KDE muisaanwijzer te converteren?

Pagina: 1
Acties:

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gebruik Windows en Linux een beetje door elkaar en ben helemaal fan geworden van de standaard zwart-met-witte-rand muisaanwijzer in KDE. Ik zou deze (of eentje die er sterk op lijkt) dan ook erg graag onder Windows gebruiken. De zandloperanimatie ed zou leuk zijn, maar hoeft wat mij betreft niet, het gaat me voornamelijk om de zwart-witte pijl.

Ik kan ondanks ijverige pogingen in google en consorten maar niet ontdekken welk bestandsformaat KDE gebruikt voor de muisaanwijzer en waar die op de harddisk zou moeten staan. Misschien dat iemand weet waar ik dat moet zoeken? Als alternatief is een windows-thema-achtig-iets waar ook een dergelijke muisaanwijzer inzit prima, maar die heb ik zelf iig ook niet kunnen vinden. (wel voor de normale desktop nat., maar t gaat me om die muisaanwijzer)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
Het muisaanwijzer-gebeuren hoort bij het X windowing system, dus maakt geen rechtstreeks onderdeel uit van KDE. Hoewel KDE natuurlijk een of ander window heeft om de instellingen te veranderen (en er misschien zelfs wel muis-aanwijzer-thema's bij KDE zitten, daar heb ik eigenlijk nooit naar gekeken :P ).

Maar of je dat kunt converteren enzo, ik zou het niet weten. In ieder geval zijn de pointers zelf gewoon ergens terug te vinden in de X11-directory.

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 15:08
Ik weet haast zeker dat er in windows (2000 iig) een zwarte muis witte rand cursor zit, tis even zoeken maar ik gebruik hem hier als standaard.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ze zouden als het goed is hier moeten staan:

/usr/X11R6/lib/X11/icons

Ik weet niet welke cursor je bedoeld precies, maar de standaard cursor van X is volgens mij geen theme van te vinden. Als je die van Fedora bedoelt, die heet Bluecurve en staat in de eerder genoemde map volgens mij. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.