[tbv DPC vraag] redenen om mee te doen aan goed doel

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
kheb ff een vragie <zal wel weer niet >:) > : bij mijn pipa op school hebben ze een berg pc's idle staan, waar ik als DPC lid van terugdeins. zie hier: op die school staan 9 P4 van 1.8 Ghz, en 4 P4 2.2/2.4 Ghz.
Dat is natuurlijk zonde om die altijd idle te laten staan. Nou komt mn vraag, ik moet enkele zeer goede beweegredenen hebben om die pc's voor een of ander project te laten draaien.

Natuurlijk kan ik er zelf ook bedenken:
1: je doet mee aan een goed doel zonder dat je pc langzamer wordt.
2: je geeft zonder in de buidel te tasten.
3: je pc deed op dat moment toch niet iets op 100% why not.

Vragen over de keerzijden zijn:
1: Is er kans dat een processor oververhit raakt?
2: Kan er ingesteld worden dat de processor maximaal op 75% ingesteld wordt voor het goede doel?
3: Als school kun je jezelf niet veroorloven dat de kwaliteit of de functionaliteit achteruit gaat, ten behoeve van een goed doel, omdat een school een draaiend geheel is, die niet door een computerstoring uit zijn bedrijf gerukt kan worden.
4: Is de slijttage groter dan normaal, (natuurlijk alstie op 100% draait, maar is dat véél meer?)

het komt er dus eigelijk hier op neer: lijd deze computers ook maar enige schade op als gevolg van het inzetten voor het goede doel, gaat het al niet door. Kan zo'n "goede doelen pc" nog jaren mee? enz enz,

:) ik geloof dat het wel 10 vragen zijn ;) (ik denk al mee)

[ Voor 4% gewijzigd door kvdd op 03-12-2004 22:09 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

kvdd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:34:
kheb ff een vragie > : bij mijn pipa op school hebben ze een berg pc's idle staan, waar ik als DPC lid van terugdeins. zie hier: op die school staan 9 P4 van 1.8 Ghz, en 4 P4 2.2/2.4 Ghz.
Dat is natuurlijk zonde om die altijd idle te laten staan. Nou komt mn vraag, ik moet enkele zeer goede beweegredenen hebben om die pc's voor DPAD, of een ander project te laten draaien.

Natuurlijk kan ik er zelf ook bedenken:
1: je doet mee aan een goed doel zonder dat je pc langzamer wordt.
2: je geeft zonder in de buidel te tasten.
3: je pc deed op dat moment toch niet iets op 100% why not.

Vragen over de keerzijden zijn:
1: Is er kans dat een processor oververhit raakt?
2: Kan er ingesteld worden dat de processor maximaal op 75% ingesteld wordt voor het goede doel?
3: Als school kun je jezelf niet veroorloven dat de kwaliteit of de functionaliteit achteruit gaat, ten behoeve van een goed doel, omdat een school een draaiend geheel is, die niet door een computerstoring uit zijn bedrijf gerukt kan worden.
4: Is de slijttage groter dan normaal, (natuurlijk alstie op 100% draait, maar is dat véél meer?)

het komt er dus eigelijk hier op neer: lijd deze computers ook maar enige schade op als gevolg van het inzetten voor het goede doel, gaat het al niet door. Kan zo'n "goede doelen pc" nog jaren mee? enz enz,

:) ik geloof dat het wel 10 vragen zijn ;) (ik denk al mee)
0. wat is een pipa ?? :P
1. Alle processoren zijn tegenwoordig beveiligd tegen oververhitting
2. ik ken geen client die maar 75% pakt
3. Ik heb nog nooit een storing gehad, maar sommige clients zijn stabieler als anderen en sommigen lijken wat heftigere reacties in de pc te veroorzaken. DPAD heb ik geen verstand van
4. een pc haal iig de economische levensduur van 3 jaar makkelijk. Ik heb het idee dat 100% belasting niet veel slijtage opleverd (behalve aan de stroomrekening). Overclocken is schadelijker

Conclusie:

Het moet geen probleem zijn hardwarematig maar draai eerst even proef op één van de bakken om te kijken of er geen softwarematig conflict uit komt

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Je kan gelijk welk computerproces op een vast percentage houden.
Ik heb het besproken in de UD-faq, maar het is overal toepasbaar: url.
Op die manier voorkom je oververhitting, overmatige slijtage, gaan je pc's op de normale manier mee, merk je er niks van ...
Nog vragen? :)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:48

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Bij F@H kan je eventueel bij de configuratie het percentage processorbelasting instellen.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

Je kan met een third party laucher mogelijk ook een maximum van 75% instellen.

#StopBurningStuff

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 19:20
DPAD vreet een "enorme" (bij mij al gauw 47MB) hoeveelheid geheugen, dus die valt in principe af :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• kvdd
Pim. schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:42:
[...]

0. wat is een pipa ?? :P
1. Alle processoren zijn tegenwoordig beveiligd tegen oververhitting
2. ik ken geen client die maar 75% pakt
3. Ik heb nog nooit een storing gehad, maar sommige clients zijn stabieler als anderen en sommigen lijken wat heftigere reacties in de pc te veroorzaken. DPAD heb ik geen verstand van
4. een pc haal iig de economische levensduur van 3 jaar makkelijk. Ik heb het idee dat 100% belasting niet veel slijtage opleverd (behalve aan de stroomrekening). Overclocken is schadelijker

Conclusie:

Het moet geen probleem zijn hardwarematig maar draai eerst even proef op één van de bakken om te kijken of er geen softwarematig conflict uit komt
een pipa is een papa :) maar wat bedoel jij met bakken? pentium 4?

• kvdd
Blue_man schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:44:
Je kan gelijk welk computerproces op een vast percentage houden.
Ik heb het besproken in de UD-faq, maar het is overal toepasbaar: url.
Op die manier voorkom je oververhitting, overmatige slijtage, gaan je pc's op de normale manier mee, merk je er niks van ...
Nog vragen? :)
ja eigelijk wel: het is niet de bedoeling om die processor op 75% bijvoorbeeld te houden, maar alleen alstie idle staat, en voor het goede doel werkt, datie dan niet op 100% komt. dus geen limiet beperking.

Verwijderd

kvdd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:17:
maar wat bedoel jij met bakken? pentium 4?
Hij bedoelt bakken, als in machines, computers.
Concreet bedoelt hij dat je bijvoorbeeld kunt voorstellen om de client te installeren op één machine en 'm een paar dagen/weken kunt laat draaien. Als een soort test zeg maar. Zodat ze kunnen zien dat de computer er echt niet trager van wordt. Dat het echt geen probleem is voor de andere software. En als die periode dan inderaad probleemlos was, dat je dan pas alle andere machines van een client gaat voorzien. Het is een manier extra om ze te overtuigen :)

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
kvdd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:19:
[...]

ja eigelijk wel: het is niet de bedoeling om die processor op 75% bijvoorbeeld te houden, maar alleen alstie idle staat, en voor het goede doel werkt, datie dan niet op 100% komt. dus geen limiet beperking.
Dat is het em net. Je kan office programma's 100% laten gebruiken (voor de tijd die ze nodig hebben) en DPAD dan maximum 75% geven van wat er vrij is aan cpu.

bvb: Progsel X gebruikt bij het openen 100% daarna 10%
DPAD krijgt dan tijdens het openen van X maximum 0% (100% voor X) en daarna max. 75% (als je dat zo instelt).
Als je dan een som neemt van DPAD 75% en X 10% dan gebruikt die cpu 85%

Hoop dat het een beetje duidelijk is :S

Edit: kan je dan niet vragen aan anderen binnen NC of ze ergens hulp nodig hebben? Iedereen kan hier gewoon zijn eigen project aanraden!

[ Voor 9% gewijzigd door Blue_man op 03-12-2004 20:29 ]

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• kvdd
Crack schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:50:
Bij F@H kan je eventueel bij de configuratie het percentage processorbelasting instellen.
das makkelijk, ik zal kijke of het wat voor me is

[ Voor 30% gewijzigd door kvdd op 03-12-2004 22:08 ]

• kvdd
Blue_man schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:25:
[...]

Dat is het em net. Je kan office programma's 100% laten gebruiken (voor de tijd die ze nodig hebben) en DPAD dan maximum 75% geven van wat er vrij is aan cpu.

bvb: Progsel X gebruikt bij het openen 100% daarna 10%
DPAD krijgt dan tijdens het openen van X maximum 0% (100% voor X) en daarna max. 75% (als je dat zo instelt).
Als je dan een som neemt van DPAD 75% en X 10% dan gebruikt die cpu 85%

Hoop dat het een beetje duidelijk is :S
ja danke ;)

• kvdd
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:22:
[...]

Hij bedoelt bakken, als in machines, computers.
Concreet bedoelt hij dat je bijvoorbeeld kunt voorstellen om de client te installeren op één machine en 'm een paar dagen/weken kunt laat draaien. Als een soort test zeg maar. Zodat ze kunnen zien dat de computer er echt niet trager van wordt. Dat het echt geen probleem is voor de andere software. En als die periode dan inderaad probleemlos was, dat je dan pas alle andere machines van een client gaat voorzien. Het is een manier extra om ze te overtuigen :)
ja goed idee!!! ik ga direct voorstellen of ik het op 4 pc mag doen, als test (neem ik natuurlijk wel die 4 P4 2.2/2.4 Ghz >:) )

• kvdd
Blue_man schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:25:

Edit: kan je dan niet vragen aan anderen binnen NC of ze ergens hulp nodig hebben? Iedereen kan hier gewoon zijn eigen project aanraden!
oke dat is een goe }:O d id! sorry newbie ik }:O

Verwijderd

als extra overtuiging zou ik het eerst proberen met een "nuttig"project. (als men er twijfels bij heeft gaan ze makkelijker over de streep als je zoekt naar oplossingen voor kinderzikets of kanker dan dat men gaat zoeken voor codes oid.) Dus overweeg van te voren even wat je wil gaan doen. Als je slim bent draai je de client die je gaat instaleren ook even op je eigen pc zodat je hem snel en makkelijk kan instaleren en evt problemen al van te voren op weet te lossen.

De uitleg van een van de posters hier boven kan makkelijker: De meeste dc programma's nemen alleen de procesor tijd die niet gebruikt wordt!! Dus als bv. word wordt gestart krijgt word de ruimte die hij nodig heeft en gebruikt de client het gedeelte wat overblijft.

Nog een tip: Hide de clients zodat kids niet clients gaan lopen aflsuiten/verzieken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 21:11 ]

• kvdd
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:07:
als extra overtuiging zou ik het eerst proberen met een "nuttig"project. (als men er twijfels bij heeft gaan ze makkelijker over de streep als je zoekt naar oplossingen voor kinderzikets of kanker dan dat men gaat zoeken voor codes oid.) Dus overweeg van te voren even wat je wil gaan doen. Als je slim bent draai je de client die je gaat instaleren ook even op je eigen pc zodat je hem snel en makkelijk kan instaleren en evt problemen al van te voren op weet te lossen.

De uitleg van een van de posters hier boven kan makkelijker: De meeste dc programma's nemen alleen de procesor tijd die niet gebruikt wordt!! Dus als bv. word wordt gestart krijgt word de ruimte die hij nodig heeft en gebruikt de client het gedeelte wat overblijft.

Nog een tip: Hide de clients zodat kids niet clients gaan lopen aflsuiten/verzieken.
nou het is voorlopig voor 1 á 2 maanden spaak gelopen, omdat ik het eerst ga bewijzen door zelf 1á 2 maanden een project te draaien, pas daarna begin ik met overtuigen, omdat nu geen succes geboekt is |:( |:( |:( |:( |:(
nog iets wat ik volledig over het hoofd heb gezien, alle computers op welke school dan ook, zijn leermethodes zogezegd, voor de kinderen. En de computers zijn meestal niet van de school zelf, maar er zullen mazen zijn >:)
als het zover is houd ik iedereen op de hoogte reken maar :Y)
<al moest het met advertenties :)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:15
kvdd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:25:
[...]

nou het is voorlopig voor 1 á 2 maanden spaak gelopen, omdat ik het eerst ga bewijzen door zelf 1á 2 maanden een project te draaien, pas daarna begin ik met overtuigen, omdat nu geen succes geboekt is |:( |:( |:( |:( |:(
nog iets wat ik volledig over het hoofd heb gezien, alle computers op welke school dan ook, zijn leermethodes zogezegd, voor de kinderen. En de computers zijn meestal niet van de school zelf, maar er zullen mazen zijn >:)
als het zover is houd ik iedereen op de hoogte reken maar :Y)
<al moest het met advertenties :)
Hardstikke tof dat je zo enthousiast bent, maar hou in de gaten dat je *toestemming* hebt. Illegale koe installaties lijdt alleen maar tot problemen (zowel voor jezelf als je eventuele subteam als DPC) en daar zit echt niemand op te wachten.

• kvdd
ParaNoiMia schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:34:
[...]

Hardstikke tof dat je zo enthousiast bent, maar hou in de gaten dat je *toestemming* hebt. Illegale koe installaties lijdt alleen maar tot problemen (zowel voor jezelf als je eventuele subteam als DPC) en daar zit echt niemand op te wachten.
bedankt voor je zorgen, maar daar ben ik als de dood voor. als het doorgaat over 1 á 2 maandjes dan gaat het of helemaal, én legaal of helemaal niet.

dit soort dingen......serieus nemen :)

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Hmja, ik zoek ook nog steeds het ultime excuus/smoes :p om een project op de PC's op me werk te draaien (zijn er namelijk best wel heel erg veel).

(nadeel is wel dat die EVO's erg snel warm worden :|)

Dus, wat kan het voordeel zijn voor een (commerciëel) bedrijf??

[ Voor 3% gewijzigd door Loco-Motiv op 03-12-2004 23:01 . Reden: typo ]

last.fm

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Loco-Motiv schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:58:
Hmja, ik zoek ook nog steeds het ultime excuus/smoes :p om een project op de PC's op me werk te draaien (zijn er namelijk best wel heel erg veel).

(nadeel is wel dat die EVO's erg snel warm worden :|)

Dus, wat kan het voordeel zijn voor een (commerciëel) bedrijf??
Hmm mijn evo die ik mee laat draaien (evo d330 p4 2,4 24/7 FAH) wordt echt niet zo heel erg warm valt reuze mee.
Voordeel voor een commercieell bedrijf is er natuurlijk niet want, daar gaat het om winst maken en pc's die continu voor nop staan tedraaien kosten alleen maar geld. (nop in zin van geld niet in de zin van (algemeen)doel). Je kan het ook stellen dat ze als ze dat hebben om een bepaald bedrag jaarlijks tegeven/besteden aan goede doelen dat je het stroomverbruik van die computers van dat budget af kan halen. Hoe dit echter is geregeld bij grotere bedrijven weet ik niet. Vaak komen goede doelen 'spontaan' op bij mensen die een leiding gevende/invloedrijke functie hebben (zoals ik >:) bij me pa al hoewel het maar drie pc's zijn) ;) ) .

[ Voor 4% gewijzigd door Schapie op 04-12-2004 01:02 ]

No signature found

Verwijderd

Schapie schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 00:55:
[...]

pc's die continu voor nop staan tedraaien kosten alleen maar geld. (nop in zin van geld niet in de zin van (algemeen)doel).
Een pc hoeft niet persee 24/7 ingezet te worden Gewoon werk uren levert bij de meeste projecten al wel wat op. en zoveel stroom extra is dat dan ook weer niet (denk ik). bij bedrijven moet je altijd hopen dat er iemand zit op de juiste plaats met zijn hart op de juiste plek.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

opzet (oud) briefje voor sysop's :P
check http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=87

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 01:57:
[...]

Een pc hoeft niet persee 24/7 ingezet te worden Gewoon werk uren levert bij de meeste projecten al wel wat op. en zoveel stroom extra is dat dan ook weer niet (denk ik). bij bedrijven moet je altijd hopen dat er iemand zit op de juiste plaats met zijn hart op de juiste plek.
Dat is ook wat ik bedoel te zeggen met deze post en als je dat hebt heb je geluk en anders niet en niet bij alle bedrijven draaien alle pc's 24/7 er zijn genoeg bedrijven waar de pc's 8/5 draaien en dat kan ook al een hoop opleveren ja.

No signature found

• kvdd
ja die is goed >:) , maar....... zo´n school als ik op de horens wil nemen, die zal eerder toestemming geven als het een project is dat bijvoorbeeld tegen kinderziektens strijd, zoals eerder is aangegeven in dit topic.

maar tog bedankt die brief kan ik gebruiken. ;)

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 15:32
Voor mij... Stats 'geilheid' ... :P

MW | BF1 Stats

Pagina: 1