Toon posts:

Xbox Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een omgebouwde xbox en die wil ik in me netwerk hangen maar het lukt me maar niet, voorheen heeft ie gewoon gewerkt maar als ik het nu wil doen blijft ie steeds zeggen bij xbox media center als ik dan naar WORKGROUPS [smb] gaat NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND. Ftp werkt wel gewoon met me xbox. Wat ikd oe is het volgende: Zet me xbox aan en hij krijgt een ip (192.168.0.146) pc staat aan ip(192.168.0.1) Ga naar netwerk wizard en voer hem uit. Het gekke is dat hij op het eind ook niet vraagt om )wilt u printer en bestandsindelingen delen) want dat vroeg ie voorheen wel. dan restart ik me pc en xbox en dan zegt hij weer het zelfde. Heb op internet al gezocht en ook op het forum maar hij blijft het niet doen, dus wat doe ik fout.

Wat ik heb:
Omgebouwde xbox
2 netwerkkaarten 1 inetrnet 2 xbox netwerk + switch
Windows xp
Noron internet security 2004
GEEN sp 2
Werkende ftp met xbox.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 13:58 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja, je xbox zit op een heel ander subnet dan je PC. Dat werkt niet nee.

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:51:
Ja, je xbox zit op een heel ander subnet dan je PC. Dat werkt niet nee.
Heb al veranderd :D ik heb 2 netwerkkaarten en die naar me xbox gaat heeft ip 192.168.0.1

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 13:54 ]

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 22:20
PC

192.168.0.1
255.255.255.0

Xbox

192.168.0.2
255.255.255.0

(Die 2 dingen kun je het beste ff statisch maken....)

Werkgroep moet je gewoon standaard laten, daarna moet je ff op je pc een aantal mappen gaan delen, bijv. je films map, die moet je ff rechtermuisknoppen en dan delen, noem em dan bijv. 'films'.

Dan ga je in de xml van je XMBC ff naar je filminstellingen, en dan stel je die als volgt in:

smb://192.168.0.1/films/

Dan zou ie het moeten vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertJ op 03-12-2004 13:56 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

de 1ste fout is al gemaakt, netwerkwizzard.

laat je XboX ook middels dhcp een IP krijgen van je Modem of Router.
Vervolgens werkt alles wel

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:52:
[...]

Heb al veranderd :D ik heb 2 netwerkkaarten en die naar me xbox gaat heeft ip 192.168.0.1
zet er ook heel snel een switch tussen ipv 2 lan kaarten, dat werkt veel beter!!
dat kost je € 10

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ben niet wakker gister vader 50 geworden :) maar heb dus een switch tussen me xbox en pc en heb geen router en me xbox krijgt ip doormiddel van dhcp dus die wordt automatich gegeven aan me xbox.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 22:20
1. Je kan ook een edit knop gebruiken.

2. Switch maakt niet echt veel uit hoor, 2 netwerkkaartjes kan net zo goed. Kan je ook nog lekker makkelijk ICS gebruiken.

3. DHCP is soms wat irri met FTP, dan kan het voorkomen dat je Xbox iedere keer een ander IP krijgt en dan moet je het iedere keer anders invullen , vandaar dat statisch maybe makkelijker is.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt me meer iets voor SPV :)

SA > SPV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
RobertJ schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:00:
1. Je kan ook een edit knop gebruiken.

2. Switch maakt niet echt veel uit hoor, 2 netwerkkaartjes kan net zo goed. Kan je ook nog lekker makkelijk ICS gebruiken.

3. DHCP is soms wat irri met FTP, dan kan het voorkomen dat je Xbox iedere keer een ander IP krijgt en dan moet je het iedere keer anders invullen , vandaar dat statisch maybe makkelijker is.
Heb met ftp en dhcp nog nooit problemen gehad en me xbox krijgt steeds het zelfde ip.

Verwijderd

Topicstarter
Oke het netwerk werk :) maar aleen als ikd e fitewall van norton uitzet :/ als ik hem aan zet krijg ik weer NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND. dus wat moet ik bij me firewall instellen zodat ik wel toegang krijg???

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???????????
Pagina: 1