Toon posts:

[Flash] Flashpopup over HTML site heen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Jullie kennen het fenomeen vast wel; je zit op een website, opent een pagina en *plop* daar krijg je opeens een flashadvertentie over de HTML heen.

Voor de schoolkrantwebsite van mijn school ben ik op zoek naar de code die je moet invoegen op de HTML pagina om die flashpopup te laten openen op de indexpagina (en dan het liefst één maal per computer; met cookiesetting?). Ik heb me werkelijk rot gezocht, broncodes gecheckt, etcetra, maar ik kom er maar niet uit. Helaas heb ik geen site met een voorbeeld, maar op sites als Fok.nl en Radio538.nl komt het vaker voor.

Is het wel een HTML code, of zit de code in de Flashmovie zelf? Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

Alvast bedankt,
De Soldaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 13:42 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Het is waarschijnlijk een 1 bij 1 px Flashmovie in de HTML ("onzichtbaar") die een instance opent. Ik gok dat dit dus vanuit Flash gedaan wordt en wat dus ook verklaart waarom je niks ziet in de broncodes.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Hm. Ja, ik ben total-n00b met Flash (dát is al jammer), dus ik hoop dat er ergens een duidelijke tutor te vinden is ergens. Misschien iemand tips wáár?

(Ik ben veeleisend, jullie zijn geen helpdesk, dat weet ik, maar Sinterklaas ziet alles en zal jullie rijkelijk belonen op zijn Heerlijk Avondje ;))

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:54
Dit soort (irritante) popups plaats je in een layer die je afhankelijk van de aanwezigheid van een cookie op visible zet....

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn inderdaad mateloos irritant, maar wel doeltreffend... (in ieder geval beter dan een HTML-popupje)

• Willem
Afhankelijk van welke aanwezigheid?

• Folkert
willem169 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:51:
Afhankelijk van welke aanwezigheid?
Of er wel of geen cookie aanwezig is...

Verwijderd

Wil je het net als hier bij tweakers?
Dat je een normale banner heb... maar als je hem de eerste keer gaat laden hij uitklapt op het scherm?

www.flashkit.com ... daar zag ik laats zo'n ding staan volgens mij.. ff zoeke :)
En om alvast een deel van je vraag te beantwoorden.. het script zit in flash ! ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Folkert schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:47:
Dit soort (irritante) popups plaats je in een layer die je afhankelijk van de aanwezigheid van een cookie op visible zet....
Wat heeft de aanwezig van een cookie met de visibility te maken :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Willem
Dat vroeg ik mij dus ook af. :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

Cyphax

Moderator LNX
BtM909 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:57:
[...]

Wat heeft de aanwezig van een cookie met de visibility te maken :?
Dat gebeurt hier op Tweakers ook dacht ik?
Dan kun je zorgen dat mensen 'm niet elke keer zien, maar hooguit 1 keer in de maand ofzo.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik denk dat hij wil zeggen.. dat als je koekje op de pc achterlaat als iemand die banner voor z'n mik heeft gekregen, hij de banner niet meer laat zien bij het herladen van de pagina ;)

Maar ik heb in ieder geval al een voorbeeldje ;)
http://www.xs4all.nl/~fruition/flashbanner.swf << gejatte link uit een ander topic :P

Nu nog de uitwerking ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 14:03 ]

• Folkert
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:42:
en dan het liefst één maal per computer; met cookiesetting
Dus moet een cookie na de eerste visit worden aangemaakt die bij elke visit wordt gechecked... indien deze er niet is zal de layer(en dus de flash) niet worden getoond...

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 16:28
Misschien kun je het ook eenvoudiger doen door gewoon een popup te openen met daarin een flashmovie. Deze popup wordt geladen afhankelijk van een cookie. Simpel snel en effectief..

stp - PSN ID: stp_4

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ah shoet... Ik negeer altijd modjes vandaar :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

voor de volledigheid. hier de oplossing:

code:
1
2
3
<div id="Layer1" style="position:absolute; left:300px; top:300px; width:300px; height:300px; z-index:0"> // vul hier in waar je de banner wilt hebben

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0" id=toolbar width=*** height=***><param name=movie value="--vul hier de naam van je movie in--"><param name=quality value=high><param name=wmode value=transparent><param name=bgcolor value=#FFFFFF><embed src="--vul hier de naam van je movie in--" quality=high wmode=transparent bgcolor=#FFFFFF  width=300 height=300 type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"></embed></object></div>

Verwijderd

Hoppa gevonden..

Kom maar op met de schouderklopjes ;)
http://www.viewpoint.com/...ashvideo_expandable.shtml

En dan even naar beneden bladeren voor de broncode :)

• Folkert
Hier nog een link:
http://www.webpronews.com...tFlashandDHTMLLayers.html

"width:1024px", voor optimale irritatie!!! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Folkert op 03-12-2004 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg even een stoot Flashcodes naar binnen geslagen hier!
Ik ga even alles uitproberen, in ieder geval ontzettend bedankt voor de tips!!

Nogmaals: _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:06:
voor de volledigheid. hier de oplossing:
Inderdaad; de oplossing!
Voor iemand met 0.00-verstand van Flash werkt dit inderdaad het beste. De flashpopup komt over de tekst heen!

Nogmaals; bedankt aan allen!!
Pagina: 1