apt-get remove probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
ik heb 2 pakketen geinstalleerd (door elkaar)

firebird2-super-server
firebird2-classic-server

maar ze werkte allebij niet, na het installeren kon de database niet gestart worden en liep het installatie script vast.

ik heb ze weggegooit met

apt-get remove firebird2-super-server
apt-get remove firebird2-classic-server

dpkg -r firebird2-super-server
dpkg -r firebird2-classic-server

dpkg --purge firebird2-super-server
dpkg --purge firebird2-classic-server

en alle mappen handmatig verwijderd

maar ze GAAN maar niet weg, en ik krijg ze ook niet meer geinstalleerd, omdat er ergens is een eenofandere instalatie cache blijft hangen dat ze nog voor de helft geinstalleerd zijn ofzo

hoe kan ik ze TOTAAL WEGHALEN zodat ik opnieuw kan installeren?
hoe kan ik ze gewoon BRUTEFORCE eroverheen installeren en dan helemaal opnieuw dus?

het lijkt wel het windows registery instalatiesysteem :(

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je nou gewoon de foutmelding van apt-get eens post, in plaats van "werkt niet", "een of andere cache", "windows register" (waarvan ik me afvraag wat het er mee te maken heeft).

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
nou, als ik dus nu apt-get install firebird2-super-server doe, dan gaat ie niet de normale instalatie procedure doen als je het nog nooit geinstalleerd zou hebben, dus hoe krijg ik alles m.b.t. firebird uit me apt-get systeem?

"eenofandere cache" bedoel ik mee het systeem waar aptget zn geinstalleerde pakketen onthoud

en dat windows was een "grapje"

apt geeft ook geen errorrs ofzo, de reden dat het niet werkt is omdat hij het niet meer totaal opnieuw wilt installeren en dat er dus steeds files missen enzo maar daar heeft apt geen weet van omdat er ergens iets mis staat dus ik wil graag weten hoe je iets totaal weghaalt of totaal nieuw installeerd brute force

[ Voor 56% gewijzigd door KnEuTeR op 03-12-2004 14:34 ]

• blaataaps
  • Niet online
KnEuTeR schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:31:
nou, als ik dus nu apt-get install firebird2-super-server doe, dan gaat ie niet de normale instalatie procedure doen als je het nog nooit geinstalleerd zou hebben, dus hoe krijg ik alles m.b.t. firebird uit me apt-get systeem?
apt-get remove --purge, maar ik zie nog steeds geen foutmelding? :)

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
blaataaps schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:33:
[...]

apt-get remove --purge, maar ik zie nog steeds geen foutmelding? :)
er is ook geen foutmelding, ik installeer, deinstalleer die programma's steeds, maar daarin slaat hij steeds dingen over enzo dus hij doet het niet volledig deinstalleren of installeren

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Hoe weet jij dat dat ie dingen overslaat als er geen meldingen langskomen?

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
hij installeert files niet, hij slaat users aanmaken over, etc

• blaataaps
  • Niet online
Post nou gewoon even letterlijk wat er over je scherm vliegt, in plaats van "etc", "enzo", slaat "dingen" over, op deze manier moeten we raden wat er aan de hand is.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

En als je het nou eens zo doet (na het verwijderen):

code:
1
apt-get -d install firebird2-super-server

Dan download ie gewoon het .deb pakketje. Probeer die eens met dpkg te installeren en mee te spelen, misschien dat het verschil maakt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
DeMoN: geen verschil

ik heb het net weer opnieuw geinstalleerd met apt-get.

als ik nu doe /etc/init.d/firebird start dan lukt dat niet omdat het bestand niet bestaat. de vorige keer installeerde die dat nog wel, toen heb ik het opnieuw geinstalleerd, en nu installeerd ie dat bestand ineens niet meer.

DUS apt get "denkt" dat hij nog allerlij bestanden heeft mbt firebird, maar die heeft ie niet

hoe kom je daar van af

• blaataaps
  • Niet online
We hebben nu tot 3x toe om /letterlijke/ meldingen gevraagd, en tips gegeven over hoe pakketjes rigoreus te verwijderen, blijkbaar vind je het niet nodig feedback te geven of te luisteren naar wat andere mensen te zeggen hebben, dan kunnen wij je natuurlijk niet helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.