[ADSL]Is dat hier mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 07:50
Ik ben van plan om adsl te nemen van xs4all, aangezien ik alleen op het kpn netwerk kan.

Postcode check gaf dus uiteraard ook een positieve uitslag. Geen probleem zou je denken of toch wel?

Feit wil zo zijn dat ik niet in een eenvoudig rijtjeshuis woon, maar in een complex pand. HEt is namelijk als volgt.

Het pand bestaat uit drie verdiepingen. De begane grond is de zaak van mijn ouders. Hier is een telefoon aanwezig met een eigen nummer (zakelijk gebruik). Op de tweede verdieping waar wij wonen(boven de zaak) hebben we uiteraard ook een huistelefoon met een privé nummer. Mijn oma die aan de andere kant woont op de tweede verdieping heeft ook dit privenummer. Wij kunnen met deze telefoon intern d.m.v. 11 in te tikken naar de zaak beneden bellen en vice versa. Op de derde etage is mijn kamer met mijn pc en daar moet adsl, dus gaan komen. De huistelefoon die op mijn kamer staat heeft dus ons privenummer. Ik kan echter wel met deze telefoon naar de zaak bellen en vice versa.
Samengevat
- Drie verdiepingen
- Verdieping één heeft een zakelijk nummer
- Verdieping twee heeft een prive nummer
- Verdieping drie heeft hetzelfde nummer als verdieping twee
- Alle telefoons kunnen elkaar intern bellen. (zaak op begane grond is 11) (verdieping twee is 12) (oma op verdieping twee is 14), (mijn telefoon op verdieping drie is 13)
Wij hebben geen isdn, dit hierboven is allemaal analoog.

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik door deze situatie kabel internet (chello) had genomen. Helaas heb ik enkele problemen (iets met datalimieten en usenet) met deze provider en wil ik toch graag adsl.

Toen ik ADSL online aan het bestellen was bij xs4all kreeg ik een scherm dat ik met een aantal voorwaarden moest instemmen. Één daarvan was
De telefoonaansluiting is geen meervoudige-, groeps-, of een doorkiesaansluiting
Mijn vraag luidt dan ook wat zij hier nou precies mee bedoelen en of dit van toepassing is op mijn situatie. Is adsl nu mogelijk bij mij of moet ik voor altijd bij de kabel blijven :'(

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Als ik het goed begrijp, hebben jullie 3 analoge lijnen?

1) zakelijke lijn
2) privelijnA
3) privelijnB

Stel, jij hebt privelijnB. Jij bent aan het bellen en ik probeer tegelijkertijd jou te bellen. Wanneer jij dan niet bereikbaar bent, dan is jouw nummer niet doorgeschakeld.

Tweede check: wanneer de zakelijke (of andere prive-) lijn bezet is, en ik probeer dat nummer te bellen, is er dan een kans dat ik op jouw privenummer terecht kom, of is de lijn dan in gesprek? Wanneer die nummers ook niet naar jou worden doorgeschakeld, dan is er niets aan de hand, dan heb je gewoon een enkelvoudige aansluiting => ADSL geen probleem.

Wanneer jouw nummer echter WEL wordt doorgeschakeld als jij in gesprek bent, of een ander nummer automatisch naar jou wordt doorgeschakeld, wanneer dat nummer in gesprek is, dan moet je controleren op welke manier dat gebeurt. Is dit door jullie zelf ingesteld via een *-dienst van KPN (=> nog steeds geen probleem) OF is dit in de KPN-centrale gebeurt (betaal je ook nog extra kosten voor op je telefoonrekening => wel een probleem).

Het feit dat je thuis een telefooncentrale hebt staan, doet niet ter zake, dat is namelijk intern. Het gaat om de instellingen bij KPN zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Brobbel op 03-12-2004 19:25 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je KPN en/of XS4all al gemaild met bovenstaand verhaal uit je topicstart? Lijkt me dat er daar wel iemand rondloopt die er verstand van heeft :?

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 07:50
Brobbel schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:24:
Als ik het goed begrijp, hebben jullie 3 analoge lijnen?

1) zakelijke lijn
2) privelijnA
3) privelijnB

Stel, jij hebt privelijnB. Jij bent aan het bellen en ik probeer tegelijkertijd jou te bellen. Wanneer jij dan niet bereikbaar bent, dan is jouw nummer niet doorgeschakeld.

Tweede check: wanneer de zakelijke (of andere prive-) lijn bezet is, en ik probeer dat nummer te bellen, is er dan een kans dat ik op jouw privenummer terecht kom, of is de lijn dan in gesprek? Wanneer die nummers ook niet naar jou worden doorgeschakeld, dan is er niets aan de hand, dan heb je gewoon een enkelvoudige aansluiting => ADSL geen probleem.

Wanneer jouw nummer echter WEL wordt doorgeschakeld als jij in gesprek bent, of een ander nummer automatisch naar jou wordt doorgeschakeld, wanneer dat nummer in gesprek is, dan moet je controleren op welke manier dat gebeurt. Is dit door jullie zelf ingesteld via een *-dienst van KPN (=> nog steeds geen probleem) OF is dit in de KPN-centrale gebeurt (betaal je ook nog extra kosten voor op je telefoonrekening => wel een probleem).

Het feit dat je thuis een telefooncentrale hebt staan, doet niet ter zake, dat is namelijk intern. Het gaat om de instellingen bij KPN zelf.
Nee, er zijn 2 lijnen de zaak beneden heeft zijn eigen nummer en op de tweede en derde verdieping hebben wij een prive nummer met mijn oma erbij. Mijn oma en ik met me ouders hebben dus allebei hetzelfde nummer. (aangezien er toch weinig gebeld wordt voor mijn oma was een apart nummer niet nodig :7 )

Dit neemt echter niet weg dat je me enorm geholpen hebt met dit uit te leggen, want als iemand me belt krijgt die gewoon te horen dat we in gesprek zijn en er wordt niks doorgeschakeld, dit kan geloof ik niet eens.

Ik heb XS4ALL al aangevraagd, dus alles komt goed 8)7 (zit gratis monteur bij)

_/-\o_