kheb ff een vragie <zal wel weer niet
> : bij mijn pipa op school hebben ze een berg pc's idle staan, waar ik als DPC lid van terugdeins. zie hier: op die school staan 9 P4 van 1.8 Ghz, en 4 P4 2.2/2.4 Ghz.
Dat is natuurlijk zonde om die altijd idle te laten staan. Nou komt mn vraag, ik moet enkele zeer goede beweegredenen hebben om die pc's voor een of ander project te laten draaien.
het komt er dus eigelijk hier op neer: lijd deze computers ook maar enige schade op als gevolg van het inzetten voor het goede doel, gaat het al niet door. Kan zo'n "goede doelen pc" nog jaren mee? enz enz,
ik geloof dat het wel 10 vragen zijn
(ik denk al mee)
Dat is natuurlijk zonde om die altijd idle te laten staan. Nou komt mn vraag, ik moet enkele zeer goede beweegredenen hebben om die pc's voor een of ander project te laten draaien.
| Natuurlijk kan ik er zelf ook bedenken: 1: je doet mee aan een goed doel zonder dat je pc langzamer wordt. 2: je geeft zonder in de buidel te tasten. 3: je pc deed op dat moment toch niet iets op 100% why not. |
| Vragen over de keerzijden zijn: 1: Is er kans dat een processor oververhit raakt? 2: Kan er ingesteld worden dat de processor maximaal op 75% ingesteld wordt voor het goede doel? 3: Als school kun je jezelf niet veroorloven dat de kwaliteit of de functionaliteit achteruit gaat, ten behoeve van een goed doel, omdat een school een draaiend geheel is, die niet door een computerstoring uit zijn bedrijf gerukt kan worden. 4: Is de slijttage groter dan normaal, (natuurlijk alstie op 100% draait, maar is dat véél meer?) |
het komt er dus eigelijk hier op neer: lijd deze computers ook maar enige schade op als gevolg van het inzetten voor het goede doel, gaat het al niet door. Kan zo'n "goede doelen pc" nog jaren mee? enz enz,
[ Voor 4% gewijzigd door kvdd op 03-12-2004 22:09 ]