Videovraag

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Speculum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06-2025

Speculum

De te fabula naratur

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen..ik heb een wat oudere machine maar wil een nieuwe videokaart aanschaffen. Met name omdat mijn vid geen pixelshading ondersteunt. Sinds ik er mee bezig ben geweest is er heel wat veranderd in "videokaart-land" maar er zijn vast nog wel mensen onder jullie die overal vanaf weten.

Ik heb het volgende systeem:

AMD Athlon 1.2Ghz
1Gb RAM
Abit KT7-A raid (0)
Geforce 2 GTS 64 mb DDR

Mijn abit moederbord ondersteunt AGP 2x\4x (sidebus). Over het algemeen ben ik meer fan van Nvidia (geforce) dan van ATI maar alle adviezen zijn welkom....IK heb al zitten kijken naar Geforce 4 TI 4200 64mb maar vroeg me af of dat het meest geschikte is gezien mijn configuratie.

Alvast bedankt voor je informatie!!!

De te fabula naratur

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:51

Cyphax

Moderator LNX/AI
Een GF4 TI 4200 of 4600 ofzo zou een aardige keus zijn.
Van ATI zou ik waarschijnlijk gaan voor een Radeon 9600 Pro of XT.

Saved by the buoyancy of citrus

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ik denk dat je het meeste plezier heb van een radeon9600pro (of mooier een XT), die zijn ongeveer 140 euro denk ik. Andere goede kaartjes zijn de Radeon 9800pro, maar die zijn schat ik zo rond de 220 euro, het is natuurlijk de vraag of je dat ervoor over heb, en in hoeverre je daar veel mee opschiet wat je word een beetje tegengehouden door die 1,2ghz.

Daarnaast heeft dat moederbord volgens mij PC133 SDRAM, daar word je ook niet echt vrolijk van, ik denk dat je daardoor meer word tegengehouden dan door de videokaart imho.

• Speculum

Speculum

De te fabula naratur

Topicstarter
Mijn dank voor jullie reacties.... _/-\o_

Wat betreft die opmerking rond mijn PC133 heb je natuurlijk gelijk, maar dan zou ik meteen een nieuwe mobo, cpu met nieuwe vid moeten aanschaffen, oftewel hele nieuwe bak: kosten vanaf 800 euries 8)7

Ik begrijp hieruit dat een geforce 4 of radeon 9600 mijn beste keuzes zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Speculum op 03-12-2004 17:48 ]

De te fabula naratur

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het ligt natuurlijk helemaal aan je budget, maar misschien is een 6800LE ook nog een optie

het is wel een ontiegelijke overkill voor je proc, maar misschien dat je die over een tijd ook gaat upgraden

persoonlijk vind ik het zonde om nu nog een 9600 te kopen voor 140 euro als je voor 60 euro meer een kaart hebt die bijna 3x zo snel is

en opzich is een (2e hands) radeon 9800 ook nog wel een optie, maar als je niet teveel wilt uitgeven is een radeon 9600 of GF 4200 best een goede keus

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
AMD Athlon XP 2600, eehm... 100 euro
Leuk amd bordje, laten we zeggen 60 euro
2 x 256MB PC3200 DDR (Samsung) = € 45,- (2x)
Videokaart naar keuze +- 100 euro

Beetje naar boven afronden kom je uit op 375 euro.

• Speculum

Speculum

De te fabula naratur

Topicstarter
Het is, of een goedkope oplossing en dan dacht ik aan vid upgrade voor weinig geld,
of ik koop zoals icey zegt een nieuwe bak...maar dan zit ik met die oplossing van icey wel een beetje aan de lage kant.

Ziet er goedkoop uit icey maar als ik dat doe dan gooi ik er liever wat meer geld tegenaan zodat ik wat langer vooruit kan. Anders moet ik elk jaar upgraden :? . Daar heb ik nog geen geld voor dus ik wilde gaan voor een upgrade. Over een jaar ofzo ga ik dan meteen voor een highend systeem. :*)

De te fabula naratur

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Als je het goedkoop wilt houden kun je ook eens voor een 2e hands kaart kijken, b.v. een Ti4600, een 9700/9600 Pro of een 5900XT. Enige waar je rekening mee moet houden is dat de kaart vlot genoeg is. Binnen jouw budget bestaat er niet zoiets als een kaart welke te snel is voor jouw systeem :) (sowieso een domme zinsnede "Die kaart is te snel voor je systeem", hooguit is het systeem ietwat te traag om het beste uit de kaart te halen maar dat is niet interessant, heb je die bottleneck iig niet).

Hoe dan ook, er is keuze te over en met een béétje zoekwerk weet je de rommelkaarten wel te omzeilen (zoals o.a. de FX 5200 en 5600).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.