Toon posts:

Mitsubishi diskette drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een mitsubishi floppy drive gevonden. Ik snap alleen erg weinig van dit ding en kan er vrij weinig over vinden op internet, geen handleiding of andere nuttige informaties.

Het gaat om een Mitsubishi MF357G-2111UAL, REV. 06 (1998). De PC/bios en windows herkennen hem als LS-120 drive. (120 mb diskettes geloof ik, maar dat gebruik ik niet). Verder gaat die niet in een floppy controller maar in een ide controller.

Allemaal leuk en fijn, maar hij wil niet op gewone 1.44mb diskettes schrijven. Hij wil ze alleen lezen. (Diskette's zijn niet write-protected)

Iemand ervaring met dit apparaat of hoe die wel op normale diskettes kan schrijven?

Verwijderd

Controleer eens of het palletje van de schijfbeveiliging niet is afgebroken ;)

Verwijderd

Topicstarter
De diskette's zijn wel beschrijfbaar, ik heb het zelfs nog ff getest in een andere pc voor de zekerheid. Het ligt echt aan die drive.

Hij schrijft niet in windows xp, linux en ook niet in dos, maar hij boot wel van de diskettes.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 20:01 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik denk dat euss het palletje in de drive zelf bedoeld? Zal ook wel wat in zitten wat weer in dat schuifje op de flop past.

Verwijderd

Topicstarter
Mechanisch gezien is alles nog intact, in ieder geval de pinnetjes die het schuifje op de diskette controleren zitten er gewoon en werken.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 18:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoe geef je een apparaat als deze eigenlijk op in het BIOS?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bios herkent hem gewoon als een removable media device (LS-120). (Bios versie 1004 op een Asus A7V mobo)

Ik heb goed nieuws, hij doet het! Ik heb hem opengemaakt aan alle palletjes en pinnetjes lopen trekken en duwen, beetje stof er uit enzo.
Het was wel een heel werkje om hem weer in de goede volgorde in elkaar te krijgen. En het is een klein wonder dat de drive mijn hardhandige aanpak ook nog overleefd heeft. Kennelijk liep het detectie pinnetje niet helemaal soepel meer.

Toch bedankt voor het meedenken
Pagina: 1