[Proxy/XP] Websites laden kost 30 sec

Pagina: 1
Acties:

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022
Goedemorgen allemaal,

Ik kamp al een tijdje met het volgende probleem na een frisse installatie van Windows XP Professional (ENU). Het openen van websites (bijvoorbeeld Google) gaat erg traag en neemt circa 30 seconden in beslag. Dit is vaker voorbij gekomen echter is dit anders:

- De machine zit op een domein, en maakt via ProxyClient 2 contact met de proxyserver
- Vorige installatie ging WXP SP2 prima samen met ProxyClient 2 en werkte alles vlekkeloos
- Alle andere machines (NT4, W2k & WXP) hebben geen problemen, zelfde configuratie
- Na installtie Windows XP Service Pack 2 -> Firewall uitgeschakeld
- Eenmaal op de site (bijvoorbeeld google.com), gaat het zoeken en het volgen van links binnen het domein van Google gewoon snel. Wanneer een ander domein (bijvoorbeeld tweakers.net) wordt opgevraagd, duurt het weer 30sec en eenmaal op die site gaat alles binnen dat domein ook gewoon snel.

Vlak na de installatie is alles oke, na de Windows Updates gaat het fout (ook nog voor de installatie van SP2!), hoewel ik er niet zeker van ben dat hier de oorzaak van het probleem zit. De updates doe ik overigens buiten de proxy om (machine in hub naast router geprikt). Wanneer de updates klaar zijn en er herstart is, gaat de machine weer op het normale netwerk en wordt er weer aangemeld waarna het probleem zich dus voordoet.

Support van Microsoft meld hier niets over (in de KB gezocht) en het deïnstalleren van SP2 + andere updates/hotfixen en andere geïnstalleerde software helpt ook niet, het probleem blijft op de één of andere wazige wijze. Topics die lijken op dit probleem hebben het over spyware, ik heb hierop nog niet gecontroleerd aangezien het een versie installatie betreft en dit niet van toepassing lijkt.

Ik begrijp niet waarom dit gebeurd, heb na dit voorval Windows XP weer opnieuw geïnstalleerd (na format) en het probleem dit zich later weer voor...

An assumption is the mother of all fuck-ups

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als het enkel bij de eerste opzoeking naar www.google.com/be/nl/whatever is, lijkt het me een dns probleem...
check je netwerksettings eens een klop de DNS er anders handmatig in...

btw: je hebt er toch wel aan gedacht je proxy server in te vullen in IE :X

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022
The_Stickie schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 10:01:
als het enkel bij de eerste opzoeking naar www.google.com/be/nl/whatever is, lijkt het me een dns probleem...
check je netwerksettings eens een klop de DNS er anders handmatig in...

btw: je hebt er toch wel aan gedacht je proxy server in te vullen in IE :X
Het is niet bij de eerste opzoeking naar Google, als IE gesloten wordt en vervolgens opnieuw wordt gestart duurt het weer 30 seconden. DNS lijkt goed te werken aangezien alles op het Intranet (lokale webserver) wel snel en correct werkt.

De MS Proxy Client 2 stelt IE automatisch goed goed in, dus dat zit wel goed.

An assumption is the mother of all fuck-ups