Ik ben bezig met het opzetten van een User Agent Database.
Hierin moeten dus allerlei User Agents strings komen die weer gelinkt worden met een browser type+versie en besturingssysteem.
Echter is het nu zo dat ik de User Agents strings van een andere source heb die met wildcards werkt, geheel logisch natuurlijk!
In de database komen dus records zoals bijv:
Hierin staan de wildcards dus IN de database. Ik weet natuurlijk wel hoe het andersom werkt, dus met een wildcard SQL query werken, dus met LIKE.
Stel dat iemand op mijn site komt de User Agent string:
moet record 1 hier dus mee matchen, ik heb google al gebruikt maar de enige voorbeelden die ik tegenkom is met wildcards werken in de SQL query, maar hier moet het juist andersom.
Dat beteknt dus dat iemand met bijv. User Agent string:
ook met record 1 in de database word gelinkt.
We gaan uit van * en ? als wildcards, * voor een variabel aantal karakters en ? voor 1 karakter.
Welke methode in ASP moet ik hiervoor gebruiken? Wat zijn de mogelijkheden? En hoe dit te doen?
Zoeken op "sql wilcards" in GoT levert geen nuttige resultaten op.
Alvast
Hierin moeten dus allerlei User Agents strings komen die weer gelinkt worden met een browser type+versie en besturingssysteem.
Echter is het nu zo dat ik de User Agents strings van een andere source heb die met wildcards werkt, geheel logisch natuurlijk!
In de database komen dus records zoals bijv:
code:
1
2
| record 1: [Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0*;*Windows NT 5.0*)*] record 2: [Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0*;*Windows NT 5.1*)*] |
Hierin staan de wildcards dus IN de database. Ik weet natuurlijk wel hoe het andersom werkt, dus met een wildcard SQL query werken, dus met LIKE.
Stel dat iemand op mijn site komt de User Agent string:
code:
1
| Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0) |
moet record 1 hier dus mee matchen, ik heb google al gebruikt maar de enige voorbeelden die ik tegenkom is met wildcards werken in de SQL query, maar hier moet het juist andersom.
Dat beteknt dus dat iemand met bijv. User Agent string:
code:
1
| Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.011; Windows NT 5.0) |
ook met record 1 in de database word gelinkt.
We gaan uit van * en ? als wildcards, * voor een variabel aantal karakters en ? voor 1 karakter.
Welke methode in ASP moet ik hiervoor gebruiken? Wat zijn de mogelijkheden? En hoe dit te doen?
Zoeken op "sql wilcards" in GoT levert geen nuttige resultaten op.
Alvast
[ Voor 3% gewijzigd door Urk op 03-12-2004 14:32 ]