Probleem opgelost op GoT, geen uitleg hoe opgelost

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:48:
Uiteraard heb ik al GoT, de Faq en Google afgestruind maar daar kon ik helaas niets vinden over dit specifieke probleem en vermelde topics op Got blijven worden wel opgelost maar is het antwoordt nooit gepost (alleen maar van je heej , het is gelukt)
Door mij ingekort (voledige PM Norton blokeert poorten (Bittorrent)), maar deze Sven heeft hier een goed punt, ik kom zelf ook nog eens iets tegen waar ik 'mijn probleem' mee kan oplossen, om dan vervolgens 2 à 3 pagina's met reacties door te spitten en aan het einde idd af en toe zo'n reactie als: 'Hee het is gelukt bedankt allemaal'.

Nou daar hebben we dus lekker nix aan en hierdoor neemt de kwaliteit van GoT alleen maar af!
Mijn vraag is dus: Is er ?of kan er hier een modje met superpower of zoiets, zulke mensen mailen om ook het resultaat van hun oplossing te plaatsen hier op GoT? Dan hebben we er met z'n allen ook nog wat aan, en kunnen we er iets van opsteken.

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet graag het modje willen zijn dat zo'n mailtje moet sturen naar alle users die een probleem hadden en het opgelost hebben zonder in het topic te vermelden hoe. Verder geen slecht idee, maar het lijkt me meer iets voor de netiquette dan daadwerkelijke policy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Er is al een rating systeem voor topics voorgeslagen. Topics met een antwoord zouden dan hoge score krijgen waardoor je makkelijker zou kunnen zoeken.

Het idee is geloof ik afgewezen.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:34
Misschien een idee om als je in 1 van de techfora een topic start dat je een pushmessage krijgt waarin je wordt gevraagd om als je een oplossing hebt gevonden deze ook te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik kan me de irritatie wel voorstellen ik kan me er ook aan ergeren als ik zoek naar een probleem maar er staat geen daadwerkelijke oplossing bij.

Ik denk echter niet dat je de verantwoordelijkheid bij de mod moet leggen, want die verantwoordelijkheid is voor de poster zelf. Misschien kan een reply of PM van een mod wel helpen, maar ik denk niet dat je er een policy van moet maken om de 'rotzooi' door de mods standaard te laten opruimen. Die arme lui hebben het al zo druk ;)

Eventueel zou je nog wel bovenin bij de andere waarschuwingen een regel kunnen toevoegen met 'post de oplossing als je probleem eenmaal is opgelost' maar dan krijg je weer de afweging wanneer er te veel van dat soort regeltjes komen (wat er weer voor zorgt dat mensen die niet gaan lezen)

[ Voor 25% gewijzigd door LuNaTiC op 03-12-2004 13:13 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb de vraag zelfs al jaren in m'n signature staan, maar het heeft weinig effect... Ze stellen een vraag, je doet alle moeite om die zo goed mogelijk te beantwoorden... en je hoort nooit meer van hen. Ik heb het eerlijk gezegd al opgegeven mezelf daar iets van aan te trekken, maar voor de mensen die de search gebruiken zijn zulke praktijken natuurlijk vreselijk frustrerend. Dan heb je een topic vol "oplossingen" en je weet nog niet de welke werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Je krijgt hierdoor natuurlijk ook veel results in de search die allemaal eindigen met "tis opgelost" zonder daadwerkelijk aan te geven hoe het opgelost is. Denk dat als mensen posten hoe iets is opgelost is dat er ook veel meer mensen hun oplossing vinden in de search. Mensen zeggen eigenlijk altijd "zoek maar eens in de search, daar krijg je 100-den results", maar als in deze het antwoord niet gepost is op de oplossing dan schiet dat ook niet veel op.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerwin op 03-12-2004 13:16 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik een probleem heb waar ik de Gathering of Tweakers search voor gebruik kom ik véél meer topics tegen waarin mijn probleem staat vermeld met de melding "Gebruik de search" zonder dat er een oplossing bij staat dan dat iemand enkel zegt "Ah, al opgelost". :P
In zo'n geval kun je als user ook gewoon een berichtje achterlaten met de vraag de oplossing te posten, dat is echt niet raar.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb al 2x een feature request voorbij zien komen waarin een gebruiker de status van een topic zou kunnen aangeven. Echter omdat geen van de oplossingen voor alle topics werken is hier nooit werk van gemaakt. Ook is niet duidelijk wie die status moet zetten. Topic starter? maar er zijn teveel topics die nooit duidelijk gestopt zijn. En wat als een topic na 3 maanden gekickt wordt met "ik heb dit ook, weet imand nu al de oplossing?". En modjes hebben het al druk zat (tenzij een nieuwe categorie ultra-lite-modjes wordt geintorduceerd).

en effe search:

[rml][ FeatureRequest]Status van probleemafhandeling in forumindex[/rml]
[rml][ feature] Accepted answer[/rml]

en de meest uitgebreide discussie die ik kon vinden:

Feature: Accepted answer *parse devvers?*
(snap alleen de laatste reactie van acm daar niet)

/edit: en dat van satpc doe ik ook in mijn signature.

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 03-12-2004 13:47 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.
:?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[rml][ FAQ] Aanvulling Forumgedrag[/rml]

Na mijn topic is dit dus ook in de FAQ komen te staan: Algemene gedragsregels (Netiquette) #topiceinde (wat JHS al had ;) )

Het is inderdaad heel erg irritant als mensen niets meer van zich laten horen.

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 03-12-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Ik zat meer te denken aan een feature waarbij er bijvoorbeeld een logo'tje komt te staan bij ieder topic, waar een oplossing voor gevonden is. Nu kan dat bijvoorbeeld een rood (staat nog open) of groen (opgelost) bolletje zijn, iets in die richting. Door dan vervolgens op het (groene) bolletje te klikken wordt je verwezen naar de post waarin de oplossing staat. Dit zou de TS zelf moeten regelen.

Toch heb ik ook hier mijn bedenkingen over, maar het zou wel een stap in de goede richting kunnen zijn. Mocht het niet bevallen, haal je die feature toch weer weg?

Desnoods iets in de topic titel editen? Zoals:

Topic: "Probleem opgelost op GoT, geen uitleg hoe opgelost [opgelost]"

[ Voor 11% gewijzigd door Nik op 03-12-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

proller schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:09:

Desnoods iets in de topic titel editen? Zoals:

Topic: "Probleem opgelost op GoT, geen uitleg hoe opgelost [opgelost]"
En wie bepaald dit? Nu kun je niet eens je Topic titel editen. (waarom eigenlijk. wordt daar misbruik van gemaakt? )

maar stel dat er een status/icon/title edit bijkomt. Wie wijzingt die?

TS-> helaas vaak te lui? en wat als het een gekickt topic is.
MODjes. -> Alsof die niet genoeg te doen hebben
Nieuwe categorie lite mods -> De devvers hebben al genoeg te doen..

maar in de huidige situatie zie je te vaak dat er NA dat de TS een "ok het werkt nu" nog oplossingen worden aangedragen door mensen die niet het hele topic lezen. Vervolgnes staat die "Ok het werkt nu" niet meer onderaan en komen er nog meer oplossingen langs. jammer gewoon.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

@Het verzoek voor een aparte status, (nogmaals, ) zoek en gij zult vinden waarom niet :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

JHS schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:00:
@Het verzoek voor een aparte status, (nogmaals, ) zoek en gij zult vinden waarom niet :) .
Ik hoop dat deze opmerking sarcastische bedoeld is.

Ik heb hier boven wat links gezocht, maar een sluitende reden (behalve veel werk, nu even nog niet) heb ik niet gevonden. Als je zegt "ZOEK". dan is het wel aardig wat zoektermen mee te geven, dat is heel de truuk.

8 van de 10 links die ik bekeek bevat als enige de opmerking zoek/ gebruik search. En de goede discussie heb ik waarschijnlijk niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt de betreffende user natuurlijk ook zelf mailen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bor_de_Wollef schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:40:
Je kunt de betreffende user natuurlijk ook zelf mailen.
niet als deze geen email adres in zijn profiel heeft, of een ander communicatie middel heeft ingevuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 17:23

ThE_ED

Stuffed Animal

Ik grapte gister nog tegen ACM dat ze mijn posts maar speciaal moeten raten zodat je mijn onzinnige topics niet krijgt als je iets opzoekt. Maar serieus zou je aan een soort waarderingssysteem kunnen denken net zoals op ebay zodat je gelijk kunt zien of een topic is geopend door een beetje een betrouwbare user qua oplossingsgerichtheid, of eventueel de gemiddelde rating van de posters in de reacties, of een topicrating oid. Daar heb je niet direct iets aan, maar naderhand bij het terugzoeken kun je zo misschien een relevante selectie maken voor jezelf.

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe dit bijna ook altijd, zie toevallig gisteren:

[rml][ SP2/XP] Geen Internet, Wel Pingen[/rml]

Dit zouden echt meer users moeten doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:12:
Ik doe dit bijna ook altijd, zie toevallig gisteren:

[rml][ SP2/XP] Geen Internet, Wel Pingen[/rml]

Dit zouden echt meer users moeten doen !
offtopic:
eventueel nog aan een modje vragen voor een titel edit, omdat topics met 0 reply's ddorgaands genegeerd worden als ze gevonden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ThE_ED schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:01:Maar serieus zou je aan een soort waarderingssysteem kunnen denken net zoals op ebay zodat je gelijk kunt zien of een topic is geopend door een beetje een betrouwbare user qua oplossingsgerichtheid, of eventueel de gemiddelde rating van de posters in de reacties, of een topicrating oid.
Dan gaan gebruikers posten om een zo hoog mogelijke rating te krijgen. Echt waar.

Voorbeelden:
Voor HK1 moest je 100 techpost hebben (of zoiets). Dus kwam je gebruikers tegen die one-liners posten in tech-topics om hun topic ratio op orde te houden.
Op slashdot heb je zoiets als "karma". (Frontpage ook, maardaar lijkt het iets beter te werken) Dus kom je daar posts tegen die exacte copien zijn van andere posts die heel hoog gerate zijn in andere newsposts.

Bovendien moet je altijd zelf beoordelen wat de waarde van reacties is. Juist voor domme vragen moet je naar de domme reacties kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Erkens schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:19:
[...]

offtopic:
eventueel nog aan een modje vragen voor een titel edit, omdat topics met 0 reply's ddorgaands genegeerd worden als ze gevonden worden
Goed idee :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

ThE_ED schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:01:
(...) Maar serieus zou je aan een soort waarderingssysteem kunnen denken net zoals op ebay zodat je gelijk kunt zien of een topic is geopend door een beetje een betrouwbare user qua oplossingsgerichtheid, (...)
Dat vind ik zo'n toeters en bellen gedoe :) , users moeten topics gaan raten, er moet voorkomen worden dat er misgerate wordt, zie het hele frontpage systeem. Dat is misschien efficient en handig als moderatiesysteem, bij een relatief beperkt aantal onderwerpen per dag, maar ik denk dat dat op zo een groot forum echt niet helemaal handig.

En mijn opmerking van hierboven was niet geheel sarcastisch. Wanneer is een topic opgelost, is bijvoorbeeld al een goede vraag, wat de mogelijkheden van zo een systeem beperkt. De status van zo een topic zorgt helemaal niet dat de oplossing zelf ook gepost wordt. Wie geeft die status dan aan? En vaak komen in een topic een heleboel side dingen, vind ik ook vaak genoeg oplossingen in :) .

Het zorgen dat users hun oplossingen is denk ik meer een kwestie van opvoeding. Het staat in de policy, nu moet die gehandhaafd worden. Het moet gezien worden als een verplichting, dus zal er een tijdje door moderators actief op gereageerd moet worden, als iemand zijn oplossing niet post. Dat kost tijd, dat is bekend, maar het is denk ik uiteindelijk de enige werkende manier om dit te doen. Waarschuwingen enzo zijn leuk, en helpen vast ook wel, maar uiteindelijk moet beleid gehandhaafd worden wil het werken :) .

Kortom: naar mijn mening het reeds opgestelde beleid handhaven, en géén toetsers en bellen rating systeem :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 17:23

ThE_ED

Stuffed Animal

leuk_he schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:23:

Dan gaan gebruikers posten om een zo hoog mogelijke rating te krijgen. Echt waar.
.
Dat kan natuurlijk niet, want het gaat hier niet om een telling. Als users oneliners gaan posten om in veel topics voor te komen dan rate je ze naar beneden.

Maar ik geef toe dat het bewerkelijk is.
Op een of andere manier zou je graag een indicatie voor de bruikbaarheid van het topic willen en dat blijft moeilijk, goed zoeken is natuurlijk nog steeds de beste optie.

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
leuk_he schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:30:
[...]

Ik hoop dat deze opmerking sarcastische bedoeld is.

Ik heb hier boven wat links gezocht, maar een sluitende reden (behalve veel werk, nu even nog niet) heb ik niet gevonden. Als je zegt "ZOEK". dan is het wel aardig wat zoektermen mee te geven, dat is heel de truuk.

8 van de 10 links die ik bekeek bevat als enige de opmerking zoek/ gebruik search. En de goede discussie heb ik waarschijnlijk niet gevonden.
Check deze link eens ;) [rml]euss in "[ FAQ] Aanvulling Forumgedrag"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb in dit soort gevallen liever dat mensen hun eigen topic kicken en dan de oplossing schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:39
Misschien is het een idee om via de search bij een geopend topic een venstertje te plakken:
"Heeft dit topic je geholpen? Ja/Nee"

Mensen die gebruik maken van de search kunnen dan aan de hand van het aantal Ja/Nee bepalen welke topics het best zijn.

Dit zou dan alleen toegankelijk moeten zijn via de Search, want mensen die gewoon de fora browsen hebben niks te vinden over dat onderwerp. Gericht zoeken en de topics doornemen om vervolgens maar één goed topic en negen topics met "UTFS" te vinden... door telkens ff op Ja/Nee te drukken, help je anderen een heel eind.

Nieuwe topics krijgen dan nog geen goede "rating", maar als ze oud worden, vind vast wel iemand een keer dat topic met de search en kan aangeven of ie er wat aan had. Zo lang er niet te veel topics met onwijs goede ratings ontstaan, blijven de nieuwe topics ook nog op de eerste pagina's van de search aanwezig en dus makkelijk toegankelijk (zelfs met de lage rating in het begin)

[/zo maar een ingeving] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Dan moet dat eigenlijk gekoppeld worden aan de zoekwoorden waarmee gezocht wordt, want met verschillende zoekwoorden zijn verschillende topics nuttig. Te ingewikkeld dus imo :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:39
Dat hoeft niet: Ik heb een probleem met....... bling: Geluidskaart. Ik heb een Creative Live! 1024 en heb last van......Bling: "ruis".

Ik pak de search: tik in: Creative Live 1024 ruis. Eerste resultaat gaat over Terratec vs. Creative
Ik neem toch aan dat niemand dan ook echt gaat invullen dat hij/zij niks aan dat topic had?

Derde resultaat geeft een mogelijke oplossing: "Was de informatie in dit topic nuttig?" Ja! :)

Zo zijn er nog wel wat resultaten die duidelijk enige info/oplossingen geven, maar misschien ook wel een "utfs"-topic waar een user Nee kan stemmen.

"Heeft dit topic je geholpen" -> "Is dit topic nuttig?" is misschien al wat beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

En toch denk ik dat het veel moeite voor niks is :) . Zelfs als die rating uiteindelijk werkt, dan schiet je er zelf voor een groot deel niks mee op, je haalt hoogstens de minder nuttige topics eruit. Maar die kom ik persoonlijk met searchen meestal niet tegen... :) .

DM!

Pagina: 1