Toon posts:

[XP] Licentie in combinatie met VMWare*

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit het juiste forum is; ik zit met de volgende vraag: ik heb momenteel een dual boot-systeem met Linux en Win XP Prof. Ik werk voornamelijk in Linux. Nu heb ik onder Linux VMWare geinstalleerd met daarop Win XP Prof.

Ik vraag me nu af hoe het zit met de windows-licentie: ik heb een enkele licentie voor XP, die is dus al in gebruik op mijn computer, en ik wil natuurlijk dezelfde licentie gebruiken in VMWare. Kan dat? In principe zijn beide XP's op dezelfde computer geinstalleerd, maar XP zal zijn installatie op VMWare zien als een installatie op een heel andere computer.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Dat moet zonder problemen gaan.
Zou ik denken.

[ Voor 4% gewijzigd door wica op 03-12-2004 16:36 ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.vmware.com/sup...es/doc/guestos_winxp.html

Ofwel. Ja, maar je moet wel beide activeren. Dat kan omdat MS iets vaker activeren toestaat. Maar je moet zorgen dat je niet verschillende configuraties van XP gaat draaien in vmware.

Verder wordt daar verwezen naar MS. (En daar schiet je dus niks mee op, want die licentie snapt geen virtuele machines)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

kan gewoon ik doe het zelf ook.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:14
Installeren moet geen probleem zijn in VMWare. Alleen het activeren kan mis gaan omdat VMWare hardware emuleert en er dus een ander hardware profiel naar MS gestuurd wordt bij het activeren.
Als activeren niet lukt dan kun je MS altijd gewoon nog bellen en het probleem voorleggen.... ik denk niet dat ze moeilijk zullen doen, het blijft namelijk gewoon dezelfde PC.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Je geeft het zelf ook al aan, Windows ziet VMware als een compleet nieuw station. En dit is ook zo. Licentie Technisch installeer je Windows op 2 verschillende machines.

Heb ook nog een quote van Microsoft m.b.t. Virtual PC (De Miscrosoft tegenhanger van VMware)
Q. What will Microsoft charge for Microsoft Virtual PC 2004?

A. The Microsoft Virtual PC 2004 application is sold at a $129 USD estimated retail price in the retail channel. Volume discounts are available through Microsoft's Open, Select and Enterprise Agreement volume licensing programs. Please note that the Microsoft Virtual PC 2004 application is sold on a stand-alone basis, and that licenses for the guest operating systems need to be acquired separately. Additionally, development and test licenses for Virtual PC are included in Microsoft's MSDN OS, Professional, Enterprise and Universal subscriptions.

[ Voor 69% gewijzigd door Luppie op 03-12-2004 16:44 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54

Standeman

Prutser 1e klasse

wica schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:35:
Dat moet zonder problemen gaan.
Zou ik denken.
Als je ze op beiden wat te vaak installeert (VM/PC) zal je misschien wat moeite krijgen met het activeren. MS houd dacht ik een profiel bij van je hardware (of rekent iig een code uit op basis daarvan), en pint deze vast op je profiel. (HW profiel van VM is natuurlijk heel anders dan van je PC)

Wanneer deze profiel-code te vaak wijzigt kan het wel eens zijn dat XP niet meer wilt activeren. Denk echter wel dat zulke dingen met 1 telefoontje naar MS snel opgelost is.

edit:
spuit 11 :+

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 03-12-2004 16:48 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titelfix zodat je OS tussen blokhaken vooraan in je titel staat :)
VMWare/windows XP Prof licentie [XP] Licentie in combinatie met VMWare*

Mijn inziens zijn dit licentietechnisch gezien twee computers.

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 03-12-2004 16:50 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ook nog een quote uit de EULA om het verhaal helemaal compleet te maken:
U mag één exemplaar van het Product
installeren, gebruiken, weergeven en uitvoeren of toegang
verkrijgen tot het Product op één computer, zoals een
werkstation, terminal of ander apparaat
("Werkstationcomputer").
Oftwel je mag XP 1x op 1 computer installeren. Dus 2x installeren met bijv. een bootmenu is niet eens toegestaan, laat staan via VMware.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Je kan natuurlijk ook gewoon de XP installatie van je PC afgooien en alleen die VMWare houden. Hoef je nooit meer te booten voor XP :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:32

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Bij mijn weten kan het met 1 installatie.
Je kunt vmware zo instellen dat je guest-OS direct toegang heeft tot de schijf waar je het op gaat installeren. Dit ipv dat je guest-os in een 'vm image' komt te staan.

Dan kan je ook gewoon booten van die schijf zonder vmware.
Dit werkt iig met linux, of dat ook werkt met windows zal je zelf uit moeten proberen.
Je hebt dan iig maar 1 installatie en lijkt me dat er dan geen probleem is met die licentie.
Plus dat je alle instellingen altijd goed hebt staan en geinstalleerde software.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx iedereen! Ik had al zo'n vermoeden dat je twee licenties zou moeten hebben maar ik vind er ook wel iets voor te zeggen dat het er eentje zou kunnen zijn omdat het fysiek een computer is ... maar de quote van Cobra_Lup is duidelijk genoeg wat dat betreft (een enkel exemplaar op een computer).

Standeman: dat was eigenlijk mijn doel maar spelletjes in VMWare lopen net niet helemaal soepel helaas :)

Vae Victis: bedankt, dat wist ik niet! Daar ga ik nog 's naar kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 17:08 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Vae Victis schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:05:
Bij mijn weten kan het met 1 installatie.
Je kunt vmware zo instellen dat je guest-OS direct toegang heeft tot de schijf waar je het op gaat installeren. Dit ipv dat je guest-os in een 'vm image' komt te staan.
Maar als je vm-tools instaleert (wel handing) en je krijgt een andere virtuele video kaart, en een andere virtule NIC,(en een andere virtuele geheugengroote) dan ziet XP het als een andere machine
en moet je opnieuw activeren. ook al voldoe je aan de licentie, technisch kan het niet.

Wellicht toch windows 2000 in de VM bak draaien ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1