Foto omzetten naar hoofdlijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in photoshop een foto omzetten naar tekening en dan de hoofdlijnen gebruiken om te plotten. Ik heb een paar tutorials gevonden alleen dan krijg ik een houtskool effect op de tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop adobe streamline, of trek handmatig de foto over ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://70.85.10.106/loc27/th_5b891_naamloos.JPG

Ik krijg deze melding als ik streamline wil installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:27:
[afbeelding]

Ik krijg deze melding als ik streamline wil installeren
Komt omdat Streamline een oud programma is dat Adobe vrolijk af heeft laten sterven (en terecht) sinds versie 4. Het is ook niet geweldig; wat er tegenwoordig in Flash MX (of zelfs Adobe Photoshop / Illustrator ) zit qua kleur en selectie-naar-vector-omzetting is stukken slimmer en werkt tenminste gelijk.

Compatibility mode (rechtsklik op je setup.exe, eigenschappen, compatibiliteit) van XP terugzetten naar Windows 98 kan overigens ook helpen.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 15:50
Het probleem van die melding ligt in Windows zelf. Ik heb het probleem ook gehad na een install van m'n WinXP met SP2 Slipstream. :'(
Kijk voor de oplossing even op de volgende link:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;324767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er geen andere mogelijkheid om alleen de hoofdlijnen van een foto/tekening over nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 26-07 23:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je kunt ook in Photoshop het 'Photocopy' filter proberen... :) staat onder Sketch.
Als je daarna met Noise - Median cut nog wat bij-froemelt moet je wel aan iets kunnen komen. Vooraf contrast verhogen helpt ook.

Bedenk wel dat je plot netter en strakker wordt als je na deze omzettingen je afbeeldinkje in Illustrator gaat overtrekken... (waarom doe je dat dan niet meteen 8)7? - nou omdat sommige mensen niet geboren zijn met gevoel voor lijntje hier, schaduwtje daar, vlakje daar weglaten enzo...)

[ Voor 43% gewijzigd door Dark Blue op 05-12-2004 20:13 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zal ik dat ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik het net ff geprobeerd, maar overtrekken gaat ook niet echt makkelijk ( of doe ik het fout ), ik trek over met de paintbrush tool en de pencil tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik zou toch echt de pen-tool gaan gebruiken als je aan de gang wil met vectoren....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar dan krijg je niet echte mooie lijnen die worden krom enzo, is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer de highpass filter eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
high pas filter helpt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als je met de pen tool kromme lijnen krijgt maak je volgens mij kromme lijnen. Voor het beter "hoofdlijn" werk kun je echt het beste het handmatig doen. Na een paar dagen ermee spelen doe je het uit de losse hand en krijg je veel mooiere eindresultaten dan je kan krijgen met de Powertoolz druk op een knop iedereen kan het zo methode.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

in Flash MX kan het met Trace bitmap,
in Photoshop kan je soms in de buurt komen met een cut out filter.
maar het beste resultaat krijg je met handamtig tracen in Illustrator/Freehand.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-07 17:37
Wellicht nog een tipje als je met paths aan de slag wilt in PS. Je kunt van een selectie eenvoudig een path maken door (nadat je de selectie hebt gemaakt) naar het paths-venstertje te gaan en daar op het 4e knopje van links te klikken. Je krijgt dan een nieuw work-path. Deze kun je dupliceren om hem te behouden.

Selecties kun je wat makkelijker bewerken soms... Denk ook aan quick-mask (shift + q) en select color-range / magic wand etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 23-07 16:40
Overtrekken in vectorbased programma is de beste/mooiste maar niet de snelste oplossing. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.