Toon posts:

Hard disk

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een extra harde schijf. Mijn huidige opslag capaciteit is een Seagate Barracude III 7200 RPM van 40 GB en die begint nu toch echt enigszins aan de krappe kant te worden.

Nu heb ik al heel wat reviews gelezen etc om mij te orienteren maar ik wilde ook graag de meningen van andere gebruikers horen die zich recentelijk een harddisk hebben aangeschaft.

Wat zijn jullie ervaringen met Seagate, Western Digital, Quantum etc?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 19:00
Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Maxtor en weer goede met Seagate en WD. Maar dit is voor iedereen persoonlijk. Je kan beter denk ik wat reviews lezen en daaruit je keuze maken. Iedereen heeft toch weer een andree mening. :Y)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-03 23:27
Weinig verschil te merken onderling :)

Heb je de review al gelezen op de Frontpage ?
Deze dus:
nieuws: Zestien harddisks van 200GB of meer getest

Das weer extra info, waar je wellicht ook wel wat aan hebt nog.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoyden op 03-12-2004 12:42 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35

makje

Professioneel prutser

Ik ben bang dat dit soort ervaringen topics weinig kans beschoren is, of je moet kunnen uitleggen waarom reviews niet voldoen.

Gelukkig is er vandaag weer een nieuwe uitgebreide review van 16 grote schijven uitgekomen: nieuws: Zestien harddisks van 200GB of meer getest helaas zijn de nieuwste Seagate en Maxtor schijven hierin niet meegenomen

Hieruit komt naar voren dat de prestatieverschillen tussen de schjiven klein zijn. Andere factoren spelen daarom een grote rol: gewenning, garantie, prijs en eventueel het geproduceerde lawaai. Ikzelf kies daarom bewust voor Samsung schijven welke stil en goedkoop zijn én al lange tijd 3 jaar garantie hebben.Helaas zijn dezen er niet in >160GB :'(

9800x3d

Verwijderd

er zijn nu ook floppy drives met 60 gb capaciteit, ze zijn maar 50 euro bij mycom!!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou absoluut niet luisteren naar persoonlijke ervaringen hier, want dat zegt namelijk niks.

(behalve over de ibm deathstar :Y) )

Ga eens naar storagereview.com en kijk daar eens naar de reviews, en naar de uitvalsdatabase. Ze hebben daar ook van elke schijf geluidsmetingen.

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 03-12-2004 12:53 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Idd, die uitgebreide review heb ik al bekeken. Het grappige is dat je meer en meer gaat twijfelen naarmate je meer reviews leest. Het aanbod is eenvoudig weg zo groot en de verschillen zijn, afgezien van een paar echt tegenvallende schijven, doorgaans niet zo heel erg groot.

Op het moment zit ik te denken aan de Maxtor DiamondMax 10 200GB (of misschien de 300 GB variant).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 12:58 ]

Verwijderd

Ik heb seagate 7200.7 200gig.
-Goedkoop ongeveer 55 cent per gig
-Stil http://www.silentpcreview.com/article29-page2.html ( overicht van HD op geluid en prestatie )
-5 jaar garantie

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 13:00 ]

Verwijderd

Ik heb zelf goede ervaringen met Maxtor en Quantum. Maar ik denk dat je niet veel hebt aan deze reacties. Zelf zou ik gaan kijken bij de pricewatch bijv. om eens de kosten te vergelijken bij de verschillende aanbieders. Dat kan enorm schelen en de kwaliteit is tegenwoordig zo goed dat het voor mij niet uitmaakt welk merk ik heb. Als de prestaties maar goed zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic loopt op niks uit. Iedereen heeft weer positieve ervaringen met de ene merk en negatieve ervaringen met de andere merk. Er is geen winnaar aan te wijzen.

In de FAQ van dit subforum staat ook uitgelegd hoe je een harddisk moet uitzoeken :)
Succes.

edit:
Aangezien je hier relatief nieuw bent en al gelijk de plank misslaat qua het gebruik van GoT (je hebt de subforum-FAQ overduidelijk overgeslagen), raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog in z'n geheel te doornemen, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 03-12-2004 13:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.