[nulmodem] verbinding met (Hyper)terminal

Pagina: 1
Acties:

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 19:11
Ik heb hier een oudere laptop waarop Windows 3.11 staat. Nu wil ik daar een "groot" aantal bestanden opzetten (van mijn desktop met Win2k).

De eenvoudigste oplossing leek mij om door middel van een seriele nulmodemkabel een verbinding te maken met Hyperterminal (in Win3.1 gewoon Terminal).

Nu is het probleem dat het niet wil werken :-(. Gaat het eigenlijk wel wat ik wil doen? Of doe ik gewoon iets verkeerd?

* Kabel is goed
* Beide computers hebben dezelfde poortinstelling (19200, geen parity, 1 stopbit, Hardware)
* Voor bestandsoverdracht zowel Xmodem als Kermit protocol getest (maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt daar ik nog niet eens tekst kan verzenden, ik dacht toch dat dit mogelijk was).

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
Als je hyperterminal opent, kan je dan wel al karakters sturen naar de andere lijn?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55
win3.11 he probeer dan eens intersvr op de 3.11 pc en interlnk op je 2k pc (interlnk moet je wel toevoegen aan je config sys)

(line voor config sys
device=xxx\interlnk.exe

xxx=pad naar interlnk bestand)

waarschijnlijk zul je interlnk wel even moeten kopieren op diskette en overzetten naar je 2k pc

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
I386DX schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:21:
(19200, geen parity, 1 stopbit, Hardware)
Phew, dan ben je wel ff bezig als je het mij vraagt...

Een handig programma voor dit doeleinde is het programma XTLink oid, dat wilde prima samenwerken met (toen nog) Windows Commander. Daarmee heb ik Win98 op een laptop gezet via de paralelle poort. Nu is dit wel de paralelle, en niet jouw seriele, maar het principe blijft hetzelfde.

Ik zal eens even voor je op zoek gaan naar dat tooltje :*)

edit: kijk eens hier, en klik dan eens op [Xtlink.com from XTreeGold v1.23 for Dos Download]

[ Voor 14% gewijzigd door spone op 04-12-2004 02:28 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 19:11
shure-fan schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:09:
win3.11 he probeer dan eens intersvr op de 3.11 pc en interlnk op je 2k pc (interlnk moet je wel toevoegen aan je config sys)

(line voor config sys
device=xxx\interlnk.exe

xxx=pad naar interlnk bestand)

waarschijnlijk zul je interlnk wel even moeten kopieren op diskette en overzetten naar je 2k pc
Ik heb deze methode nog gebruikt toen ik nog met Windows98 zat, daar Win2k niet op DOS draait zie ik dit niet werken (config.sys bestaat zelf niemeer voor zover ik weet). Kzal het eens bezien, mss dat het toch werkt. (Of heb jij het al gedaan?)