Toon posts:

[2000] Inlog probleem icm Member Server

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sbs 2000 server draaien, hieraan heb ik via dcpromo een windows 2000 member server gekoppeld.

Nu probeer ik in te loggen op de memberserver met een domain administrator account, maar ik krijg de melding dat de gebruikers niet bestaan of dat het wachtwoord fout is. Ik kan alleen inloggen met het "echte" domain administrator account. Ik kan dus niet inloggen met "piet"
terwijl deze wel domain administrator rechten heeft. Met dezelfde gebruiker piet log in gewoon netjes aan om mijn domain controller.

Het is domain adminstrator heeft hetzelfde wachtwoord als ik voorheen gebruikte om lokaal op de member server in te loggen (Toen deze nog niet aan het domein was gekoppeld)

De member dient als Terminal server, en is geinstalleerd in application mode.Het is nu meer als 4 uur geleden dat deze server lid is van het domein, dus het alle gebruikers zouden nu toch wel overgezet moeten zijn.

Heeft iemand een idee wat er mis gaat ? Het concrete probleem is dus dat ik niet met de de gebruiker piet kan inloggen op de member server, maar wel op de domain controller.

Verwijderd

Ik had je volgens mij gezegd dat je het in Windows Operating Systems moet proberen. Graag niet op eigen houtje dit soort acties ondernemen.

Move PNS > WOS

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[rml][ 2000] Inlog probleem op member server[/rml], zou je voortaan een enkel topic willen openen? Wij waarderen crossposts niet zo.

'Onderstaande twee replies heb ik je andere topic ingemerged :)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:19:
[...]

dcpromo :?

Een Windows 2000 machine maak je geen lid van een domein met behulp van dcpromo.

In het "login" scherm van win2k staat duidelijk de naam van je sbs domein? Maw: je probeert user piet niet lokaal aan te melden?
zwelgje schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:54:
sbs2000 staat helemaal geen 2e domaincontroller toe en ook geen replicatie van AD objecten, :z

maw: dcpromo en dan demoten en inrichten als echte memberserver (niet middels dcpromo maar gewoon bij netwerkidentificatie in het domain hangen)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.