PC via draadloos netwerk (via laptop) op internet

Pagina: 1
Acties:

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19
Ik heb hier een ADSL modem (Thomson 510) met daaraan direct een 3Com AccessPoint. M'n laptop met draadloze netwerkkaart heeft nu gewoon internet (omdat het ADSL modem als router / DHCP server fungeert). Nu wil ik echter m'n pc via een kabel verbinden met de laptop (zit een netwerkkaart ingebouwd) en dan via de draadloze verbinding het internet op! Kan dit? Zo ja, hoe?

Even een situatieschetsje:

PC > kabel > switch > LAPTOP met draadloze NIC > AccessPoint > kabel > ADSL modem > INTERNET \o/

Is het duidelijk zo? Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door _Brake_ op 03-12-2004 14:28 . Reden: switch vergeten ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JA als je op je laptop een proxy of internet gateway gaat draaien.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

koop gewoon een wireless netwerk kaartje in je pc dan kun je ook met je gewone pc op internet via je AP

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Gewoon internetverbinding delen op je laptop :)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Welk OS heb je op je laptop?
Windows Xp (en 2000 ook?) ondersteunen ICS (Internet Connection Sharing).
Probeer dat eens...

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
PC > kabel > switch > LAPTOP met draadloze NIC > AccessPoint > kabel > ADSL modem > INTERNET \o/
PC > (crosscable) > laptop ---- dan heb je geen switch nodig. (internet sharing aan)
Of PC met draadloze NIC ---- zo als wel eerder genoemd. Kan naast elkaar werken

[noot]
Het lijkt mijn situatie hier wel
[/noot]

Grutte Pier fansels

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19
Welke IP instellingen moet ik dan gebruiken? Zowel op PC als laptop staan Windows XP Pro. Moet ICS aangevinkt worden bij de ingebouwde LAN adapter of het WLAN kaartje? :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

In jouw geval lijkt me bij de LAN-adapter. De IP-instellingen doet Windows zelf wel goed. Op die andere pc krijg je een IP van de DHCP-server (=laptop)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Pagina: 1