aansluit advies, cd speler ->versterker ->versterker nuttig?

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

  • BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik zit met een vraagje wat nu het beste is om te doen.
Hieronder zie je een :
-zilvere Yamaha ap-u70 versterker/geluidskaart (handige usb aansluiting)
-Zwarte Yamaha versterker rx-v592 rds
-cd speler Yamaha cdx-493

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/yamaha.JPG

Nu zit de cd speler met een tulp in de zwarte versterker (geen optische aansluiting).
Een andere mogelijkheid is om de cdspeler optisch aan te sluiten op de zilvere versterker en dan deze versterker met een tulp op de zwarte versterker.

Het idee erachter is om beter geluid te krijgen maar heeft dit eigenlijk wel enig nut?
Zal de cd speler of zilvere versterker het digitale signaal beter omzetten in analoog?

  • voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou ervan uitgaan dat de CD-speler de beste DAC heeft, laten zo dus!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?


  • ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik denk dat het vooral licht aan je eigen gehoor.... wat jij het beste vindt klinken moet je vooral als opstelling gebruiken...

Ik kan je wel vertellen dat je het verschil tussen een digitale en een analoge aansluiting zeker goed kan horen, maar je kan ook via tulp een digitaal geluidssignaal naar je receiver sturen, meestal is deze aansluiting oranje en gebruik je maar een tulp stekker....

Daarbij is een dure optische kabel niet altijd heilig, ik heb hier een onkyo (niet goedkoop) staan, maar ik hoor praktisch geen verschil als ik via tulp (digitaal) of optisch het signaal naar de receiver stuur....

Ik ken beide systemen die je hebt staan niet maar ik denk dat je echt naar je eigen gehoor moet kijken, ik hoef niet naar je geluid te luisteren, dat ben je voornamlijk zelf ga ik vanuit dus wie zijn wij om je te vertellen wat het beste klinkt....

  • satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ab_dullah schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:28:
Daarbij is een dure optische kabel niet altijd heilig, ik heb hier een onkyo (niet goedkoop) staan, maar ik hoor praktisch geen verschil als ik via tulp (digitaal) of optisch het signaal naar de receiver stuur....
Het is al bijzonder sterk dat je een verschil hoort tussen een optische en elektrische (coaxiaal) interlink.

  • ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik denk dat het verschil dat je hier hoort ook vooral te maken heeft met mijn slechte soldeerkwaliteiten en de afstand van 20 meter...

  • BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik zal maar even een luistertest doen, leek mij ook het beste.

Ik wilde even voor de zekerheid weten of ik niet zat te prutsen ofzo :)

  • mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

SatCP schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:35:
[...]
Het is al bijzonder sterk dat je een verschil hoort tussen een optische en elektrische (coaxiaal) interlink.
haha, dat is idd net zoiets als kleurverschil zien tussen internetten via een fibre lijntje of een normaal adsl lijntje 8)7

ontopic:
ik zou gewoon de cd speler rechtstreeks aansluiten op je zwarte versterker.

niet dat de dac's van je ap-u70 nou gelijk zoveel slechter zullen zijn (maar waarschijnlijk ook niet veel beter); maar vooral omdat je er een extra apparaat tussenzet, wat extra storing zal / kan veroorzaken. Temeer omdat dit apparaat op je pc zit aangesloten, en een aparte voorversterker is, zal voornamelijk de kans op overspraak van overige digitale danwel analoge signale vergrootten.
Ik zou alleen je ap-u70 er tussen schakelen als je daarmee nuttige functionaliteit wint.

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1