Toon posts:

[gezocht] Bootdisk met ondersteuning USB 2.0 *

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okey ik zit met het volgende probleem.

Ik zit hier nu op mn stage en moet een image maken van een nieuwe pc om vervolgens op 10 andere weer te installeren.
Normalieter hebben we een windows95 opstartdisk met usb ondersteuning en dan hangen we aan de usb poort een Iomega 250gb externe hd eraan. Waarna we booten met het flop en dan staat ghost op de harde schijf waarmee we een image maken van de pc. Omdat 98% van de pc's hier pentium 3 en lager is met usb 1.1 is er nooit een probleem met het maken van images geweest.

Nu is het alsvolgt:
De nieuwe pc's zijn van HP hebben geen floppy disk wel cd-rom speler usb poorten en alle andere standaard meuk die op nieuwe computers aanwezig is.
Ik heb dus een boot cd gemaakt met usb ondersteuning die erin gestopt hd eraan gehangen enzovoorts. Als ik dan de pc opstart herkent hij de externe hd niet. Ik denk nou dan maak ik de harde schijf zelf bootable en dan geef ik in de bios aan dat hij eerst via usb moet booten. Allemaal gedaan ik start de pc op, op dat moment komt hij wel verder. Alleen als je nu dir doet op de locatie van je harde schijf. Geeft hij voor alle files en dirs rare tekens en hij geeft veel minder vrije space aan dan dat er vrij is waarnaa hij blijft laden en niet weer op het gewone c:\ komt. Ik heb al verschillende manieren geprobeerd maar het wil niet echt lukken.

Volgens mij ligt het er dus aan dat die opstart disk geen usb 2.0 ondersteunt!?!?!? Maar aangezien onze manier sowieso een beetje oud is. Weet iemand een betere mannier of hoe doen jullie het op andere manieren. Via het netwerk booten en dan een image op het netwerk wegschrijven is geen optie dus die valt af.

Ik ben zoiezo niet echt een kenner op dit gebied dus als iemand mij hierbij kan helpen zou dat fijn zijn.

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 11:54

[Jules]

Confusion in confusion

DUSE 4.4 ondersteunt USB2.0
Wellicht kun je die proberen

hier issie te vinden

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Probeer eens in het BIOS de USB support op USB 1.0 only te zetten, als dat mogelijk is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Kleine titeledit: ??? is wat overdreven schreeuwerig ;)

En trouwens welkom op GoT :*

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 03-12-2004 16:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx... ik zal die duse 4.4 even proberen kijken of dat helpt.

Sorry voor de titel 8)7

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:54:
Thnx... ik zal die duse 4.4 even proberen kijken of dat helpt.

Sorry voor de titel 8)7
En?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat was meer dan een jaar geleden :X
Inmiddels zal het probleem toch wel opgelost zijn, of hij heeft een andere oplossing gevonden.

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11
Als die pc's in een (hetzelfde) netwerk hangen zou je ghostserver kunnen starten en dan gewoon via het netwerk een image trekken middels een bootcd met juiste nic-drivers.

lol: idd wat een oud topic!! Ik zat ook te :O

[ Voor 15% gewijzigd door -ChRiZz- op 26-01-2006 21:55 ]

Slache!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Oude koe inderdaad. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.