GRUB Error 17

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008

• Mighty Giesso
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 12:08

Mighty Giesso

Me is Mighty I hope :P

Topicstarter
Heyyy Tweakers _/-\o_

Ik ben al een tijd bezig, om van allerlei dingen te testen in een Unix omgeving. Zo maak ik gebruik van een oude Compaq Prosignia 200. Op deze machine draait momenteel Windows2000. Echter heb ik nog 7 GB over ongeveer, die niet gepartitioneerd is. Hierop wil ik graag Debian Sarge installeren. Prima, ik cd er in gedaan, keurig installatie doorlopen. Debian de ongebruikte partitie laten partitioneren. Hij maakt Ext3 partitie van 6,3 GB en een SWAP partitie van 187 MB. Allemaal prima, wilt u GRUB bootloader installeren. Jeps, dat wil ik. Hij zier keurig mijn andere installatie van Windows 2000, dus moet goed zijn denk je. Installatie verder gaat probleemloos doorlopen, alles is klaar. System wil een reboot. Dit doe ik, en met het laden van de bootloader krijg ik de volgende melding

GRUB Loading stage1.5.

GRUB loading, please wait...
ERROR 17

Heeft iemand enig idee, hoe dit word veroorzaakt, of hoe ik dit op kan lossen. Heb op Internet gezocht, maar word er niet echt wijzer van ;( Ik maak geen gebruik van SCSI, heb twee IDE HD's Maxtor(master) 40GB en Maxtor(slave) 80GB.

Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500

Verwijderd

Uit de grub info manual

code:
1
2
3
17: Cannot mount Selected partition
       This error is returned if the requested partition exists, but 
       the filesytem type cannot be recognised by GRUB

Ik denk dat het komt omdat GRUB geen NTFS kan lezen, je moet de GRUB config (/boot/grub/menu.lst dacht ik) zo veranderen dat er bij het windows gedeelte dit
code:
1
2
3
4
Title=Windows
rootnoverify (hd0,0)
makeactive
chainloader +1
komt te staan
(overgenomen van mijn eigen menu.lst) en dan is vooral het gedeelte rootnoverify belangrijk. (en natuurlijk de rest aanpässen zodat het van toepassing is op je systeem)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 19:54 . Reden: Uitlijning verbeterd. ]

• Mighty Giesso

Mighty Giesso

Topicstarter
Okayyy, dat snap ik. Dus ik moet een bootdisk zien te regelen, voor Debian waarmee ik kan booten (raar dat ze dat niet in de installatie vragen of ik die wil maken) en dan die file aanpassen! Enig idee welke bootdisk ik moet maken, of waar ik die kan downloaden?

Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 20:22

woutur

Klauwtjes uit!

Misschien een beetje een overkill, maar Knoppix? Tis wel een hele cd maar het heeft mij al meerdere malen zoveel geholpen (net als Gentoo livecd).
Anders moet je op een of andere manier een bootflop maken. Ik heb daar zelf altijd de grootste problemen mee gehad. Ik geloof dat ik altijd iets bij SuSe weghaalde, die disk kon dan een geinstalleerd systeem booten. Misschien kan je met de Debian installatie cd booten? Is daar geen optie voor?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Mighty Giesso

Mighty Giesso

Topicstarter
Dat knopix is een goed idee, heb ik er nog wel 1 van liggen als het goed is.

• Mighty Giesso

Mighty Giesso

Topicstarter
Eyy Dutchwolf, mijn menu.lst ziet er precies hetzelfde uit.

Verwijderd

Weet je zeker dat er bij het gedeelte van windows 'rootnoverify' staat. Anders zou ik het eigenlijk ook niet weten.

• Mighty Giesso

Mighty Giesso

Topicstarter
noverify, waar staat dat precies voor. Bij mij stond er idd. alleen root maar kan het niet wijzigen ivm met schrijfrechten. Iemand een idee (ben geboot van Knoppix)

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 21:30
Mighty Giesso schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:37:
Bij mij stond er idd. alleen root maar kan het niet wijzigen ivm met schrijfrechten. Iemand een idee (ben geboot van Knoppix)
Als het goed is kan je in een terminal 'su' typen. Dan krijg je root-rechten en kan je als het goed is wel het bestand wijzigen. Dit gebruik ik in elk geval wel eens om bij een harde schijf te komen (met Knoppix 3.7).

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Mighty Giesso schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:37:
noverify, waar staat dat precies voor. Bij mij stond er idd. alleen root maar kan het niet wijzigen ivm met schrijfrechten. Iemand een idee (ben geboot van Knoppix)
Let wel op dat je niet /boot/grub/menu.lst zit te editten. Dit is je CD-ROM nu je van CD-ROM geboot bent :D
Je moet dus eerst die schijf/partitie mounten waar je menu.lst op staat.

/mnt/hdX*/boot/grub/menu.lst moet je zijn, waar X je schijf is en * je partitienummer.

[ Voor 9% gewijzigd door DeMoN op 06-12-2004 16:21 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

mischien moet je je bios updaten werkte bij mij
alles werkt nu als een zonnetje

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Da's mooi voor je en aardig dat je meedenkt, maar daar een topic uit 2004 voor kicken is ietwat overdreven. Straks zijn er nog mensen die dat niet door hebben en gewoon doorgaan, ik sluit het topic daarom maar even ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.