Ik heb momenteel een lijst met mensen waar men zichzelf kan toevoegen, hier ben ik nu een zoek functie voor aan het maken, echter ik kom er niet uit.
er zijn een 8 velden, oa gebruiker, leeftijd, woonplaats etc.
nu heb ik de volgende zoek funcite gebouwd voor leeftijd:
en voor gebruiker de volgende:
$gebr is hier de invoer dmv een form op dezelfde pagina.
echter als gebruikersnaam elephtera is, en ik voer elephtera in vind hij het, doe ik eleph of lepht dan vind hij niks.
ik heb de handleiding van mysql doorzocht daar vind ik wel dingen als '%text%' om te gebruiken, echter als ik in vul '%$gebr%' dan geeft hij syntax foutmeldingen.
hoe moet ik dit oplossen? wat is de goede syntax hiervoor?
------------
en een tweede inbegrepen vraag, hoe kan ik de zoek functie over t algemeen verbeteren
nu kun je enkel op 1 onderdeel zoeken, dit laat ik dan langs lopen met een if statement. hoe combineer ik dit? dat ik kan laten zoeken op 8 velden, maar als een veld blanco is dat niet word meegenomen in de zoektocht.
er zijn een 8 velden, oa gebruiker, leeftijd, woonplaats etc.
nu heb ik de volgende zoek funcite gebouwd voor leeftijd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| if ($oud!="") { $sql = "SELECT entry_id,DATE_FORMAT(date,'%e-%c-%Y - %H:%i'),creator,email,Link,woonplaats,Provincie,leeftijd,geslacht FROM vampirefreaks WHERE leeftijd=$oud ORDER BY leeftijd, Link LIMIT " . $limit_admin; $rs = mysql_query($sql, $conn); Error_db($rs); } |
en voor gebruiker de volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| if ($gebr!="") { $sql = "SELECT entry_id,DATE_FORMAT(date,'%e-%c-%Y - %H:%i'),creator,email,Link,woonplaats,Provincie,leeftijd,geslacht FROM vampirefreaks WHERE link = '$gebr' ORDER BY leeftijd, Link LIMIT " . $limit_admin; $rs = mysql_query($sql, $conn); Error_db($rs); } |
$gebr is hier de invoer dmv een form op dezelfde pagina.
echter als gebruikersnaam elephtera is, en ik voer elephtera in vind hij het, doe ik eleph of lepht dan vind hij niks.
ik heb de handleiding van mysql doorzocht daar vind ik wel dingen als '%text%' om te gebruiken, echter als ik in vul '%$gebr%' dan geeft hij syntax foutmeldingen.
hoe moet ik dit oplossen? wat is de goede syntax hiervoor?
------------
en een tweede inbegrepen vraag, hoe kan ik de zoek functie over t algemeen verbeteren
nu kun je enkel op 1 onderdeel zoeken, dit laat ik dan langs lopen met een if statement. hoe combineer ik dit? dat ik kan laten zoeken op 8 velden, maar als een veld blanco is dat niet word meegenomen in de zoektocht.
[ Voor 4% gewijzigd door Elephtera op 03-12-2004 14:51 ]
“An elephant is a mouse with an operating system”