Toon posts:

WiFi stoort op Cambridge 5 speaker geluidsset.

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een draadloos netwerk aangelegd en nu stoort dit netwerk enorm op mijn speakers. Via een koptelefoon nul last, dus het is echt de boxen.

Ik ben iemand van het type: Dan maar nieuwe boxen kopen, en al zeker niet kabeltjes gaan afschermen met zilverpapier o.i.d (LUI ben ik).

Mijn vraag is nu: Is er nog een andere oplossing buiten zilverpapier, en zo nee welke boxen zijn wel goed afgeschermd, want dit gebrom zuigt bigtime.

Ik dacht toch dat Creative cambridge best spul zou zijn (is al wel 4 jaar oud, maar toch?). Het is overigens zo'n 4.1 set. Mischien dat de woofer, welke (helaas) in de buurt van mijn pc staat het probleem is.

Alvast bedankt

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat het niet zozeer in je speakers zit, maar meer in je kabels en geluidskaart...
Heb hetzelfde probleem hier ook namelijk...
Mijn router staat achter mijn computer, en als ik mijn voet voor de aansluitingen hou, is het probleem over...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn koptelefoon werkt gewoon goed. Dus het ligt in ieder geval niet aan mijn geluidskaart (pfew).

Ik denk dat het echt aan de woofer ligt van mijn boxen. Ik krijg hier zaterdag vrienden over de vloer, anders vraag ik voor de zekerheid nog of die hun boxjes even meenemen om te checken.

maar evengoed bedankt.

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02

miw

Hoe weet je trouwens zo zeker dat de storing door het wireless netwerkje komt? Gebrom is meestal een indicatie van een 50Hz (aka netspanning) storing. Draadloze netwerken gebruiken frequenties die ver boven de gehoorgrens liggen. Hebben de PC en sub allebei randaarde?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is echt de woofer. Ik heb hem nu verplaatst naar een plek (waar hij overigens erg in de weg staat) verder van de computer en het gebrom is nu helemaal over. Overigens stoorde hij zelfs als ik de kabels loshaalde uit de pc.

Dus.. Iemand een goede tip voor een beter afgeschermde speaker set?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:40:Nee, het is echt de woofer. Ik heb hem nu verplaatst naar een plek (waar hij overigens erg in de weg staat) verder van de computer en het gebrom is nu helemaal over. Overigens stoorde hij zelfs als ik de kabels loshaalde uit de pc.

Dus.. Iemand een goede tip voor een beter afgeschermde speaker set?
Kooptip: Neem een gsm mee naar de winkel, en hou je telefoon in de buurt van de aktieve boxjes terwijl je een gesprek open hebt staan.
De boxjes die niet mee staan te ratelen met de GSM rf-pulsen zijn de boxjes die je moet hebben. Je GSM produceert 2W maximaal, de wifi maximaal 0,1W.
Ik denk niet dat je een setje zult vinden die helemaal stil blijft onder de agressieve GSM hoogfrekwent bursts, maar zo krijg je misschien een idee wat de betere en de slechtere boxjes zijn.
Oja, als het effe kan moet je een 1800MHz GSM gesprek opzetten, dus via het netwerk van Telfort/T-Mobile/Orange. Dat zit namelijk het dichtst bij de 2450 MHz van wifi. Vodafone en KPN zitten op 900 MHz.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:47
is je apparatuur wel geaard? kan ook nog uitmaken namelijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Thx,

Ga ik zeker proberen.

En je hebt gelijk, ook mijn mobiel stoort als een gek op deze boxen.
Pagina: 1