videokaarten importeren 9800 pro / x800 pro goede prijs?

Pagina: 1
Acties:

• pindaman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-02 21:18
Na wat rondkijken ben ik in china een exporteur tegengekomen die oem mateiaal produceeerd.
nou vraag ik mij af of zijn prijzen goed genoeg zijn om deze kaarten te importeren:
enkele voorbeelden:

ATI
9600XT-256MB: 100
9800Pro-128mb: 190
9800SE-128MB:120

X800Pro-256mb:400

NVIDIA

5900XT-128mb-2.5ms:160
Quadro FX1100/128MB:700

het zijn dus NIEUWE producten. en ik wil dus weten of het de moeite is om ze voor deze prijzen goed te verkopen zijn.

Verwijderd

Zonder BTW en invoerkosten?

If so...dan zijn ze te duur vind ik.

Die Ati 9600 niet, btw...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 10:16 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-02 13:02
Ze mogen dan wel nieuw zijn, maar hoe zit het met de garantie ? (Fabrieksgarantie ?)

Zijn de prijzen de kale prijzen die jij ervoor zou moeten betalen, of zijn het de verkoopprijzen die jij wilt gaan hanteren ?

• pindaman
volgens mij wordt dat MET btw(dus inc 19%)
invoerheffing is volgens mij niet meet van toepassing, was 14%

dus aangegeven prijzem zullen verkoopprijzen zijn, bij benadering(+/- 3%) ivm dollar koers e.d.

• Turkish
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Vergeet niet dat je nog invoerbelasting en dergelijke moet betalen, dan is het als particulier bijna nooit op te brengen om zelf kaarten te importeren. Als je er bijvoorbeeld eentje laat komen en die als 'gift' laat versturen dan kan het nog wel eens aantrekkelijk zijn. Vergeet niet dat je dan wel rot zit met je garantie en dergelijke, dan vind ik het prijsverschil niet waard :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• pindaman
Turkish schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 10:24:
Vergeet niet dat je nog invoerbelasting en dergelijke moet betalen, dan is het als particulier bijna nooit op te brengen om zelf kaarten te importeren. Als je er bijvoorbeeld eentje laat komen en die als 'gift' laat versturen dan kan het nog wel eens aantrekkelijk zijn. Vergeet niet dat je dan wel rot zit met je garantie en dergelijke, dan vind ik het prijsverschil niet waard :)
invoerbelasting is BTW.
die zit er dus al in.

Het garantievraagstuk wordt momenteel over gepraat en onderhandeld.
aangezien ik bij de fabriek inkoop zal dat waarschijnlijk geen probleem opleveren.

daarbij ben ik dus niet van plan het als particulier in te voeren. ik ben nu bezig alles voor mekaar te maken. want stel dat ik meer dan een paar 100 euro per maand ga verdienen heb ik shit met de belastingdienst en daar heb ik geen zin in.
en daarbij wil ik ook wat meer producten gaan importtere zoals tft's en plasma tv-tjes.

Verwijderd

De prijzen verschillen niet echt veel van de Nederlandse prijzen als ik het zo bekijk. De 9800pro heb ik trouwens voor €159,- gezien op Pricewatch. En hoe zit het met de garantie en dergelijke? Als er iets mis is met de kaart, moet je de kaart dan ook weer terug naar het buitenland sturen? Als dat het geval is zou ik er toch nog maar eens goed over nadenken.

Verwijderd

Lijkt mij te duur. Als je een of ander vaag merk component wilt gaan importeren (en dan in retail verpakking) moet je in grote hoeveelheden zaken doen en over goede afzetkanalen beschikken. Ook moeten jou vage merk kaarten concurrerent geprijsd zijn.

Mijn advies is om op de prijswatch te kijken en daar een redelijke marge vanaf te halen (minimaal zo'n 10 procent) Dan heb je jou maximale verkoopprijs. (De winkel wil ook wat verdienen) Van die prijs moet jij je garantie regelen, de container vanuit china hier krijgen, de zaak distribueren naar de winkels enz enz. maar dus ook de kaarten inkopen en de zaak financieren. Tot slot, moet je er ook nog rekening mee houden dat er een tijd tussen het verschepen in China en de aankomst in Nederland zit. In de tussentijd zullen de prijzen waarschijnlijk ook nog wel iets zakken.

Pricewatch
Club3D Radeon 9600 XT 256MB (AGP) € 157,73
Club3D Radeon 9800 Pro 128MB (AGP) € 176,12
Club3D Radeon 9800 SE 128MB (AGP) € 119,-

Alles bij elkaar liggen de prijzen die jij in gedachte hebt op hetzelfde niveau van de prijzen die de markt nu heeft. Waarom zou een winkel dan met jou zaken gaan doen en niet met de Techdata's en Ingram Micros van deze wereld? Zeker omdat jou assortiment toch redelijk beperkt is.

Just my €0.02

• pindaman
Bedankt voor de input.

het gaat dus wel om OEM materiaal.
ik ga er dus van uit dt er geen spellen en al te veel kabels bij zitten.
maar zoals je al zegt. distributie moet goed zijn en garantie ook.

aangezien marges klein zijn lijkt het al bijna onbegonnen werk, ook al omdat verzening weken kan gaan duren, behalve per airmail wat een weekje duurt.

allemaal bedankt voor de input.
ik zal nog even gaan onderhandelen met de "provider"

daarnaast moet ik nog wat kapitaal zien te krijgen bij "de bank"
Pagina: 1