[XP] Systeem herstel zorgt voor problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:43
Het is weer eens zover, ik wilde ''Kaspersky'' Anti-Virus software installeren, maar nu bleek nadat ik de PC opnieuw had opgestart vanwege de installatie dat vele ''System Tray Icons'' uit de taakbalk verdwenen waren.
Dit probleem had ik al eerder gehad (na het installeren van ATi-Catalyst 4.12 Beta), hier had ik ook nog een topic voor geopend, maar de oplossingen die daar stonden hielpen niet.
Ik heb toen maar Windows opnieuw geïnstalleerd en dat bleek te helpen.
Maar nu is het dus, zoals ik al zei, alweer zover.
Nu leek het me beter om even Systeem Herstel te gebruiken (heet niets voor niets zo :p), dus dat heb ik gedaan en mijn Systeem terug gezet naar gisteren, helaas was het probleem hier niet mee opgelost en ik kreeg er nog een ander probleem bij, namelijk deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/Vaag.JPG
Hier is geen photoshop aan te pas gekomen :p

Zoals jullie zien, heeft hij de toepassingen in het Configuratie Scherm vermenigvuldigd en zoals jullie weten kan ik deze nie verwijderen, ook waren in het start menu diversen icoontjes vermenigvuldigd, maar die waren zo weg.
Misschien dat jullie een oplossing weten? Dat zou ik erg fijn vinden _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 03-12-2004 21:01 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:49
je geeft aan dat je kaspersky wilde installeren.
Waarom?
bedoel je dat er iets niet goed liep? of dat er geen AV- programma op de pc was?
bij twijffel... check op virussen.

[ Voor 12% gewijzigd door beascob op 04-12-2004 09:30 ]

gewaarwordingshorizon

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op welk patchlevel zit Windows? Heb je SP2 al geinstalleerd? Verder al eens een virus- en spyware scan gedaan, eventueel met meerdere scanners? Heb je een firewall op de pc? Worden in deze firewall services doorgelaten? Heb je een router?

Als je die programma's weer verwijdert, is dan dit rare scherm ook weer normaal? Er zou heel veel te proberen zijn al kan ik het zo beoordelen. Zou je hierover Windows Operating Systems - Policy nog even willen doornemen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:43
sanfranjake schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 09:42:
Op welk patchlevel zit Windows? Heb je SP2 al geinstalleerd? Verder al eens een virus- en spyware scan gedaan, eventueel met meerdere scanners? Heb je een firewall op de pc? Worden in deze firewall services doorgelaten? Heb je een router?

Als je die programma's weer verwijdert, is dan dit rare scherm ook weer normaal? Er zou heel veel te proberen zijn al kan ik het zo beoordelen. Zou je hierover Windows Operating Systems - Policy nog even willen doornemen?
Voor Kaspersky gebruikte ik Norton Anti-Virus en controleerde ik regel-matig op virussen, de reden dat ik dus Kaspersky wilde installeren was, omdat ik hier op GoT had gelezen dat Kaspersky beter is dan Norton en ik dat zelf even wilde zien.
Voor de rest is SP2 geïnstalleerd, zit ik achter een router, heb ik Ad-Aware en Spyguard als Spyware Programma's en heb ik Zone-Alarm en de standaard Windows XP SP2 als Firewalls.
Maar ik zou nog wel even mijn systeem volledig scannen en dergelijke, alvast bedankt voor jullie reply's _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verder lijk je mij een theme van Longhorn te gebruiken - deinstalleer eens alles wat met je theme manager e.d. te maken heeft, en ga eens terug naar het ingebouwde verhaal? :)

Kijk verder nog even in de registry:
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Control Panel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ControlPanel

Misschien dat je daar je control panel icons meerdere keren terug ziet komen :)