Toon posts:

Duron800 oververhit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Verdorie!
Net een nieuw systeem bij eynstein besteld, en vanaf de eerste dag al ellende.
Systeem: Abit kt7 (non-raid)/ D800 (door eynstein zelf unlocked)/radeon64mbDDR/IBM 30,7Gb/300W Target bigtower.

Nu is het probleem dat bij het opstarten binnen 20 secs het systeem zich zelf uitschakeld. (geen signaal meer naar monitor, proc en mobo blijven ratelen), en er niets anders opzit dan de stroom eraf te halen.
Na het verwijderen van de koeler (standaard dingetje van 15 piek) bleek dat de core van de proc zo heet was dat hij er in zijn geheel niet met blote handen uit was te halen...

Betekent dit dat de proc nu gewoon dood is? Hij hoort toch niet zomaar zo warm te worden? (Yupz, de onderkant _is_ ookal bruin verkleurd :()
Er is nog niets ge oc'ed, want zelfs de Bios halen we niet.

Plz help
MoGh

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Weet je echt zeker dat de koeler goed tegen de core aan gedrukt zat? Het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat de CPU 'verbrandt' als ie redelijk gekoeld wordt en niet op een bizar hoge spanning/snelheid draait.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Probeer van iemand die je kent en een duron/thunderbird heeft of die wel werkt.
Dat bruine aan de onderkant belooft niet veel goeds eerlijk gezegd.. :(

Suc6 en gecondoleerd met het overlijden van je Proc. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Yep,
Koeler zat er goed tegenaan gedrukt.
Maar in principe zou het systeem toch zelfs zonder koeling moeten kunnen draaien?

Zouden ze wellicht bij eynstein een inkleur foutje hebben gemaakt :?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat gaat je niet lukken, misschien voor een paar seconden. Die AMD's worden zo snel warm dat ze zonder cooler dus echt niet draaien. Ik zou het dus ook niet aanraden.

Verwijderd

duron800MHz zonder koeling..:?

zou ik niet doen ;)

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

kijk nog 's goed waar ze die potloodstreepjes hebben gezet. Het moeten de L1 bruggen zijn dus.

Where is it?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 03 januari 2001 14:39 schreef MoGh het volgende:
Maar in principe zou het systeem toch zelfs zonder koeling moeten kunnen draaien?
Ik geloof dat je dit ook echt uitgeprobeerd hebt he? ;) Nu zit je met een verbrande CPU. Waarom denk je dat er op een processor een bonk van een koeler zou zit die een boel herrie maakt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 januari 2001 14:50 schreef Exirion het volgende:

[..]
Ik geloof dat je dit ook echt uitgeprobeerd hebt he? ;) Nu zit je met een verbrande CPU. Waarom denk je dat er op een processor een bonk van een koeler zou zit die een boel herrie maakt?
Nopez, eerst dag lang met koeling altijd geprobeerd.

Kon net ff in de bios komen (kwestie van snel met de del en de pijltjes werken :)) en zag in de pc-health de cpu temp beginnen op 41, dan via 43 naar een zwart scherm springen.
Hiermee is toch wel aangetoond dat de proc nog niet naar de eeuwige jachtvelden ({:0) is?

En, ja, de l1 bruggetje lijken goed verbonden te zijn...

Ik vraag maar raak hoor en dank jullie nu al voor de hulp :)

Verwijderd

Misschien is 'ie niet goed geunlockt en zijn per ongeluk meerdere brugjes met elkaar verbonden. Ik heb bij een vriend van me onlangs die fout gemaakt met als gevolg dat de CPU warmer dan 100 graden werd! SNel systeem uitgezet en alles uitgegumd. We waren gelukkig op tijd.

Tijd om even te bellen naar eynstein wellicht?

Suc6!

Rob

Verwijderd

Eynstein gebruikt lijm om de Koeler aan de CPU te lijmen vandaar dat het heel strak zit. De sticker aan de onderkant van mij CPU is ook bruin. Volgens eynstein is dat voor de leverancier als het bruin is verval je garantie, maar mij duron werkt nog dan vraag ik me toch af in hoeverre die garantie regeling klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, eerst maar ns ff dat coolermastertje vervangen door een globalwin fop38 of spire-dingetje...
Kom ik toch nog ff de stad in ;)
k hou jullie op de hoogte!
Thnx sofar...

Verwijderd

Met een coolermaster zal dat ding echt niet oververhit raken. Mijn TB 1000@1100 met standaard coolermaster blijft een keurige 53 graden.

Verwijderd

Ik zou hem naar eynstein terugsturen.
Maar over de service van eynstein kan ik alleen maar klagen :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Stormen in glazen water, bleek.
Nieuw coolertje erop, en het geheel draait weer als een zonnetje :)
Keurige 34 graden. Zal toch wel een malafide koelertje geweest zijn.
Thanx iig!
Pagina: 1