Modem maakt t*fus-herrie

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik (althans, mijn vader) heb sinds kort een E-tech Bullet 56K interne modem als vervanging voor een 33K6. Nou maakt dat ding bij het inbellen zo'n herrie (je weet wel, die piepsignalen als hij contact zoekt), dat je echt helemaal gek wordt en je oren dicht moet houden. Het probleem is dat ik hem niet zachter kan zetten, want hij staat (in Windows bij eigenschappen van modem) al op zijn zachtst (nog zachter, dan staat hij uit, en dat wil ik ook niet).

Hoe is hier iets aan te doen?

Verwijderd

watjes in je oren stoppen

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
Speakertje afplakken of daar 'n watje in stoppen. Primitief, maar werkt wel!

Verwijderd

ergens in de initialisatie string m0 neer poten dat zou voldoende moeten zijn

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Je kan bij die bullits gewoon het geluid uitzetten bij de instellingen... wel zo makkelijk als gaan lopen knutselen :)

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

In een dosboxje inrammen:

echo ATM0&W>COM1:

Waarbij COM1: natuurlijk de compoort van je modempie moet zijn.

Uitleg:
AT = Hayes Instructieset
M0 = Geluid uit (1=tot connect, 2=altijd)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Luidsprekertje dichtkitten van je pcspeaker..
Helpt vrijwel meteen..

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

start> settings> control panel> modems> properties> connection> advanced> extra settings invullen zoals thawalkingpaddo al zei : m0 (klinkt als em nul)

Enjoy the silence.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Uhm ... de vraag was duidelijk hoe dat ding zachter kon, _niet_ hoe die uit moest, dat kan Lucas zelf ook wel.
Vraag is alleen waarom wil je 'm niet uit hebben? Oke, er zijn mensen die vinden het geluid van een pruttelend koffiezetapparaat gezellig ...
Geluid van je modem is verder toch alleen nodig als je problemen hebt die je wilt oplossen.
Wat gebeurt er eigenlijk als je het volume harder zet? Hoor je de piepen dan ook luider? Zo niet, zou je driver wel eens rot kunnen zijn. Nieuwe downloaden en installeren maar ...
Pagina: 1