Nieuwe AMD Athlon 64 3000 Winchester 1/3 deel 'zwart'

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Beste lezers,

Ik heb vanmiddag een 939 cpu binnengekregen, boxed en geseald met originele AMD stickers . Meteen vanaf het eerste moment viel me op dat ongeveer 1/3 deel op het vlak met de gouden pinnetjes een afwijkende zwart/grijze waas had.

De CPU was onderdeel van een combi moederbord/cpu bestelling en om zeker te weten dat de CPU dood is ben ik benieuwd of jullie misschien ooit ook zo'n zelfde CPU hebben gehad die dus niet werkt en nooit heeft gewerkt. Of misschien juist wel....

Bedankt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door objectief2 op 03-12-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
1/3 deel op het vlak met de gouden pinnetjes een afwijkende zwart/grijze waas had.
Staan de pinnetjes nog recht?

Het enige dat je kan doen volgens mij is de cpu in een moederbord prikken en kijken of ie opstart.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem gewoon meteen omruilen ... Hij is gewoon defect, of in ieder geval beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Heb je er een foto van toevallig? Want ik weet nou niet echt wat je bedoelt enzo :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Bedankt voor de reacties.....ik heb inderdaad een foto.....als jullie me vertellen hoe ik die hier kan plaatsen doe ik dat zsm.....

1. De pinnetjes staan recht en hebben altijd recht gestaan

2. Ik heb hem op mn neo 2 msi geplaatst, meerdere keren.....resultaat niets.....alleen rode leds in de d-bracket...geen beeld.

Ik wil graag de foto laten zien.....dus kijk later nog ff als je wilt..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mail me die foto door: karelke@gmail.com
Ik zet hem direct online :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hacku schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:34:
Mail me die foto door: karelke@gmail.com
Ik zet hem direct online :)
Klasse, bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hier is ie dan: (klik voor de grote versie)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/betapics/picture007.jpg

Btw we hebben dezelfde voornaam :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Zoals op de foto haalde ik hem vanmiddag uit de gesealde boxed verpakking. Ook met enkele krasjes aan de andere kant btw. Mocht er niemand zijn die ooit wel een systeem met zo'n cpu heeft gestart dan gaat ie morgen retour. Geen probleem trouwens zolang ik maar weet waar het aan ligt en niet urenlang hoef te testen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Probeer als laatste eens of de cpu niet werkt op een ander moederbord, als dat niet werkt mag je 100% zeker zijn dat de cpu dood is :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Euh.....ja proberen wil ik best maar die ik vandaag heb gekregen was nou net m'n eerste 939 mobo:)
Toch bedankt voor het plaatsen van de foto en de service....altijd al gedacht dat mensen met mijn naam zo aardig waren.... :*)

[ Voor 4% gewijzigd door objectief2 op 03-12-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
objectief2 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:54:
Euh.....ja proberen wil ik best maar die ik vandaag heb gekregen was nou net m'n eerste 939 mobo:)
De cpu zal wss wel dood zijn, maar je weet maar nooit :)
In de wereld van informatica kom je de gekste dingen tegen :p
altijd al gedacht dat mensen met mijn naam zo aardig waren.... :*)
:*)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

Waar heb je de CPU eigenlijk gekocht :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi he...koffiedik kijken..

...oftewel, anders ram je die CPU in dat bord en kijk je gewoon of hij het doet |:( Kleine kans dat hij stuk is als hij uit een boxed komt.. Als de hele boel affikt heb je iig nog iets van waar voor je geld en kun je mooi terug naar de winkel voor nieuwe spullen. Ik zie het probleem niet echt..ALS dat er al is.

"ja..misschien doet hij het niet" right! Toch lastig nieuwe hardware kopen voor je met zo'n instelling :+ Steeds die twijfel of het wel werkt.. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Ik zou hem onder een andere cooler proberen zodat je hem altijd nog terug kan brengen met cooler waarvan de thermal pad in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 00:50:
Mooi he...koffiedik kijken..

...oftewel, anders ram je die CPU in dat bord en kijk je gewoon of hij het doet |:( Kleine kans dat hij stuk is als hij uit een boxed komt.. Als de hele boel affikt heb je iig nog iets van waar voor je geld en kun je mooi terug naar de winkel voor nieuwe spullen. Ik zie het probleem niet echt..ALS dat er al is.

"ja..misschien doet hij het niet" right! Toch lastig nieuwe hardware kopen voor je met zo'n instelling :+ Steeds die twijfel of het wel werkt.. :+
uhm... volgens mij heeft objectief2 duidelijk gezegd dat ie het niet deed.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Euhm, een maand geleden deed de TS de CPU retour :P.
Lijkt me erg overbodig om nu nog tips te geven over het 1 en het ander ;).
Mijn vraag was "achteraf" omdat ik even moet weten waar de CPU vandaan kwam.

Objectief had nl. op T.Net gepost. In het nieuwsitem van de illegale processoren ;). Met de link van dit topic erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Thandor schreef op maandag 03 januari 2005 @ 01:32:
Euhm, een maand geleden deed de TS de CPU retour :P.
Lijkt me erg overbodig om nu nog tips te geven over het 1 en het ander ;).
Mijn vraag was "achteraf" omdat ik even moet weten waar de CPU vandaan kwam.

Objectief had nl. op T.Net gepost. In het nieuwsitem van de illegale processoren ;). Met de link van dit topic erbij
Ik begrijp dat je dat waarschijnlijk graag wilt weten. Ik vind het echter niet helemaal correct om hier namen van een leverancier te gaan noemen.

1. Omdat de CPU zeer snel werd omgeruild, zonder gezeur.
2. Omdat de zaak zelf ook waarschijnlijk niet kon weten dat het om een defecte, mogelijk illegale ging. De boxed verpakking was gewoon geseald en was nooit eerder geopend.

Hopelijk heb je daar ook een beetje begrip voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

objectief2 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 07:46:
[...]

Ik begrijp dat je dat waarschijnlijk graag wilt weten. Ik vind het echter niet helemaal correct om hier namen van een leverancier te gaan noemen.

1. Omdat de CPU zeer snel werd omgeruild, zonder gezeur.
2. Omdat de zaak zelf ook waarschijnlijk niet kon weten dat het om een defecte, mogelijk illegale ging. De boxed verpakking was gewoon geseald en was nooit eerder geopend.

Hopelijk heb je daar ook een beetje begrip voor :)
Het gaat mij er ook niet om, om een bedrijf de grond in te stampen ;). Ik zag alleen dat in een ander topic al flink werdt gescholden op Gistron en dat zij ook illegale rommel zouden hebben. Ik denk niet dat dat waar is. Als jouw CPU niet van Gistron komt kan mijn mening (feit :?) wat versterkt worden :).

Grotere, bekende bedrijven zoals Gistron, Salland Automatisering, MyCom en Informatique ik noem er maar wat, het zullen er vast meer zijn ;) gaan heus geen illegale spullen verkopen terwijl ze dit wel weten. Dat is alleen maar slecht voor de naam en het kost uiteindelijk nog meer geld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Thandor schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:24:
[...]
Het gaat mij er ook niet om, om een bedrijf de grond in te stampen ;). Ik zag alleen dat in een ander topic al flink werdt gescholden op Gistron en dat zij ook illegale rommel zouden hebben. Ik denk niet dat dat waar is. Als jouw CPU niet van Gistron komt kan mijn mening (feit :?) wat versterkt worden :).

Grotere, bekende bedrijven zoals Gistron, Salland Automatisering, MyCom en Informatique ik noem er maar wat, het zullen er vast meer zijn ;) gaan heus geen illegale spullen verkopen terwijl ze dit wel weten. Dat is alleen maar slecht voor de naam en het kost uiteindelijk nog meer geld ook.
De CPU kwam niet van Gistron of andere hierboven door jou genoemde bedrijven :)
Pagina: 1