[NFSU2] MS Force Feedback Wheel werkt niet goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Hallo allemaal,

Ik heb (zoals de topic titel al zegt) een Microsoft Force Feedback Wheel. Ik heb hiermee nog nooit problemen gehad en beschouw het als mijn beste aankoop - EVER!... (op game-gebied dan)

Toen ik Need for Speed Underground daarmee wilde spelen werkte het stuur echt perfect. Force Feedback deed het en het spel reageerde erg goed op de bewegingen van het stuur. Nu heb ik Need for Speed Underground 2 geïnstalleerd en wil natuurijk weer met mijn stuurtje aan de gang maar ik loop tegen een aantal probleemjes aan waar ik niet uit kom.
Als ik met mijn stuurtje een beetje stuur dan reageert de auto in het spel niet, alleen als ik het stuur maximaal draai dan begint de auto pas te reageren. Ook kan ik tegen muren en over stoepranden 'raggen' maar ik voel geen enkel Force Feedback effect. Ik heb de optie 'Force' aangezet en kan geen calibratie-optie in het spel vinden, niet dat dat nodig zou moeten zijn want als ik bij Game Controllers in WinXP kijk dan reageert het stuur erg nauwkeurig op de daadwerkelijke bewegingen die ik maak.

Heeft iemand anders dit probleem ook of kent iemand een oplossing voor mijn probleem?

Thanks,

[ Voor 5% gewijzigd door Bart© op 03-12-2004 12:45 ]

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:25

switchboy

-ruimte te huur-

Doe je USB stekker er eens uit en er daarna weer in, ik had namelijk soortgelijke problemen en daarbij hielp het (maakt waarschijnlijk niet goed contact ofzo).

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Bart©
switchboy schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:13:
Doe je USB stekker er eens uit en er daarna weer in, ik had namelijk soortgelijke problemen en daarbij hielp het (maakt waarschijnlijk niet goed contact ofzo).
Beetje vreemd dat ik nèt daarvoor Richard Burns Rally heb zitten spelen waarin het stuur als de brandweer werkt... Maar ik ga het proberen zodra ik thuis ben. (zoals velen zit ik nu op m'n werk)

Wat ik me verder ook afvraag is of er mensen zijn die wèl fijn met hun Force Feedback stuur kunnen racen?? Vertel ook effe welk merk en type graag..

[ Voor 17% gewijzigd door Bart© op 03-12-2004 12:49 ]

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-11 21:05

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik heb het FF stuurtje van guillemot. Perfect ding en al veel plezier aan beleefd. Bij NFS Underground 2 echter wil ie niet werken. Alle knoppen en pedalen werken maat het spel reageert niet op het sturen zelf (vrij vervelend want er zitten wel een paar bochten in dit spel ;) )
Bij NFS Underground en al mijn andere racespellen werkt het stuur perfect, maar bij deeltje 2 wil ie niet. Zijn er meer mensen met dit probleem. Ik heb de patch al geprobeerd maar die biedt ook geen uitkomst. In windows werkt het suur ook prima.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34
Ik heb ook een Microsoft FF Wheel, maar in NFSU1 beviel het me al niet: veel te weinig FF. In NFSU2 schijnt bij ongelooflijk veel mensen de stuurtjes kl*ten te werken, zo las ik. Meeste mensen zijn gewoon met pijltjes gaan racen, wat overigens ook makkelijker is :P Mijn eigen stuurtje kan ik morgen nog wel eens proberen om te kijken hoe die het bij mij doet. Ik dacht trouwens dat er ook al een update voor NFSU2 was, heb je die ook al geprobeerd?

Ook ik vind mn stuur de beste koop ooit. Van 399 voor 299 gulden (versie 1 is dat, zonder USB) en nooit onder die prijs weer gezien, totdat ze uit de handel gingen >:) Vooral in NFS:Porsche is dat ding zooo gaaf :9~

• Bart©
Nou, ik heb afgelopen weekend het probleem gevonden.. Helemaal logisch was het niet maar het bleek gewoon een instellinkje te zijn waar ik eigenlijk nooit iets mee doe. Ik heb de gevoeligheid op maximaal gezet (dat heeft dus altijd anders gestaan) en ineens waren daar de FF-effecten (die ik overigens wèl goed vindt) en het rijden ging ook ineens goed..

Nu is het echt een veel leuker spel geworden...

Thanks y'all voor het meedenken.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb ook een probleempje met mijn stuur in NFS:U2

Ik heb een Logitech Wingman Formula Force GP (de rooie dus :P ) maar als ik in-game alle pedalen los laat, remt de auto of vanuit stilstand gaat hij dan achteruit rijden... Alsof ik de rem-pedaal nog in heb gedrukt zeg maar...
Ik heb t stuur in Windows opnieuw geinstalleerd en gekalibreerd, maar dit hielp niet...

Iemand tips?

• Bart©
Ik gebruik in mijn instellingen van me MS Sidewinder FF Wheel altijd gescheiden pedaal instellingen. Dat wil zeggen dat de rempedaal een andere as gebruikt dan het gaspedaal. Hiermee kun je met beide pedalen rijden, zeg maar net als in het echt... Misschien eens de moeite waard om te kijken of je ook zo'n instelling hebt?
Pagina: 1