Toon posts:

[2000] Inlog probleem op member server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sbs 2000 server draaien, hieraan heb ik via dcpromo een windows 2000 member server gekoppeld.

Nu probeer ik in te loggen op de memberserver met een domain administrator account, maar ik krijg de melding dat de gebruikers niet bestaan of dat het wachtwoord fout is. Ik kan alleen inloggen met het "echte" domain administrator account. Ik kan dus niet inloggen met "piet"
terwijl deze wel domain administrator rechten heeft. Met dezelfde gebruiker piet log in gewoon netjes aan om mijn domain controller.

Het is domain adminstrator heeft hetzelfde wachtwoord als ik voorheen gebruikte om lokaal op de member server in te loggen (Toen deze nog niet aan het domein was gekoppeld)

De member dient als Terminal server, en is geinstalleerd in application mode.Het is nu meer als 4 uur geleden dat deze server lid is van het domein, dus het alle gebruikers zouden nu toch wel overgezet moeten zijn.

Heeft iemand een idee wat er mis gaat ? Het concrete probleem is dus dat ik niet met de de gebruiker piet kan inloggen op de member server, maar wel op de domain controller.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:08:
Ik heb een sbs 2000 server draaien, hieraan heb ik via dcpromo een windows 2000 member server gekoppeld.
dcpromo :?

Een Windows 2000 machine maak je geen lid van een domein met behulp van dcpromo.

In het "login" scherm van win2k staat duidelijk de naam van je sbs domein? Maw: je probeert user piet niet lokaal aan te melden?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sbs2000 staat helemaal geen 2e domaincontroller toe en ook geen replicatie van AD objecten, :z

maw: dcpromo en dan demoten en inrichten als echte memberserver (niet middels dcpromo maar gewoon bij netwerkidentificatie in het domain hangen)

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt met dcpromo een member server gemaakt? Dat kan niet :)
Met dcpromo promoveer je een server tot domain controller - heb je dat gedaan, of heb je je server lid gemaakt ('member') van het domein? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hebben de users wel recht op logon locally in de security policy van die server? Of is piet ook een administrator? Wijst de ipconfig van de server naar de SBS machine (DNS met name) ?

Ik heb de twee berichten hierboven vanuit je andere topic gemerged. Deze heb ik ook gesloten, omdat we crossposten niet zo waarderen :)

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 04-12-2004 10:57 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:19:
[...]

dcpromo :?

Een Windows 2000 machine maak je geen lid van een domein met behulp van dcpromo.

In het "login" scherm van win2k staat duidelijk de naam van je sbs domein? Maw: je probeert user piet niet lokaal aan te melden?
Nee deze probeert echt op het domein aan te loggen

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:23:
Je hebt met dcpromo een member server gemaakt? Dat kan niet :)
Met dcpromo promoveer je een server tot domain controller - heb je dat gedaan, of heb je je server lid gemaakt ('member') van het domein? :)
Bij nader inzien heb ik de server member van het domein gemaakt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je nu dcpromo gedraaid of niet?
Heb je op je member server een 'Active Directory users and computers' ? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even voor de duidelijkheid:
Als je als normale user probeert in te loggen op een Domain Controller dan werkt dat niet omdat je als Domain User geen Logon Locally rechten hebt.

Terecht, want een Domain User heeft geen hol te zoeken op de console van een DC.

Gaan we nu een DC met Terminal Services Appmode uitrusten log je ook "lokaal"in.
Dus krijg je dezelfde error.

Dat je uberhaupt je Terminal Server via DCpromo als een Domain Controller probeert te configgen op een SBS server is al apart en absoluut niet de bedoeling.
TS Appmode en een DC is op dezelfde server een slecht idee.

Is het DC verhaal niet van toepassing moet je je users nog steeds als Terminal Server Users toegang verlenen tot "logon local".

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 04-12-2004 13:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:56:
Heb je nu dcpromo gedraaid of niet?
Heb je op je member server een 'Active Directory users and computers' ? :)
ja dit heb ik gedaan

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lees dan maar eens wat hierboven uitgelegd wordt over de "werking" van een DC en Terminal Services.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:58:
Dat je uberhaupt je Terminal Server via DCpromo als een Domain Controller probeert te configgen op een SBS server is al apart en absoluut niet de bedoeling.
TS Appmode en een DC is op dezelfde server een slecht idee.
Jij zou deze bij netwerkindificatie gewoon lid maken van het domein ? Of hoe zou dit aanpakken ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
BackSlash32 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:45:
Lees dan maar eens wat hierboven uitgelegd wordt over de "werking" van een DC en Terminal Services.
mja dan zou hij geen melding moeten krijgen van 'unknown username/password' maar een 'cannot logon locally/interactively'

als hij die laatste melding zou krijgen heeft het idd met jouw these te maken, echter dat krijgt ie niet.

TS: dcpromo draaien, en hem demoten en op de normale manier in het domain hangen

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zwelgje schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:49:
mja dan zou hij geen melding moeten krijgen van 'unknown username/password' maar een 'cannot logon locally/interactively'
Klopt maar ik doelde meer op een 2e server als DC op een SBS domain hangen; verbaast me niks dat je dan vage shit krijgt ;)
TS: dcpromo draaien, en hem demoten en op de normale manier in het domain hangen
eensch is :)

Pagina: 1