[php - mysql4.1] een aantal vragen over deze combo

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 12:53
Na een langdurige search op allerlei forums (waaronder gathering) kwam ik erachter dat er nog maar weinig is geschreven over mysql4.1 en het gebruik hiervan met PHP.

Daarom dacht ik dat het goed was mijn vragen te posten en misschien dat deze topic dan wel uitgroeit tot een mysql4.1 / PHP topic waar alle gebruikers hun vragen kunnen opzoeken :D

Ik ben nu bezig een aantal php-pagina's te herschrijven omdat ik nu mysqli gebruik.
Mijn vragen :

Als alle mysql4.0 gebruikers over willen op mysql4.1, moeten ze dan al hun pagina's gaan herschrijven ??

In mysql gebruikte ik altijd mysql_result(), maar deze kan ik nu niet meer gebruiken...er bestaat geen mysqli_result..is hier een vervanger voor ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat heeft MySQL 4.1 met de PHP-functie mysqli() te maken? Als je over gaat op 4.1 werken al je 4.0 systemen als het goed is nog gewoon, dat is kenmerkend wanneer het hoofdversienummer niet verandert.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

-NMe- schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:31:
Wat heeft MySQL 4.1 met de PHP-functie mysqli() te maken? Als je over gaat op 4.1 werken al je 4.0 systemen als het goed is nog gewoon, dat is kenmerkend wanneer het hoofdversienummer niet verandert.
Je moet alleen de authenticatie methode van mysql ff goed zetten, want 4.1 maakt gebruik van een andere methode. mysqli doet het trouwens meteen goed. Maar de mysql extensie blijft voorlopig gewoon werken afaik.

En zoveel verschilt het niet imo? Je moet alleen hier en daar alleen ff specificeren welke link je wil gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 12:41 ]

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 12:42

Yo-han

nope.

whitehouse schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:17:
Na een langdurige search op allerlei forums (waaronder gathering) kwam ik erachter dat er nog maar weinig is geschreven over mysql4.1 en het gebruik hiervan met PHP.
...
Weinig geschreven?? Op php.net staat alles goed gedocumenteerd en er zijn al redelijk wat user comments die je een heel eind opweg kunnen helpen met het tunen van je code... :X

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 12:53
ehm....mysqli heeft een aantal pro's .. kan deze in combinatie worden gebruikt met mysql ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Note: The mysqli extension is designed to work with the version 4.1.3 or above of MySQL. For previous versions, please see the MySQL extension documentation.
http://nl3.php.net/mysqli

:D/-<

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zoe het commentaar van dayoman, NME en Max V W.

Dit is toch echt iets wat je zelf had kunnen opzoeken. Aan je laatste vraag leid ik af dat je nauwelijks vooronderzoek lijkt gedaan te hebben met betrekking tot mysqli, mysql 4.1 en PHP.

Je bent daarnaast al meerdere keren gewezen op de P&W FAQ - De "quickstart".

Daarom sluit ik je topic.

[ Voor 19% gewijzigd door Creepy op 03-12-2004 15:59 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.