Toon posts:

[2000] Ris "Extra netwerk drivers toevoegen"*

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Wij werken in onze organisatie met RIS voor het installeren van nieuwe computers. Wij hebben nieuwe computers aangeleverd gekregen, maar daar zit een on-board NIC in, de 3Com 3C920, die niet ondersteunt wordt door de boot-flop van de ris server.

In het programma Remote Boot Floppy Generator waarmee wij de opstart diskettes maken staat deze NIC ook niet in de compatible lijst.

We hebben nu een tijdelijke oplossing, namelijk het inbouwen van een NIC die wel ondersteunt wordt ,dan de RIS uitvoeren, en als dan de installatie voltooid is de kaart weer eruit halen, maar dit is natuurlijk niet ideaal.

Nu is mijn vraag of iemand weet of je nieuwe drivers/NIC's kunt toevoegen in Remote Boot Floppy Generator, of dat iemand andere oplossingen weet om toch met deze NIC de RIS uit te kunnen voeren.

Google en officiele sites van Microsoft en 3Com bieden geen uitkomst.

Alvast bedankt!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:53
als het goed is is er bij de Remote Boot Floppy Generator ook een optie diskkette te kiezen of iets dergelijks

Check dit en help mee!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
Hiermee moet het wel lukken http://support.microsoft.com/?kbid=315279, anders moet je hier op got nog even zoeken naar de diverse ris topics dit is al diverse malen voorbij gekomen.

Als je tenminste boot from network kunt selecteren, met deze oplossing heb je ook geen bootflop meer nodig. Ik pas even de titel aan, zodat de echt vraag erin staat. Zou je hier in het vervolg ook zelf aan willen denken.? :)

[ Voor 17% gewijzigd door leon1e op 03-12-2004 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zal voortaan letten op de topic titel.

De link die je me gaf naar de Microsoft site, heeft niet veel nut voor mij. Ik wil drivers toevoegen aan de boot flop, niet aan de installatie zelf.

Boot from network kan ik nergens selecteren. Ook in de BIOS is er geen optie om de NIC als boot device in te stellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 12:47 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
Aan de boot floppy kun je geen drivers toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de snelle oplossing.

Verwijderd

Een oplossing is het volgens mij niet :D wel een uitsluitsel :)

Wellicht kan je een alternatief voor je ris server gebruiken? ghost oid. ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee Ghost is geen optie. Met ris kan je ook allerlei MSI paketten toewijzen e.d. en meteen de pc de goede naam geven voor in de Active Directory e.d.

Verwijderd

Beetje vreemd, als je een nieuwe pc hebt dan moet ie ook zeker PXE ondersteunen, het staat mogelijk nog niet aan, maar dat moet je in de bios aan kunnen zetten

als dat aanstaat dan is het een kwestie van drivers aan het RIS image op de server toevoegen en klaar is kees.

beetje vreemd dat je anno 2004 nog met een bootflop werkt.

Heb het zojuist even gechecked en PXE wordt wel degelijk ondersteund op de "Compaq 3C920"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 14:17 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52

grimson

domeingrommer

Die flop die je gebruikt is eigenlijk bedoeld voor oude PCI kaarten zonder onboard PXE chip.
Dus die flop moet je zo snel mogelijk ditchen.. :)

Probeer in die PC's PXE aan te zetten als boot mogelijkheid (F12 functie).
Dit is altijd de beste methode omdat je dan geen flop meer nodig hebt en veel makkelijker en sneller vanaf het netwerk kan booten.

Voeg ook op je RIS server de 'Compaq' drivers toe.

Hier staat het exact beschreven;

How to Add Third-Party OEM Network Adapters to RIS Installations
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;246184

Het komt erop neer dat je de driver.sys en driver.inf files moet kopieëren naar je i386 mapje van je RIS server / image en dan de BINL service stoppen en starten .. en klaar :)

[ Voor 125% gewijzigd door grimson op 03-12-2004 14:24 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan echt nergens in de BIOS iets over PXE vinden. Het BIOS type is American Megatrends v02.54

Ook bij boot volgorde staat geen NIC optie of iets dergelijks, en op F12 drukken maakt ook niets uit, niet in de BIOS, en tijdens het booten ook niet..

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat voor merk Computers gaat het om ? Sommige merken hebben het in de BIOS geregeld, andere merken hebben het alleen op de netwerk kaart geregeld.

Voor Intel kaarten heb je bijv. IBA tools, om het zonder de BIOS te regelen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een kloon, dus geen vast merk :( Het is een geintegreerde NIC op het moederboard.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52

grimson

domeingrommer

Ik denk dat het enige is om de specificaties van het moederbord erbij te halen.
Hierin moet je terug kunnen vinden of PXE wordt ondersteund. Het zou kunnen dat het in dit geval niet ondersteund wordt helaas.
Wel jammer dat daar geen rekening is mee gehouden bij het aanschaffen ;)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Pagina: 1