Toon posts:

Resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Windows de instellingen van me resolutie veranderd.
Rechtermuisknop>Eigenschappen>Instellingen ...
ik had hem op zen allerlaagst ingesteld zodat ie heel klein is

toen zag op eens een zwart scherm met een klein blauw balkje in het midden out of range
H: blablAA v2 : BLABbla

en ik haalde de stekker gelijk deruit en ik deed hem weer derin en alles was normaal tot dat ik dat scherm kreeg waar ik me NT password moet invoeren.. in plaats van dat scherm kreeg ik weer dat zwart scherm

Ik heb van alles geprobeerd maar nix heeft geholpen weet mischien iemand wat ik er aan zou moeten doen? iets in me BIOS ofsow..

Alvast Bedankt! :)

P.S ik draai WinXP Prof..
en ik heb al geprobeerd om in veilige modus te starten maar ik krijg alsnog eerst DAT scermpje

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Waarschijnlijk heb je em op een resolutie gezet wat dat beeldscherm absoluut niet aan kan en dat opgeslagen. In dat geval zou je een beeldscherm eraan moeten hangen die die resolutie wel aan kan, resolutie terugzetten, en ander beelscherm er weer aanknuppen.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

F8 tijdens booten -> veilige modus -> resolutie op 640x480, frequentie op 60 Hz en rebooten et voila :z

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
gertjan1985 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:41:
Waarschijnlijk heb je em op een resolutie gezet wat dat beeldscherm absoluut niet aan kan en dat opgeslagen. In dat geval zou je een beeldscherm eraan moeten hangen die die resolutie wel aan kan, resolutie terugzetten, en ander beelscherm er weer aanknuppen.
Nope dat lukt jammer genoeg niet dat was ook het eerste wat ik in me hoofd had..

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:42:
F8 tijdens booten -> veilige modus -> resolutie op 640x480, frequentie op 60 Hz en rebooten et voila :z
toen ik F8 in had gedrukt tijden het opstarten kreeg ik een blauw schermpje met het volgende:

Select First Boot

Floppy 1.44MB
IDE-0 ST3400014a
CD/DVD Lite COMBO
B BS-0- Network: Realtek

{up/dn} Select {return} boot {esc}

hmmz ja khad het op de ouwe domme manier gedaan stekker uit de stopcontact terwijl die aan stond ik probeerde in Veilige modus op te starten... maar nee ik kreeg alsnog dat ***schermpje

OUT OF RANGE
H: 75.OK V:59.9

Omdat dit niet mijn PC is maar van me vader die vanavond thuis komt wil ik het snel gefixed hebben :/ anders heb ik me vader op me kop... die er vast niet blij mee wilt zijn..

weet er mischien iemand a.u.b een optie
iets in de BIOS ofzo
MIJN DANK IS GROOT..

MVG Jobert

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:07

Freaked

..

Je drukt je F8 toest té vroeg in.. je moet ff wachten totdat hij net voorbij de bios is.
En pas daarna op F8 drukken

..

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 15:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Druk pas op F8 als je de witte horizontale balk van Windows ziet. Dan pas kun je Veilige NModus selecteren. Wat je nu hebt is je Boot Menu van je BIOS.

Stel daarna ook in Windows (na het terugzetten van de resolutie) in dat hij je originele settings terug moet zetten als je niet OK hebt gedrukt. Als je dan de resolutie veranderd, krijg je een bevestigingsbox die bij geen response de resolutie weer terug zet. En check altijd effe welke settings je display aan kan alvorens deze op je videokaart aan te passen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Freaked schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:05:
Je drukt je F8 toest té vroeg in.. je moet ff wachten totdat hij net voorbij de bios is.
En pas daarna op F8 drukken
Hij zegt net dat hij op de NOOB manier er ook niet in komt. Maar wat je als laatste optie nog kan proberen is om terug te gaan naar wel werkende instellingen. Staat ook in het F8 menu of windows repareren met je windows cd-rom.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 13:41
In save modus de monitor (of als dat niet werkt de videokaart) verwijderen. Opnieuw opstarten en installeren :).

Verwijderd

Topicstarter
kga het weer ffe proberen voor de zkerheid om f8 in te drukken zodra ik de Windows slangetje zie de beweegt... ik hoop dat er nog andere oplossingen zijn dat een format want me pa zal derniet echt blij mee zijn... maar blijf a.u.b met oplossingen komen ik probeer alles wat jullie vragen

MVG Jobert

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:59:
[...]

Nope dat lukt jammer genoeg niet dat was ook het eerste wat ik in me hoofd had..
Hoezo lukt dat niet? Wat krijg je dan? Want dat is een beetje onduidelijk. Op welke resolutie heb je hem gezet?

En over welk beeldscherm praten we? Maar laat gewoon een vriend van je langskomen met een 19"scherm of ga met de PC langs bij iemand met zo'n scherm, en dan gewoon je resolutie instellen op 640x480 met 60hz. Dat moet echt werken, anders is er echt iets kapot.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:14:
kga het weer ffe proberen voor de zkerheid om f8 in te drukken zodra ik de Windows slangetje zie de beweegt... ik hoop dat er nog andere oplossingen zijn dat een format want me pa zal derniet echt blij mee zijn... maar blijf a.u.b met oplossingen komen ik probeer alles wat jullie vragen

MVG Jobert
Psst, lees de faq eens door voor bepaalde gedragsregels op dit forum (netiquette). Daarin staat o.a. dat je niet hoeft te groeten onder elke reply ;).

[ Voor 34% gewijzigd door Bobje op 03-12-2004 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb f8 ingedrukt en kreeg dat veilig modus scherm en kon uit de volgende dingen kiezen:

Gevanceerde opties voor Windows:

Selecteer een optie:

Veilige modus Geprobeerd
Veilige Modus met netwerkmogelijkheden Geprobeerd
Veilige Modus met opdrachtprompt Geprobeerd

Logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen
Laatst bekende juist configuratie<recente instellingen die werkte> Geprobeerd
Active Directory terrug zetyten< allleen windows-domein-controllers>
Foutopsporingmodus Geprobeerd
Aitomatische opnieuw opstarten bij systeemcrash

En dat heeft allemaal nix opgeleverd... :|
weet er iemand nog een {ingewikkelde} oplossing?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:06

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Windows cd in je pc douwen en rrepair kiezen.

Verwijderd

Bij zommige videodriver heb je een hotkey bij opstarten voor zo iets.
iets van ctrl ingedrukt houden bij opstarten, maar wat voorn video kaart zit hier in ???
welke windows verzie ??? wat voorn scherm ??

info!!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 13:41
1) andere monitor proberen, makkelijkste optie.

2) andere videokaart erin, opstarten, alle drivers van de videokaart uninstalleren, en dan rebooten met de oorspronkelijke kaart.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
Wat ging er mis toen je veilige modus koos, ook out of sync. klinkt alsof je met de stekker truuk windows stuk gemaakt hebt. ai ai ..

in dit geval booten met installatie cd en hopen dat windows herstellen werkt .. anders vrees ik dat het een herinstallatie wordt.

[ Voor 117% gewijzigd door Grijns op 03-12-2004 16:31 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Grijns schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:29:
Wat ging er mis toen je veilige modus koos, ook out of sync. klinkt alsof je met de stekker truuk windows stuk gemaakt hebt. ai ai ..

in dit geval booten met installatie cd en hopen dat windows herstellen werkt .. anders vrees ik dat het een herinstallatie wordt.
<NEVERMIND> 8)7

[EDIT] OH!! Snel ge-edit!!

[ Voor 25% gewijzigd door AzzKickah op 03-12-2004 16:35 ]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:38:
En dat heeft allemaal nix opgeleverd... :|
weet er iemand nog een {ingewikkelde} oplossing?
Ik heb nog een advies gegeven, als je die nou even volgt. Dat moet het probleem verhelpen. Je ontwijkt een beetje de methoden die een oplossing zouden kunnen geven.
Pagina: 1