[MCE 2005] Welk modem voor nummerweergave (caller ID)?

Pagina: 1
Acties:

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 20:15
Ik wil MCE2005 graag gebruiken om bij een telefoontje het nummer van de beller te laten weergeven (zie Instellingen->Messenger- en nummerweergave). Nu heb ik begrepen dat niet alle modems hiervoor geschikt zijn.

Vraag: is er een Tweaker die deze funktie gebruikt en zo ja met welke modem?

• Muyz

Verwijderd

Gezocht op "caller-id modem 56K" via google

Edit:

Meest voorkomende chipsets die er tussen staan:

Conexant HSF V92 56k RTAD Speakerphone PCI
HSP56 Generic MicroModem
Rockwell HCF v92 56k datafax PCI modem

Volgens mij moet het niet een lange zoektocht zijn een modem te vinden met één van die chipsets.
En doorgaans hoort een winkelier er ook niet echt een probleem van te maken wanneer jij dezelfde dag met het modem terugkomt mocht hij toch geen caller-id ondersteunen.

Ik geef je iig 95% kans dat de eerste de beste modem die je aanschaft wel caller-id ondersteunt.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 18:15 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Muyz zou je in de toekomst zelf iets meer willen zoeken voordat je een vraag stelt? Lees hierover Windows Operating Systems - Policy ook nog even na :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Muyz
sanfranjake schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 09:44:
Muyz zou je in de toekomst zelf iets meer willen zoeken voordat je een vraag stelt?
Dat heb ik zeer zeker gedaan, maar op de combinatie MCE2k5-modem-caller id. Ik krijg hier op GoT een algemeen antwoord, maar weet nog steeds niet 100% zeker met welke in NL verkrijgbare modems dit wel werkt in combinatie met MCE. Misschien dat iemand hier al wel ervaring mee heeft, dus vandaar de vraag. Met de FAQ ben ik overigens welbekend... :)

[ Voor 59% gewijzigd door Muyz op 04-12-2004 10:26 ]

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Muyz schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:23:
[...]

Dat heb ik zeer zeker gedaan, maar op de combinatie MCE2k5-modem-caller id. Ik krijg hier op GoT een algemeen antwoord, maar weet nog steeds niet 100% zeker met welke in NL verkrijgbare modems dit wel werkt in combinatie met MCE. Misschien dat iemand hier al wel ervaring mee heeft, dus vandaar de vraag. Met de FAQ ben ik overigens welbekend... :)
Ik weet vrij zeker dat de callerid van de meeste ANALOGE modems NIET zullen werken in Nederland, omdat KPN een of andere exotische standaard gebruikt. Esotherische DTMF of zo iets. Andere telecom aanbieders kunnen andere standaarden gebruiken trouwens.

Ik weet wel zeker dat de externe Tornado ( of Allied Data tegenwoordig) modems wel werken met de KPN caller ID en ook in MCE (Zelf getest). En er zijn nog een paar merken, maar niet veel.

Zie voor meer info over caller ID en modems: http://www.ainslie.org.uk/callerid/cli_faq.htm

[ Voor 6% gewijzigd door barber op 08-12-2004 15:59 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Nog ff een aanvulling: MCE gebruikt TAPI 3.1, veel modems ondersteunen dit niet,

Heb je nu een caller-id ondersteunend modem, dan kun je met een gratis progje, PhoneTrayFree, MCE toch laten werken.

Ik kan inmiddels melden dat de Allied Data Tron 33.6 extern modem geen caller id ondersteunt, net zo min als een PCI Intel 537EP :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Heeft iemand intussen al een werkend modem gevonden? (dus niet: Ik denk dat dit werkt!!!)
Bij mijn voorraad gekregen/geleende/gekochte modems zat niets dat meer aangaf dan "Ring". :(

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Zoals hierboven al gezegd: KPN doet DTMF caller id en dat ondersteunt zo ongeveer geen enkel modem.

Als ik 't goed heb begrepen zou je met VoDSL van TweakDSL wel caller id moeten kunnen gebruiken; ik hoop hier binnenkort meer over te kunnen vertellen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:42:
Heeft iemand intussen al een werkend modem gevonden? (dus niet: Ik denk dat dit werkt!!!)
Bij mijn voorraad gekregen/geleende/gekochte modems zat niets dat meer aangaf dan "Ring". :(
Mijn Tornado SFM56.0 externe analoge modem werkt met de kpn caller id. Dat draait nu zelfs hier op MCE. Ik moet wel de laatste drivers gebruikt van de allieddata website voor de TAPI ondersteuning onder win2k en xp.

Echter heb ik deze modem net opgezocht op de allieddata.nl website, maar deze staat er niet meer tussen. Alleen een USB versie, maar volgens mij werkte de caller ID weer niet met de USB versies van hun modems.

Doe anders hetzelfde wat ik 5 jaar geleden heb gedaan (Ik had toen een modem met Caller ID nodig voor mijn studieproject): Bel ze op en vraag welke modems van hun de KPN caller ID ondersteunen. Ze konden me toen precies vertellen welke wel en welke niet caller id ondersteunt.

Behalve het modem, moet je natuurlijk ook een abonnement op Nummerweergave nemen bij KPN en deze activeren.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

paQ

is idd wel wel fijn bij allieddata

wat dat betreft zijn ze goed bereikbaar.
ook over de mogelijkheden die al dan niet ondersteunt worden.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1