Toon posts:

Corsair XMS PRO 4000 LED wil niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn corsair binnen gekregen ddr500
En dacht even lekker aan de slag te kunnen, dit viel dus even vied tegen.
Ik had twinmos twisters ddr400 die lekker op cas 2 liepen met performance mode aan
(gigabyte 8knxp) Als ik nu ging overclocken dan boot de pc niet meer maar dat was wel logisch omdat het geheugen op ddr400+ moest lopen dus ik heb getest met de divider op 5:4
Toen haalde ik zonder problemen 3.8ghz (fsb op 222) maar memory bandbreedte was dan om te huilen. Maar ik was er wel achter dat het probleem bij het geheugen ligt.
Nu heb ik die corsairs binnen en de pc wou gelijk al niet booten wel logisch omdat de timings nog op cas2 stonden.
Bios gereset en alles ingesteld op default en SPD = Boot
Minimaal overclocken (fsb 205) = Geen boot
Default (ddr400) en performance mode aan = Geen boot
Eigenlijk boot hij gewoon nooit! alleen op ddr400 en timings op 3-4-4-8
Maar daar koop ik niet zo duur geheugen voor aangezien ik er dan alleen maar op achteruit ga!
aangezien de timings zo slecht zijn.
Wat doe ik verkeerd aangezien ik 222fsb kan draaien zonder mem op 1:1 te laten draaien zou ddr500 het toch gewoon moeten pakken? Voltage verhogen heeft geen zin.
Ik heb elke search gebruikt en elke mogelijke oplossing is dus geprobeerd.
Wat zie ik over het hoofd aangezien het toch niet mogelijk kan zijn dat deze mems zo bar slecht zijn?
Tweakers red me uit de brand aangezien ik nu echt een neiging krijg om die zwarte bonken met leds eens flink in vieren te delen.

Verwijderd

Ik heb dat geheugen ook.
Loopt hier op 245mhz ddr 490mhz 1:1 timing 2,5-4-4-8. Kan hoger maar cpu zit aan zijn max. Op fbs van 250 krijg ik soms reboots.
Dit geheugen kan idd niet werken met strakke timings 2-3-3-5 op 400mhz is no-go.
Mijn mem bandbreedte is 5900mb/sec

Enige was ik me kan bedenken is verhogen van voltage naar 2,75V of 2.85V.
En met 1 module gaat het dan wel? Misschien heb je een kapotte module gekregen terug sturen anders.

edit: ow lees nu pas dat V verhogen geen zin heeft.
Performance mode gaat bij mij ook niet :/ dual channel werkt wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus gewoon heel slecht geheugen denk ik eens ik koop van een merk (duur)
Dan maar op marktplaats zetten en ocz of geil halen dan maar.
Performance mode is toch wel iets wat zoiezo aan moet anders heb ik voor niets PAT

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:40:
Het is dus gewoon heel slecht geheugen denk ik eens ik koop van een merk (duur)
Dan maar op marktplaats zetten en ocz of geil halen dan maar.
Performance mode is toch wel iets wat zoiezo aan moet anders heb ik voor niets PAT
gewoon garantie kleemen. toch lifetime warranty

• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

zoals ik je al verteld heb ;) , val de winkel ermee lastig, ga desnoods bij ze langs..... En check de Gigabyte website over eventuele compatibiliteits issues. Geen issues, terug ermee!

of probeer -uiterste optie- een ander moederbord. (of test ze bij een vriend, scheelt een bord (of 10) kopen).
En kijk voor de grap eens of je 200 fsb haalt, en de memdivider zo kan instellen dat je dan DDR500 draait, en dat op verschillende timings.

je Twinmos twisters zijn aan mij iig goed besteed :>

There is one more thing: It's been emotional

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
via internet heb je dacht ik 7 dagen de tijd om te ruilen zonder opgaaf van reden.

• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

willy83 schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:04:
via internet heb je dacht ik 7 dagen de tijd om te ruilen zonder opgaaf van reden.
nou heeft hij dat moederbord al wat langer............dus dat kan wat lastiger worden.

There is one more thing: It's been emotional

Verwijderd

Jep maar het geheugen kan ei nog binnen de 7 WERKdagen gewoon terugbrengen naar de winkel. Tenminste als ei die over het internet (aan de deur, via telefoon, ... op afstand dus) heeft gekocht. Dan zijn ze daar verplicht alles terug te nemen en geld terug te geven (alles, ook voorschotten ed).

Daarvoor zijn er nu eenmaal wetten.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

ik heb ze ook besteld maar dan zonder led.
ik krijg ze morgen binnen

als ik ze heb wil ik wel ff proberen op welke timmers ze willen booten maar moet je ff tot morgen avond wachten.

ik hoop wel dat ze ook op strakken timmers kunnen draaien en dan bedoel ik 2, 3, 3, 7
bij een fsb van 225 mhz heeft iemand er ervaring mee

verder heb ik een:

3000+@ 2250 mhz
k8v se deluxe (geen pci/agp lock)
9800 pro @ 420/740

b.v.b

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb dat reepje er ook in gehad en de timings kon ik niet op 2-3-3-7 krijgen. Zelfs niet met een FSB van 200mhz op 2,9V.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

ik heb nog ff op xbitlabs gekeken en daar lopen ze 250mhz (ddr500) 2.5-3-4-7
volgens mij lopen ze niet strakker, maar op die snelheid vind ik het wel oke. (maar is niet super)

En met 3.3 volt en timers op 3-4-4-8 doen ze 280mhz(ddr560) vind ik niet slecht.
hier gebruiken ze twee reepjes ik maar 1 dus wie weet kom ik nog een paar Mhz verder. :P

bron
http://www.xbitlabs.com/a...ory/display/ddr500_3.html

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
mad_max234 schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:14:
ik heb ze ook besteld maar dan zonder led.
ik krijg ze morgen binnen

als ik ze heb wil ik wel ff proberen op welke timmers ze willen booten maar moet je ff tot morgen avond wachten.

ik hoop wel dat ze ook op strakken timmers kunnen draaien en dan bedoel ik 2, 3, 3, 7
bij een fsb van 225 mhz heeft iemand er ervaring mee

verder heb ik een:

3000+@ 2250 mhz
k8v se deluxe (geen pci/agp lock)
9800 pro @ 420/740

b.v.b
Heb ook 2x 512mb van dat geheugen zonder led.. Doen bij mij op moment cas2-3-3-5 op 220MHz 24 uur prime stabiel.. Kan nog niet stabie; hoger komenomdat mn voeding niet mee werkt 8)7

edit: ik heb trouwens wel corsair 3200XL mem dat cas2-2-2-5 doet op 200MHz en cas2.5-3-3-7 hoort te doen op 500MHz volgens de specs.

[ Voor 9% gewijzigd door BvK P4 op 05-12-2004 15:17 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Topicstarter
Min voltage kan niet goger dan +0.3 dus 2.9 volt
Maar dat zou genoeg moeten zijn
210mhz fsb is gelijk al geen boot meer
Als ik de fsb in windows verander naar 208mhz
(heb pci-agp lock aan!)
dan crashed hij als ik iets start.
aangezien ik met 5:4 instelling gewoon makkelijk 230mhz kan instellen ligt het denk ik toch aan de compatibiliteit met mijn 8knxp bordje.
Als ik met cpu-z uitlees staan er ook rare waarden in bijv bij serienr en productiedatum.
Bij de ene dimm zijn beide velden grijs dat vind ik niet zo raar maar bij de andere staat er bij serinr FFFFFFFFF en bij productiedatum week 255 jaar 255.
Het is een dual channel kit dus ik verwacht zoizo gelijkwaardige waardes of heb ik het mis?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:18:
Min voltage kan niet goger dan +0.3 dus 2.9 volt
Maar dat zou genoeg moeten zijn
210mhz fsb is gelijk al geen boot meer
Als ik de fsb in windows verander naar 208mhz
(heb pci-agp lock aan!)
dan crashed hij als ik iets start.
aangezien ik met 5:4 instelling gewoon makkelijk 230mhz kan instellen ligt het denk ik toch aan de compatibiliteit met mijn 8knxp bordje.
Als ik met cpu-z uitlees staan er ook rare waarden in bijv bij serienr en productiedatum.
Bij de ene dimm zijn beide velden grijs dat vind ik niet zo raar maar bij de andere staat er bij serinr FFFFFFFFF en bij productiedatum week 255 jaar 255.
Het is een dual channel kit dus ik verwacht zoizo gelijkwaardige waardes of heb ik het mis?
Dus gewoon mee terug gaan reepjes zijn duidelijk niet in orde als je een auto koop die 250 hoort te gaan en hij loopt maar 200 ga je toch ook trug naar de garage :Y) .

ff screenies gemaakt van mijn cpuz

http://members.home.nl/n.e.o/Corsair_4000_pro1.JPG
http://members.home.nl/n.e.o/Corsair_4000_pro2.JPG

Zal straks proberen of ik timings nog strakker krijg. Nu even stargate aant kijken :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 15:26 ]

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20

nwagenaar

God, root. What's the differen

Een simpel vraagje richting de TS. Heb je uberhaupt wel gekeken naar de productspecs van het geheugen en garanderen zij (de fabrikant dus) lagere timings bij een 400Mhz FSB?

Ik heb even de productsheet bekeken van de XMS CMX512-4000PRO modules en volgens Corsair moeten deze modules 3-4-4-8 timings halen bij 2.75V. Er worden geen garanties gegeven over lagere/strakkere timings op lagere FSB instellingen.

Verder, als ik het goed begrijp heb je een Gigabyte 8knxp mobo dat bedoeld is voor P4 CPU's. Voor zover ik heb begrepen, heeft een P4 CPU nagenoeg geen prestatiewinst bij strakke timings (Wat bij AMD het omgekeerde is). De P4 wil zoveel mogelijk bandbreedte hebben en zal daarom weinig prestatiewinst halen bij strakke timings. Als dit incorrect is, dan zou ik dit graag willen horen :)

Je geheugen is daarentegen bedoeld om te kunnen overclocken zodat je met een 1:1 divider kan werken. Theoretisch moet je de 250FSB kunnen halen. Alleen dit is dus wel afhankelijk van andere factoren (PCI/AGP Lock, Voeding, etc) en in hoeverre dat de modules compatible zijn met je moederbord.

Als tip wil ik je het volgende geven. Als je gebruik wilt maken van geheugen dat hoge FSB kan halen en/of strakke timings kan gebruiken op DDR400, dan adviseer ik Crucial Ballistix PC4000 ( productpagina dat volgens de geheugen fabrikant werkt op je moederbord. Bovendien kun je strakke timings halen bij een 400Mhz FSB. Ik heb deze modules sinds een 3-tal maanden en draait sinds het begin op een 2-2-2-5 timings op 2.8V (Athlon64 3400+) _/-\o_

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef dus geen strakkere timings
ik heb ook de instelling op SPD staan en wil gewoon meer bandbreedte
aangezien de fsb verhogen niet werkt is het enigste verschil met mijn vorige dimms dat op ddr400 de timings slechter zijn voor meer geld.
Zie mijn signature ligt het dus niet aan mijn voeding die kan wel 2xmijn pc voeden

Ik haal dus 230mhz met 5:4 en maar 201 met 1:1

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost het was het gigabyte bordje

Verwijderd in "Mijn prescott MP Unlocked?"
Pagina: 1