatig herinstalleren als standaard gameport

[ Voor 70% gewijzigd door J2pc op 09-12-2004 12:04 ]

Pagina: 1