[XP] Externe USB HDD niet in Deze Computer

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 11:27

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een externe USB HDD cage, met een 120GB IDE Disk erin. Heeft meestal aan mn laptop gehangen, maar nu aan mijn PC.

Ik wist dat hij, toen hij aan mijn PC hang, de drive-letter L: had.

Nu sluit ik hem aan, Windows geeft een ploing-geluidje, en ik weet dat hij werkt.

HIj staat echter niet bij Deze Computer erbij, wel bij Schijfbeheer. Daar staat hij als In Orde, en actief.

Als ik gewoon via mn adres-balk naar L: toe browse, dan kom ik gewoon in de schijf, en zie ik alles staan, maar als ik dan bijv. "omhoog" klik, zit ik weer in Deze Computer, waar de schijf niet bij staat.

Op een andere PC werkt hij ook, maar daar komt hij WEL in Deze computer te staan

Ik heb de schijf geformatterd op de andere PC, en via mijn eigen PC heb ik ook de partitie verwijderd en een nieuwe aangemaakt, met een andere drive-letter. Hij is nog steeds benaderbaar, maar word niet getoond in deze computer of windows verkenner. Ook via een applicatie (als ik bijv. een bestand op wil slaan) staat hij er niet bij.

De search leverde vooral resultaten op waar de schijf nog actief gemaakt, of gepartitioneerd moest worden oid, maar deze kwestie kon ik geen probleem voor vinden.

Dus iemand met een oplossing?

Edit: Met mijn USB Stick gebeurd hetzelfde, hij is benaderbaar door naar de drive-letter toe te browsen, maar verschijnt niet in Deze Computer etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Pubbert op 03-12-2004 19:12 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werk je toevallig in een domain omgeving met policies of iets dergelijks? Heb je misschien zelf e.e.a. geprobeerd vroeger met policies, of het hiden van drives? :)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Nee, geen domain, ook geen rare policies, ik geld als enige administrator van mijn netwerk en deze PC.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

http://www.winguides.com/registry/display.php/148 - kijk voor de zekerheid daar eens? :)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Nee, dat is ook niet de oplossing, kan wel mn DVD driv laten verwijjnen en hem weer terugtoveren, maar met mn USB HDD niet.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Heb je misschien netwerkdrives gemapped staan? Daar heb ik een keer hetzelfde probleem mee gehad in combinatie met een usb-stick.

Senri no michi mo ippo kara

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Neophyte schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:55:
Heb je misschien netwerkdrives gemapped staan? Daar heb ik een keer hetzelfde probleem mee gehad in combinatie met een usb-stick.
Nee, ook niet.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 22:51
Soms wil een netwerk drive nog wel eens verborgen achterblijven, probeer voor de zekerheid eens een "net use delete *" uit te voeren in je cmd venster. Mischien komt de usb hdd dan weer naar voren.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
leon1e schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:18:
Soms wil een netwerk drive nog wel eens verborgen achterblijven, probeer voor de zekerheid eens een "net use delete *" uit te voeren in je cmd venster. Mischien komt de usb hdd dan weer naar voren.
Ik zal het straks even proberen, maar dat heeft imho toch niets met mijn USB drives te maken? Daarnaast heb ik in deze XP install geen netwerkdrives gemapped.

Als bovenstaande niet werkt zal er toch een formatje aan gaan komen denk ik ;(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1