Router voor L2TP & PPPoE

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 12:14
Hoi tweakers,

Ik heb even een snel vraagje want ik zoek me al de hele ochtend gek. Welke router ondersteunt L2TP en PPPoE. want ik heb nu nog een com21 modem hangen maar Casema vervangt die modems en dan moet ik overgaan op L2TP. Weet iemand een router die deze beide protocollen ondersteund ?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Loop naar de computerboer om de hoek, bekijk welke routers er staan.
Ga terug naar je PC'tje thuis en zoek op google de functies van die routers op :?

Lijkt mij dat een Draytek Vigor van welke serie dat ook die een beetje nieuw is dit wel kan. L2TP is het nieuwst van deze 2 protocollen dus als je een vrij recente router neemt moet dat niet al te lastig zijn.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb eerlijk gezegd nog geen router gezien die L2TP ondersteunt. Is het niet zo dat de modem dat voor z'n rekening neemt? En dat de router gewoon via DHCP etc moet werken?

Verwijderd

E_razor_2 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:42:
Hoi tweakers,

Ik heb even een snel vraagje want ik zoek me al de hele ochtend gek. Welke router ondersteunt L2TP en PPPoE. want ik heb nu nog een com21 modem hangen maar Casema vervangt die modems en dan moet ik overgaan op L2TP. Weet iemand een router die deze beide protocollen ondersteund ?
Casema gebruikt géén L2TP meer.

Ze gebruiken nu met de Motorola Surfboardmodems gewoon DHCP, dus aansluiten = klaar.

Je kan zo'n beetje iedere router op de Nederlandse markt aansluiten, en (na juist instellen) moet het werken.

Dus kijk naar wat je uit wil geven, en wat voor functies je wil, en kies die router.
Osiris schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:57:
Ik heb eerlijk gezegd nog geen router gezien die L2TP ondersteunt. Is het niet zo dat de modem dat voor z'n rekening neemt? En dat de router gewoon via DHCP etc moet werken?
De Sitecom DC-202 heeft die ondersteuning, nog uit de tijd dat Casema L2TP gebruikte.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14
Blijft dus over dat je een router zoekt met PPPoE ondersteuning. Er zijn er inmiddels aardig wat die dat doen.

Verwijderd

Precies. Wat dus gewoon neerkomt op productvergelijking, waar je op de rest van internet erg ver mee komt.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.